Forum > Newbie Forum

versterker of eindversterker

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
16-4-2008 18:42
haha, ja oke je kan wel vanalles instellen, maar ik vind hifi algemeen niet zo goed:P. foutje zinsformulering:P
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
16-4-2008 21:02

dj nightblaster schreef:

haha, ja oke je kan wel vanalles instellen, maar ik vind hifi algemeen niet zo goed:P. foutje zinsformulering:P
Mwa, geluidskwaliteit van hifi is meestal wel beter dan PA hoor... Als ik bij m'n oom ga luisteren naar een marantz versterker met bose luidsprekers verschiet ik toch wel vaak van de kwaliteit. Op volle volume geen tikkeltje ruis. Zeer veel details in het hoog, maar toch een goed klinkende bas. Hier kunnen de meeste PA's niet tegen op. Maar een PA is dan ook bedoeld voor hoge volumes, en wat mindere kwaliteit...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
17-4-2008 07:50

StijnS schreef:

dj nightblaster schreef:

haha, ja oke je kan wel vanalles instellen, maar ik vind hifi algemeen niet zo goed:P. foutje zinsformulering:P
Mwa, geluidskwaliteit van hifi is meestal wel beter dan PA hoor... Als ik bij m'n oom ga luisteren naar een marantz versterker met bose luidsprekers verschiet ik toch wel vaak van de kwaliteit. Op volle volume geen tikkeltje ruis. Zeer veel details in het hoog, maar toch een goed klinkende bas. Hier kunnen de meeste PA's niet tegen op. Maar een PA is dan ook bedoeld voor hoge volumes, en wat mindere kwaliteit...
en hier ben ik het helemaal mee eens (hoewel je nog wel betere speakers hebt als bose... ben ff de naam kwijt van wat me broer op zijn studenten kamertje heeft staan maar dát s dus wel de hi-fi freak 1e klas men
alles maratnz, luxman bla bla bla maar wel cool ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
17-4-2008 10:08

kevinos91 schreef:

Dat klopt niet helemaal, je kunt versterkers altijd doorlussen ( bijvoorbeeld 2 versterkers op 2 speakers ) dacht ik ! wink ;)
kan dus niet als je ze op de zelfde boxen wilt aansluiten, dan gaan de versterkers stuk
Het grote verschil tussen een geintegreerde versterker en een losse eindversterker is de afwezigheid van een volumeregelaar op de laatste.
Ook onzin, heel veel eindversterkers hebben wel degelijk een gain/volume regelaar, zowel in hifi als in pa.

Verder zijn pa en hifi gewoon twee verschillende toepassingen.
Er worden naar verschillende dingen gekeken.
Groffe shifting:
Bij hifi is het de bedoeling om een zo goed mogelijk geluid binnen een budget neer te zetten,
bij pa is meer de bedoeling om zoveel moglijk geluid binnen een budget neer te zetten.
Niet gezegt is dat er bij bijvoorbeeld pa geen goed geluid zou kunnen zijn sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
17-4-2008 11:06

Tom schreef:

Groffe shifting:
Bij hifi is het de bedoeling om een zo goed mogelijk geluid binnen een budget neer te zetten,
bij pa is meer de bedoeling om zoveel moglijk geluid binnen een budget neer te zetten.
Niet gezegt is dat er bij bijvoorbeeld pa geen goed geluid zou kunnen zijn sneaky :V
Bij Hifi heb je vaak goed geluid op een bepaalde plek. Bij goede Hifi werkt het geluid ook nog ruimtevullend net als PA.

Vele PA sets hebben toch ook erge Hifi trekjes tegenwoordig. De kunst is alleen om in het hele luistergebied een goed geluid te hebben, en daar wordt m.i. door de vele B-merk fabrikanten te weinig rekening mee gehouden. Bij de betere merken zit dat vaak wel goed. Ook belangrijke is om voldoende basdruk te hebben. Vergeleken met Hifi betekent dit dat je vaak 12 dB meer in het sub bereik (30 - 120 Hz) hebt, terwijl het bij Hifi meestal tussen 0 en +6 dB ligt.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)