Forum > Newbie Forum

versterker of eindversterker

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
15-4-2008 11:08
hoi, ik kom misschien met een rare vraag, maar ik heb niks kunnen vinden in het zoek in forum balkje wat betreft verschil tussen versterker en eindversterker. wat is dus het verschil. want je kan toch niet 2 versterkers op elkaar aansluiten:P dat lijkt mij heel erg onlogisch en niet bepaald slim. dus wat is nu het verschil hiertussen

groet maikel
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
15-4-2008 11:19
1 x bewerkt. Laatst door Kevinos91 op 15-4-2008 11:29

dj nightblaster schreef:

want je kan toch niet 2 versterkers op elkaar aansluiten:P
Dat klopt niet helemaal, je kunt versterkers altijd doorlussen ( bijvoorbeeld 2 versterkers op 2 speakers ) dacht ik ! wink ;)

Een eindversterker levert het vermogen dat wordt doorgestuurd naar de luidsprekers. Het grote verschil tussen een geintegreerde versterker en een losse eindversterker is de afwezigheid van een volumeregelaar op de laatste.
Een eindversterker wordt in de meeste gevallen aangestuurd door een voorversterker, maar het is in veel gevallen ook mogelijk om een bron - zoals een cd-speler - direct aan te sluiten op een eindversterker, zolang deze bron maar de mogelijkheid heeft om het uitgangsvolume te regelen.
Bron
Freelance diensten & LED Design
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
15-4-2008 11:26
Een eindversterker wordt in de meeste gevallen aangestuurd door een voorversterker, maar het is in veel gevallen ook mogelijk om een bron - zoals een cd-speler - direct aan te sluiten op een eindversterker, zolang deze bron maar de mogelijkheid heeft om het uitgangsvolume te regelen.
dus in simpele woorden is BV een mengpaneel een voorversterker en dan heb je 1 eindversterker, en dan de boxen. dus een gewone losse versterker is dus eigelijk al de einderversterker bij een mengpaneel?
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
15-4-2008 11:27

dj nightblaster schreef:

Een eindversterker wordt in de meeste gevallen aangestuurd door een voorversterker, maar het is in veel gevallen ook mogelijk om een bron - zoals een cd-speler - direct aan te sluiten op een eindversterker, zolang deze bron maar de mogelijkheid heeft om het uitgangsvolume te regelen.
dus in simpele woorden is BV een mengpaneel een voorversterker en dan heb je 1 eindversterker, en dan de boxen. dus een gewone losse versterker is dus eigelijk al de einderversterker bij een mengpaneel?
Klopt als een bus wink ;)

Ik heb trouwens nog nooit iemand gezien die met voorversterker werkt... Misschien heeft iemand voorbeelden ofzo ? ( Sorry maar zo bekend ben ik ook weet niet met voorversterkers laugh :D )
Freelance diensten & LED Design
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
15-4-2008 11:31
haha:P ja ik wis niet dat je een mengpaneel als voorversterker moest beschouwen, dat vroeg ik me al heel lang af, omdat heel veel mensen over eindversterkers praatte:P dacht ik, bestaat er dan ook een voorversterker:P maar dat is dus het apparaat wat je op de eindversterker aansluit die opzichzelf ook een volumeknop heeft:P, heb ik toch weer iets belangrijks geleerd vandaag:P
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-4-2008 12:09
Een losse voorversterker is meer iets voor thuis. En dan nog voor hifi-freaks die hun voor- en eindversterker gescheiden willen hebben. Voorbeeldje (voorversterker boven, eindversterker onder).

Ik had dat vroeger ook, alles los: aparte voor- en eindversterker (2 zelfs), aparte dolby digital decoder, aparte tuner etc. Nu heb ik dat allemaal in één cinema-tunerversterker, wel zo compact.

Voor dj-werk fungeert de mixer als voorversterker.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
15-4-2008 12:24
oke, dat is makkelijk uitgelegd:P ik bne nog iemand die dat soort dingen nog moet leren. maar nu weet ik het. bedankt
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
16-4-2008 07:55
hoef je geen hifi freak vooor te zijn hoor,
heb hier simpele sony maar ook door voor en eind versterker gescheiden.

(okey misschien wel beetje hifi freak door me marantz lief hebberij,)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
16-4-2008 11:56
haha:P ja ik heb nooit van hifi gehouden:P ik wou altijd alles zelf instellen, :Pdaarom zat ik met die vraag
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
16-4-2008 16:26
dus je kan bij hifi niet alles zelf instellen?
eh.. lijkt mij vrij fout..
ik weet niet precies wat je bedoeld met instelllen, maar ik kan meer op mijn hifi instellen als mijn pa..
maar goed zeg wat je wilt instellen ben ik wel even benieuwd..
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)