Forum > Geluid

4 ISX10's en 1 ISX15S (JBSystems) opgeblazen...

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
14-8-2008 17:01
Even een oud topic een schoptje geven...

Voor een café ben ik op zoek naar een mooi compact geluidsetje, en uiteraard het liefst voor weinig geld wink ;)

Ik heb daarvoor al verschillende optie's op papier staan, o.a. op basis van Electro Voice Evid speakers (4x Evid 6.2 en 1x Evid 12.1 sub). Nu zit ik er aan te denken om het JB systems ISX systeem er ook bij te zetten als budget tegenhanger van de genoemde EV set.

Nu verwacht ik niet dat het ISX set van JB dezelfde prestatie's levert als de EV set, maar wie kan mij vertellen hoe deze set van JB presteert voor wat betreft volume en klank. Het café waarin het gebruikt moet gaan worden is een rustige kroeg waarbij de muziek vrijwel alleen op achtergrond niveau gedraait word, het is dus geen feestcafé oid.

De set waaraan ik zat te denken is gelijk aan de hierboven genoemde, helaas, opgeblazen set. Dus 4x ISX-10 en 1X ISX-15s, de versterker die ik in gedachte heb hiervoor zou dan een Crown XLS402D worden.

Ik hoor graag gebruikers ervaringen van een dergelijke set!

Groeten,

Marzi
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
15-8-2008 08:00

Marzi] schreef:

een rustige kroeg waarbij de muziek vrijwel alleen op achtergrond niveau gedraait word, het is dus geen feestcafé oid.
Dit heb ik al veel gehoord tot er toch eens een feestje gebouwd word omdat de uitbater verjaard of er een bende feestvierders binnenvalt een vrijgezellenavondavond of zoiets en je hebt prijs.
Voorzie best maar iets zwaarder anders gaat het vroeg of laat toch fout.
Hiermee wil ik niet zeggen dat hetgeen je in gedachten hebt niet zwaar genoeg is ik ken deze set niet dus kan er niet over oordelen.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
15-8-2008 12:52
Wat mij bevreemd is dat Beglec in de manual aangeeft dat je zowel met 2 als 4 toppen op 1 baskast kan draaien.
Als je 2 toppen per kant hebt is je impendantie 4 Ohm, het passieve filter zal dan anders crossen dan bij 1 top, 8 Ohm.

Als ik het verhaal zo lees krijg ik wel het vermoeden dat er gewoon te veel gevraagd is van de set.
Hoe ziet het passieve filter eruit? Is daar nog iets van heel?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-8-2008 21:47

Frank76 schreef:

Wat mij bevreemd is dat Beglec in de manual aangeeft dat je zowel met 2 als 4 toppen op 1 baskast kan draaien.
Als je 2 toppen per kant hebt is je impendantie 4 Ohm, het passieve filter zal dan anders crossen dan bij 1 top, 8 Ohm.
Het zal hier wellicht om een 1e orde HPF gaan (1 x C) waarbij het f3 punt zo gekozen is dat het voor beide opties in de buurt komt. En laten we wel wezen... In dit geval gaat het dan om een "fout" van ca. 3dB (te veel voor de ene combo, te weinig voor de andere combo) en dat in een gebied (ca. 100Hz) waar de oren niet zo veel waarnemen qua amplitudefouten EN waarbij de ruimte waar de set in geplaatst zal worden een veelvoud van deze fout zal geven in de meeste gevallen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)