Forum > Geluid

Welke speakers rustig cafe

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
4-1-2008 13:05
Turbosound impact 50 combinatie met impact 110 (sub).
4x Impact 50
1x Impact 110

Impact 50's per twee parallel en dan op de sub aansluiten waardoor het hele zaakje op een simpele stereoversterker kan werken.
Eventuele verdubbeling gaat ook.
Prijs van de impact 50 ligt rond de 130 euro/stuk.

Mvg.
pieter
TuneboyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 42
4-1-2008 19:15
Wat is het voordeel van deze Turbosounds (waar op internet maar bitter weinig van te vinden is), ten opzichte van de JBL control pro 5 en 1? Zelfde prijsklasse dus er moet een reden zijn om de Turboounds te nemen he...

En eigenlijk heeft er ook nog niemand deftig onderbouwd wat er mis is met de klank van de Behringer 1C... ze kosten tenslotte 1/5de van vergelijkbare speakers.
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
4-1-2008 20:14
De behringers klinken ronduit crappy, je kunt dan nog beter naar een kringloopzaak gaan voor wat hifi speaker. De jbl control speakers vind ik ook alles behalave goed klinken, echter voor sommige toepassingen zijn ze erg handig.
Een andere optie is wellicht enkele behringer TRUTH B2031A's. Deze klinken erg net voor het geld en het versterkerprobleem is ook opgelost. Ik heb deze recent nog ekele geinstalleerd in een dans studio.
Echter heb je er ook rekening mee gehouden dat ik kabels getrokken moeten worden, dat ophangbeugels ook de nodige deuten kosten en dit alles een behoorlijke klus kan zijn?
MB Audio systems
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
5-1-2008 01:22
ok ,komt ie weer.
Probeer eens Bose 102, die kan je voor gemiddeld 50 euro per stuk op mp bemachtigen.
Mooi klein boxje met een flink geluid.
Die klinken voor dat geld echt heel goed.
Je hebt er alleen wel een 102 controller bij nodig,
en even van te voren kiezen of je laagohmig of op 100 volt aan de gang wilt.

Toevallig een tijdje geleden met jouw optie van JBL hier in de opslag beluisterd en vergeleken.

Wil je 100 volt dan kan je voor een habbekrats verterkers kopen op mp
maar nieuw zijn ze ook niet al te duur.
8 boxjes heb je dan dus voor 400 euro en als dat bij één adres vandaan komt en je kan een beetje handelen, vaak ook wel voor rond de 300, controller zit er dan meestal wel bij.
Verterker nieuw ergens tussen de 3 en vier honderd. Klaar ben je,
en zeer geschikt voor kontinue gebruik, en als je een beetje oplet, meestal zonder ventililator!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TuneboyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 42
5-1-2008 09:43
Die Bose dat begint er al op te lijken... Niet dat ik een hevige Bose-fan ben, maar ik moet wel toegeven dat ze soms erg goed zijn in kleine speakertjes.

Je vind inderdaad hier en daar wat tweedehands spul, maar het zal sprokkelen worden om 8 speakers en een controller vast te krijgen. Vroeg me nu wel nog af, waarvoor dient die controller? Kan je niet gewoon een ordinaire versterker er aan hangen? Of hoe werkt dat precies.

Op internet vind je wel niet zo heel veel over deze reeks, dus ga er vanuit dat ze al behoorlijk oud zijn, welke Bose-reeks is daar dan nu ongeveer de plaatsvervanger van, of beter gezegd, wat biedt Bose op dit moment NIEUW dat voor mij interessant kan zijn? (vind hun site maar bagger dus dat heeft ook niet veel geholpen sad :(
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
5-1-2008 11:33
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 5-1-2008 11:37
102 is nog steeds nieuw te verkrijgen, maar een boxje kost je dan ongeveer 200 euro ex BTW.

De controller moet je zien als een soort equalizer. Hij moet tussen de mixer en de verterker.
Anders komt er geen mooi geluid uit je Bose boxen.

En als je meer over deze speakers wilt vinden, zou ik zeggen gebruik google eens goed....

En wat de leeftijd betreft, ik heb hier 802's van meer dan 25 jaar oud die nog steeds als de brandweer gaan.
De oudste 102's die ik hier heb zijn 15 jaar oud, en klinken nog steeds als nieuw.
Ik heb ongeveer 20 stuks 102's. Je moet alleen opletten dat je ze met een canvas randje hebt.
De alleroudtste uitvoering moet je niet hebben, want daar verotten de randjes van.

Afgelopen jaar op de pa beurs lagen er ook zat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
5-1-2008 11:36
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 5-1-2008 11:42

Tuneboy schreef:

Wat is het voordeel van deze Turbosounds (waar op internet maar bitter weinig van te vinden is), ten opzichte van de JBL control pro 5 en 1? Zelfde prijsklasse dus er moet een reden zijn om de Turboounds te nemen he...
https://pal-systems.ru/uploads/media/impact50.pdf
Dit na een halve seconde googlen.

Voordeel is dat je vier topkastjes samen met een baskastje op 1 versterker kan hangen.
Is er eigenlijk een baskastje bij de control 5 of 1? Daarom ben ik eerder toegedaan om de turbosounds te nemen voor een vollediger geluidsspectrum.

Mvg.
pieter
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
5-1-2008 11:39
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 5-1-2008 11:41
bij een 100 volt systeem kan je zoveel boxen als dat het vermogen van de verterker toestaat achter elkaar paralel hangen.
Heb je bijvoorbeeld een verterker van 240 watt, kan je 10 stuks 102 op één versterker kwijt.
Achterop de 102 zit ook nog een instelknopje waarbij je met 5 watt op kan kiezen hoeveel vermogen hij mag tappen (hoe hard hij mag) Zet je dien dan op 10 watt, dan kan je 24 boxjes aansluiten.....

Enne 10 watt 100 volt is heel anders dan 10 watt laagohmig.
bij 25 watt 100 volt zit je op een equivalent van 100 watt laagohmig, en dan hebben we het wel over RMS !
Jammer dat je zover weg woont, anders laat ik het je hier zo horen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
5-1-2008 11:40
Ja ok, als je 100V wilt gaan doen dan kan je de turbosounds afschrijven.

Mvg.
pieter
TuneboyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 42
5-1-2008 14:12
Heel hard bedankt voor de vele reacties al!

Heb alles hier eens duchtig besproken en berekend, en onze conclusie is de volgende:
Het worden hoogstwarschijnlijk de Behringer Truth 2030P met Behringer A500 versterkers.
Ik heb me te hard blind gestaard op zo licht en klein mogelijke speakertjes met een zo goed mogelijk geluid, echter dan gaat het al snel veel kosten.
Vermits de verbouwingen nog volop aan de gang zijn is het nog mogelijk ALLE soorten van ophangbeugels te voorzien, dus ook voor zwaardere speakers. De klank van de Behringers is me bekend, en ben dan ook al 2,5jaar zeer tevreden over de mijne.
Ik zou zelf voor de passieve versie gaan aangezien deze toch wat lichter zijn, en geen stroomvoorziening nodig hebben per speaker. Bovendien is vermogenkabel niet gevoelig aan storing, terwijl de signaalkabel dit eerder wel is.
Ik zeg niet dat deze set BETER zal klinken dan Bose of Turbosound. Maar voor z'n prijs kan je het niet laten, en aangezien ik de klank ken WEET ik wat ik koop!
Ik begrijp dat niet iedereen het eens zal zijn met m'n keuze, goed onderbouwde kritiek is dan ook toegelaten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)