Forum > Geluid

Now! FM had de primeur om de Dateq XTCII te showen!

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
ClimaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
Berichten: 75
31-12-2007 14:40
ook mis ik vu meters per kanaal.
maar als de mixer nog niet af is kan dat nog veranderen.
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice
Now! FMAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2007
Laatste: 3-1-2008
Berichten: 6
31-12-2007 15:08

Webbie schreef:

Hallo,

Ik neem aan dat ze niet op deze manier de demo hebben gedraaid?
Compleet in het rood.

Greetz Webbie...
Dat was alleen voor de foto.
Radio Now! FM = Your Music
Now! FMAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2007
Laatste: 3-1-2008
Berichten: 6
31-12-2007 15:22

Reind schreef:

Now! FM schreef:

De Dateq XTCII heeft veel meer mogelijkheden als de voorgaande mixers van Dateq, dus het gaat nu echt een serieuze concurrentiestrijd worden tussen de DJM 800 en de dateq XTCII aangezien deze nieuwe mixer een "pielbak" geworden is (om het maar even in jouw woorden te zeggen).
Ik kan ze nog sterker vertellen maar dan moet ik gaan liegen. Dateq is geen pielbakken bouwer, dat hebben we wel met de Vibe gezien waarbij Dateq flink de plank mis sloeg in eerste instantie met als gevolg een mixer die nooit zo goed heeft verkocht als men had gehoopt.

Dateq kan maar 1 ding en dat is "simpele mixers" bouwen, dat hebben ze jaren lang goed gedaan (LPM, GPM series) en dat moeten ze ook vooral blijven doen. Voor een simpele no nonsens 4 kanaals mixer is echt wel een markt, voor een 4 kanaals mixer die het net niet is en van alles een beetje is helemaal GEEN markt. Ik mag dus hopen dat Dateq het simpel heeft gehouden en men er een goede prijs aan kan hangen. Met de Xone:42 voor 899 euro kon dat nog wel eens een verdomd lastige opgave gaan worden.

Daarnaast mis ik een aantal dingen op de XTC2 die vrij simpel te implementeren zijn. Om een voorbeeld te noemen, het lijkt er op de foto op dat er gebruik gemaakt van 60mm faders, Dateq staat bekend om zijn 100mm faders. Als Dateq slim is geeft men de gebruiker de keuze door een verwisselbare fader plate te gaan verkopen die het mogelijk maakt te kiezen tussen deze 2 lengtes.

Ik heb sterk het idee dat de mixer nog helemaal niet af is overigens. Er moet meer uit te halen zijn zonder al teveel moeite namelijk.
De Dateq XTCII is een soort mengsel tussen de Dateq XTC en de Dateq Vibe, maar inderdaad heeft de Dateq XTCII (gelukkig!) geen effectenbak inzich zitten. De faders zijn 60mm, want dat is - als we Daetq mogen geloven - de voorkeur van de gebruikers ervan. Verder is de Dateq XTCII nog niet helemaal af, dus er zal wel het één en ander gaan veranderen. Ik hou jullie op de hoogte betreft de ontwikkelingen van Dateq, dus zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn dan horen jullie dat direct van mij!

PS: ook hebben we filmpjes in de Now! FM-studio gemaakt tijdens deze primeur en die kun je hier zien!
Radio Now! FM = Your Music
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-12-2007 15:29

Now! FM schreef:

De Dateq XTCII heeft veel meer mogelijkheden als de voorgaande mixers van Dateq, dus het gaat nu echt een serieuze concurrentiestrijd worden tussen de DJM 800 en de dateq XTCII aangezien deze nieuwe mixer een "pielbak" geworden is (om het maar even in jouw woorden te zeggen).
Meer mogelijkheden dan voorgaande mixers? Als in meer mogelijkheden dan de Vibe? Lijkt me niet.
Verder snap ik het pielbakken-verhaal van je ook niet en betwijfel daarom een beetje of je precies weet waarover je spreekt.
Is de foto trouwens de definitieve versie, of een prototype?

Eens met Reind wat betreft de poging van Dateq om met de Vibe een mixer tegenover "de" pielbakken van rond de 1000 euro neer te zetten. Dat is ze niet gelukt helaas.
Jammer dat er op de site van Dateq nog niks te vinden is over de XTCII. Ik ben erg benieuwd naar de specs en hoop écht op volwaardige opvolger van de XTC, een mixer waar ik jarenlang graag mee heb gewerkt.

Dus Dateq: krijgen we een goed geprijsde basic 4-kanaals ragbak?
Now! FMAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2007
Laatste: 3-1-2008
Berichten: 6
31-12-2007 15:34

Sylvia schreef:

Meer mogelijkheden dan voorgaande mixers? Is de foto trouwens de definitieve versie, of een prototype?
Daarmee bedoelde ik dus de voorgaande mixers van Dateq. Dit is de prototype die Jan Dateq Kloppenburg meegenomen had, dus het is niet de definitieve versie.

Verder hebben we tijdens het interview het vrij algemeen en simpel gehouden, want het is niet leuk voor de luisteraars om een halfuur lang (bewijze van spreken) een interview aan te horen waarin allerlei technische dingen aanbod komt aangezien een grote groep van onze luisteraars daar niet op zit te wachten.
Radio Now! FM = Your Music
ClimaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
Berichten: 75
31-12-2007 18:12
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er op de radio een mixer of wat dan ook wordt gepresenteerd.
zoiets gebeurd toch altijd op beurzen of websites e.d.?

Ik heb je filmpjes gezien maar echt veel kom ik niet te weten over de mixer er wordt meer gekloot met Janneman. (sorry voor taalgebruik).
ook op de site van dateq staat niet eens een aankondiging van een nieuw product.
ben zeer benieuwd naar de release datum en prijs.
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-12-2007 18:28
De topictitel deed meer vermoeden dan dat het daadwerkelijk bleek, is mijn indruk. Now! FM heeft een prototype Dateq XTCII gezien, geen specs, geen prijs, geen releasedatum, geen adviesprijs en vooral: geen goed marketingpraatje.

Uiteraard is dat laatste de schone taak van Dateq, maar ook daar is het stil.
Een wat wazige teasercampagne?
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
31-12-2007 18:39
Gadver.. wat een lelijk ding!!

het oog wil ook wat.. maar als ik deze vergelijk met mijn XTC vind ik de oude XTC veel mooier!!
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
31-12-2007 20:57

djp schreef:

het oog wil ook wat.. maar als ik deze vergelijk met mijn XTC vind ik de oude XTC veel mooier!!
Breek me de bek niet open.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
1-1-2008 11:38
Hij is nog niet zo fraai omdat het duidelijk een protoype is.

Bij de strategie van Dateq zet ik ook flink wat vraagtekens. Wie introduceert nou een nieuwe mixer (en dan nog éen waar veel van afhangt) in een niet-landelijke radioshow???
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Afgesloten topic