Forum > Geluid

dap speakers

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
20-2-2008 18:12
Conclusie: dap ontwikkeld zich en heeft enorme concurrentie met JBL en andere grote merken!
I Love House Music!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
20-2-2008 18:30

Mifex schreef:

Conclusie: dap ontwikkeld zich en heeft enorme concurrentie met JBL en andere grote merken!
Dat kun je inderdaad wel zeggen. Op dit moment vind ik de X-series nog beter klinken dan HK Audio (PR-Series) en de goedkopere JBL (EON, JRX) Series. Prijskaartje is er ook nog naar, want echt goedkoop is de X-series beslist niet, maar ook weer helemaal niet duur voor hetgene wat ze moeten doen.

TCMC
Smak-KrakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2005
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 27
26-2-2008 14:23
dap's zijn stelletje smerige afkijkers, en kunnen speakertjes goedkoper laten produceren.
Maar de klank kleur vind ik tot nu toe bij de echte merken beter klinken dan die dap's.
Ik moet er niet aan denken om over dap setjes te draaien, 99 van de 100 keer is de db uitstoot te weinig.

groeten,
Kevin
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
26-2-2008 15:36

Smak-Krak schreef:

dap's zijn stelletje smerige afkijkers, en kunnen speakertjes goedkoper laten produceren.
Maar de klank kleur vind ik tot nu toe bij de echte merken beter klinken dan die dap's.
Ik moet er niet aan denken om over dap setjes te draaien, 99 van de 100 keer is de db uitstoot te weinig.

groeten,
Kevin
Wat een mega ononderbouwde opmerking... Als je probeerd een feit neer te zetten (afkijkers) onderbouw het dan. (Niet dat ik probeer te beweren dat het niet zo kan zijn... )
En als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets....

De X serie van dap is helemaal niet slecht, en klinkt naar mijn idee stukken beter dan menig jbl. Natuurlijk heeft dap ook mega budget series, die niet goed zijn.... Maar daar betaal je dan ook voor.

Speakers goedkoop laten produceren? Doe eens een gok waar de speakers van bijvoorbeeld eaw geproduceerd worden?
Alles uit, behalve het licht!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
26-2-2008 18:00
Als je het feit bedoelt dat er in de top of fullrangekasten van DAP veelal een hoogdriver en een laagdriver zit en in de baskasten alleen een laagdriver, zou je inderdaad kunnen concluderen dat het afkijkers zijn ja. laugh :D
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
26-2-2008 18:33
En wat is er mis met afkijkersrazz :pzolang je er maar je eigen draai aangeeft. En dat doet Dap volgens mij prima. Ja als je eenmaal goed spul hebt dan wil je nooit meer zonder maar om dan te zeggen dat het oude zeer slecht is tsja...
Ik wil ook niet meer zonder mijn nuo 5 maar mijn ps625i werkt nog prima hoor laugh :D
Shake It!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
26-2-2008 19:50

Smak-Krak schreef:

dap's zijn stelletje smerige afkijkers, en kunnen speakertjes goedkoper laten produceren.
Maar de klank kleur vind ik tot nu toe bij de echte merken beter klinken dan die dap's.
Welke DAP's en welke echte merken?

SVP reacties onderbouwen (zeker dit soort reacties). Niet onderbouwde reacties storten in (en instortingsgevaar moet voorkomen worden...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
26-2-2008 21:57

Smak-Krak schreef:

dap's zijn stelletje smerige afkijkers, en kunnen speakertjes goedkoper laten produceren.
Maar de klank kleur vind ik tot nu toe bij de echte merken beter klinken dan die dap's.
Ik moet er niet aan denken om over dap setjes te draaien, 99 van de 100 keer is de db uitstoot te weinig.

groeten,
Kevin
Ik zie bij het materiaal dat je te koop aanbied nochtans niet veel topmerken staan
Smak-KrakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2005
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 27
1-3-2008 04:24

eddy wally schreef:

Smak-Krak schreef:

dap's zijn stelletje smerige afkijkers, en kunnen speakertjes goedkoper laten produceren.
Maar de klank kleur vind ik tot nu toe bij de echte merken beter klinken dan die dap's.
Ik moet er niet aan denken om over dap setjes te draaien, 99 van de 100 keer is de db uitstoot te weinig.

groeten,
Kevin
Ik zie bij het materiaal dat je te koop aanbied nochtans niet veel topmerken staan
daarom verkoop ik het ook.

En waar word ikzo erg uit gekafferd? Ik laat gewoon mijn reactie op het merk Dap los meer niet.
Je maakt namelijk niet echt vrienden als er veel ontwikkelings kosten gedaan zijn voor een bepaald speakertje, en vervolgens verkoopt een andere merk dezelfde speaker voor de helft van de prijs.
Ik vind dat niet sportief.

Groeten,
Kevin.
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
1-3-2008 08:36

Smak-Krak schreef:

Je maakt namelijk niet echt vrienden als er veel ontwikkelings kosten gedaan zijn voor een bepaald speakertje, en vervolgens verkoopt een andere merk dezelfde speaker voor de helft van de prijs.
Dat is toch niet jouw probleem. Als jij dezelfde kwaliteit bij dap kunt krijgen voor de helft van de prijs ga jij me niet vertellen dat je dan de duurdere neemt omdat je dap een stel afkijkers vind. En volgensmij ontwerpt dap ook zelf speakers hoor (correct me if i'm wrong).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)