Forum > Licht

fogjet

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
Berichten: 73
17-12-2007 22:45
de tuit staat bij deze toestellen bovenaan. Het maakt dus echt wel uit of je hem gewoon of op zn kop zet.
op de foto zie je de vloeistof in de truss staan .. het toestel ligt dus op zn kop (zie je trouwens ook aan de plaats van het power-knopje)
Hoe zit dat trouwens met de fog-moving heads? deze kunnen toch ook boven het publiek geplaatst worden.. hier moet er dan toch ook een risico zijn op (hete) druppels uit de tuit?
It's a jam for the ladiez!
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
18-12-2007 00:17
Ik denk dat RNA niet snap wat precies een fogjet is. Een fogjet spuit een rookpluim recht naar boven. Wanneer je dus een fogjet omkeert spuit hij dus een rookpluim recht naar beneden.

Er kan af en toe wat vloeistof uit de fogjet komen. Dat komt er dan echter niet hard uit gespoten, maar zal misschien waarneembaar zijn tot ongeveer 5 cm. boven de rookdoos zelf. Wanneer je het apparaat dan op zijn kop hangt komt en er komt een vloeistofdruppel uit, dan valt deze dus wel recht naar beneden.

Verder over de fog-movingheads waar je het over hebt. Daar heb ik ook ervaring mee, en met name de Bullfogs. Geen super ervaringen. Een bedrijf waarvoor ik vaak freelance hebben deze twee staan. Daar hebben ze vrijwel nooit compleet correct gewerkt. En zijn ze vaak terug geweest naar de dealer om nagekeken te worden. Kapotte vloeistofleidingen, slechte pan en tilt movement op vele controllers, en ga zo maar door.

Wanneer ze wel enkele goede momenten hadden gebruikten we ze als vervanging voor fogjets of om te richten op een grote ventilator. En af en toe om verschillende posities vol te blazen met rook. Maar dan nooit en te nimmer dicht in de buurt van mensen of boven de hoofden.
Want eveneens komen hier ook vloeistofdruppels uit. Een stuk meer dan bij de aangehaalde HQ-power fogjets overigens.

Ik ben trouwens ook benieuwd wat de eerlijke reactie van een eventuele fabrikant van dergelijke fogheadjes zou zijn op het feit dat hun rookheadjes ook gloeiendhete vloeistofdruppels spuiten. En of er uberhaupt op dat punt of in dat opzicht over nagedacht is.
Verhuur & verkoop van special effects
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
18-12-2007 09:13
Vergeet niet dat zo'n bullfog ruim 900 euro kost, en een Showtec Fogjet 200 euro. Van de Fogjet kreeg ik niet echt de indruk dat er veel geld was gestoken in een goede temperatuurregeling, terwijl je dat van een apparaat van 900 euro wel hoort te zijn. Uiteraard moet die machine sowieso wel duurder zijn doordat er wat meer toeters en bellen omheen zitten dan enkel de rookmachine, maar dan nog is het verschil dermate groot dat je toch mag verwachten dat er een goede temperatuurregeling in die fogheads zit. En wanneer de werktemperatuur constant wordt gehouden op de ideale verdampingstemperatuur is de kans op druppels minimaal.

Een fogjet rechtop of op z'n kop gebruiken maakt weldegelijk uit. Ondersteboven is de afstand tot het publiek meestal een meter of 2, terwijl als de machine rechtop staat de hete druppels eerst 2,5 meter omhoog gaan, en daarna 4,5m naar beneden. Dat verschil in tijd is genoeg om zo'n druppel volledig te laten afkoelen. Desondanks is het toch niet echt fijn om druppels (koude) vloeistof op je te krijgen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
18-12-2007 09:53

Martijn schreef:

terwijl je dat van een apparaat van 900 euro wel hoort te zijn.
Precies, dat leek mij ook. Maar dat viel mij vies tegen, want ik heb regelmatig ook daar druppels uit zien komen.

Is er iemand die toevallig deze fogheadjes open heeft gehad en weet of er enigszins iets ingebouwd zit van zo'n door Martijn aangehaalde temperatuurregeling?
Verhuur & verkoop van special effects
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
18-12-2007 13:07
op de bullfogs zit geen tempratuur regeling, dat is ook meteen één van de redene dat die krengen nooit tegelijk gas geven.

Bij deze zijn de bullfogs gebombadeerd tot miskoop van het jaar..... sad :(
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
RNAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2006
Laatste: 30-12-2008
Berichten: 49
18-12-2007 17:33
kijk hier heb ik wat aan, was idd in de veronderstelling dat het een gewone rookmachine betrof.. thanks wink ;)
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
28-12-2007 10:49
Klopt het dat de pin bezetting van de fogjet afstandsbedieningen, hetzelfde is als de pin bezetting van de z1000?

Ach ja, voor het geld zou je er bijna gewoon een kopen.

Marc
Focus on the customer and the rest will follow.
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
3-1-2008 19:40
Showtec Fogjets hebben veel problemen met soldeerverbindingen, waardoor de DMX en remote connectors vaak intern los laten. Ik heb 4 fogjets, waarvan er bij één een hele nieuwe print in moet en bij 2 een nieuwe pomp.

Kost geen drol, maar dus ook nog niet echt betrouwbaar genoeg om er 100% op te kunnen bouwen.

Overigens had Antari wel eens problemen met normale rookmachines, de Z800 en Z1000, dat hier de gloeiendhete buis uit het element eruit schoot. Dit is naderhand opgelost door voor de nozzle een afschermkapje te maken. Je moet er niet aan denken dat je in de disco iets vreemd ziet liggen en dat, niet wetend dat die buis gloeiend heet is, oppakt. Of vanuit de truss zo bij je vriendin het bloesje in valt.....
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
4-1-2008 00:25

MG schreef:

Showtec Fogjets hebben veel problemen met soldeerverbindingen, waardoor de DMX en remote connectors vaak intern los laten. Ik heb 4 fogjets, waarvan er bij één een hele nieuwe print in moet en bij 2 een nieuwe pomp.
Toevallig ( sneaky :V ) heb ik ook 4 fogjets, en alle 4 niet zonder problemen..
Ze hadden last van kortsluiting, zo gauw de thermostaat kabel tegen het frame aankwam van het element sloegen de stoppen door... shut up :X
Na een telefoontje met highlite heb ik een stukje slang erover gedaan, probleem opgelost.

Daarna heeft er nog bij één binnen een maand het reledje het begeven.. Maar nu lopen ze al(!) 4 maanden zonder problemen laugh :D

Voor de rest ben ik het met MG eens, kosten geen drol maar absoluut niet betrouwbaar.
Twitter mee met @andycobbennl
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
21-1-2008 13:09
gewoon de HQ power kopen, nooit gezeik meer gehad...... wel iets duurder....
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor

Terug naar forum Reageer (zonder quote)