Forum > Algemeen Forum

Pluggen voor in flightcase Dapjes, of toch Neutrik?

(42 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
15-12-2007 10:28
Omdat een keten zo sterk is als zijn zwakste schakel. En ik heb liever niet dat die zwakste schakel mijn China-plugjes zijn. 3 tientjes voor een betere nachtrust vind ik dan niet duur.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
15-12-2007 14:15
Hier ook alles neutrik in de kisten. Dit ook om zeker te zijn dat er niks stuk gaat. In onze eerste jaren zijn we ook wel eens voor no-name pluggen gegaan, alleen die vielen na 3x gebruik uit elkaar. Aangezien we dat risico niet willen lopen zit er alleen neutrik in alle kistje en connectorpanelen.
Een ander voordeel is dat er eens een keer iets anders in een kistje geschroeft kan worden. Op dat moment hoef je niet te controleren of je pluggen nog wel goed zijn.
Lost in Music
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
15-12-2007 15:02
Ik heb ook overal Neutrik connectoren met Tasker kabels in zitten. Voor die 2 euro dat ze duurder zijn dan DAP kun je niet sukkelen...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
15-12-2007 17:23
Moet wel bekennen dat ik zelf ook langzaam aan alles aan het vervangen ben in Neutrik's maar heb niet echt het budget (hobbymatig) om alles in 1 ruk te doen (zijn toch zeker een 50 connectors) waar je direct geen voordeel aan hebt; hobbymatig wel te verstaan wink ;).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
15-12-2007 18:13
Hallo Frodorf,

Ik heb hier alles in een vaste installatie zitten, en dan zou je zeggen dat het juist helemaal niets zou uitmaken.

Maar....
Toendertijd heb ik ook "de fout" gemaakt om kabels te nemen met DAP pluggen (de zwarte uitvoering).
Inmiddels die rotzooi vervangen door Neutriks.

Probleemjes die ik had met DAP kabels waar de DAP XLR's aan zaten (je hebt ze namelijk ook met Neutrik pluggen):

- wartels zaten al los toen ik de verpakking opende.
- vrij snel scheurde de wartels bij twee XLR pluggen.
- in sommige XLR-chassisdelen maken de DAPjes slechter contact dan de Neutriks, vooral als het chassisdeel óók géén Neutrik is. Het lijkt dan allemaal wat losser te zitten.

Net als ik, zul je "die fout" ook gaan maken omdat er simpelweg géén geld er voor is.
En, net als ik, na een tijdje de DAP XLR's gaat vervangen door Neutriks.

Overigens is de kabel van DAP wel goed.
Daarom heb ik de kabels gehouden en de DAP-pluggen vervangen door Neutrik-pluggen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
16-12-2007 00:35
Hier idem als bij Victor, gewoon neutrik, ook in de racken en ook als het er 1x ingaat en nooit meer eruit.

Als je een rackje bouwt met écht lowbudget spul is er wat voor te zeggen, maar anders valt de besparing echt in het niets bij de waarde van de spullen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-12-2007 11:17
ik heb een aantal stekkers van een niet nader te noemen bedrijf welke ook budget zijn maar toch wel voldoen.

Het betreffen volledig metalen pluggen met een vast stukje rubber. Deze stekkers zijn net iets dikker als een neutrik of noname plug en moeten dus flink worden aangedrukt willen ze goed vastzitten. Voordeel is, ze vallen er echt niet meer uit of gaan los zitten.

Bijkomend voordeel en vooral daarom heb ik ze ook liggen, de stekkers zijn toch ruim 1,5 cm korter dan een Neutrikplug wat in krappe situaties wel eens een uitkomst is.
Verder zijn deze pluggen ook redelijk tot goed te solderen, pennen zijn niet van blik zoals je nog wel eens tegenkomt aan van die hele goedkope rommel.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-12-2007 11:35

Webbie schreef:

Ik heb hier alles in een vaste installatie zitten, en dan zou je zeggen dat het juist helemaal niets zou uitmaken.
Voor een dergelijk doeleind maakt het ook niet uit.

Bedenk dat aan kant en klare "product X" kabels ook geen Neutrik zit.
Wat te denken van de vele china versterkers e.d., eerst loshalen om daar Neutrik chassis delen in te zetten?

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
17-12-2007 11:35

alleznet schreef:

Is bij jou al ooit een rack uitgevallen omdat er intern een DAP kabel kapot was gegaan?
Bij mij wel. Was in de tijd dat de DAP stekkers af fabriek al de "ik donder uit elkaar van ellende omdat mijn kunststofsamenstelling te veel thermoharders bevat" feature hadden (een jaar of 5 geleden). Tegenwoordig hebben ze dat gelukkig een stuk beter onder controle. Toch zou ik in een rack alleen merkstekkers gebruiken (en de DAP stekkers wellicht gebruiken voor wegwerp verloopjes).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
17-12-2007 21:05

Dré schreef:

alleznet schreef:

Is bij jou al ooit een rack uitgevallen omdat er intern een DAP kabel kapot was gegaan?
Bij mij wel. Was in de tijd dat de DAP stekkers af fabriek al de "ik donder uit elkaar van ellende omdat mijn kunststofsamenstelling te veel thermoharders bevat" feature hadden (een jaar of 5 geleden). Tegenwoordig hebben ze dat gelukkig een stuk beter onder controle. Toch zou ik in een rack alleen merkstekkers gebruiken (en de DAP stekkers wellicht gebruiken voor wegwerp verloopjes).
Dat zou goed kunnen, zo lang ben ik het nog niet op wat beter niveau aan het uitvoeren dat drive-in gebeuren. Maar tegenwoordig valt het best mee hoor, uiteraard is Neutrik beter maar om DAP nu echt als drollenvanger te gebruiken is ook weer wat overdreven wink ;) .
Bier, Billen, Borsten en Beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)