Forum > Newbie Forum

Overbelasting & vervorming

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
12-12-2007 10:59
De boel gaat vaak over z'n nek, net op het punt dat je zegt "zo, nu gaat het een stuk harder zeg"... Als je dat zegt dien je het dus een stukje zachter te zetten. Ook als veel mensen tegen je zeggen "goh, dat gaat hard" dan bedoelen ze vaak eigenlijk te zeggen "goh, dat gaat stevig over z'n nek". Mensen zijn nu eenmaal vaak erg aardig (overigens niet alle mensen... ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
12-12-2007 11:04

Tom schreef:

ik kan een verterker op 1/4 zetten en hem toch laten clippen.

We hebben het al 100 keer geschreven:
de gain knop van je versterker regelt de ingang van de versterker;
NIET de UITGANG.
Ja, maar dan stuur je te hard in. En dat moet je natuurlijk nooit doen.
En, ik weet best dat je met je gain knop van je versterker de ingang regelt. Waar staat dat dit niet zo is? Neemt niet weg dat je hem daarom wel harder en zachter zet. En wat is daar op tegen? Dan zou je die knoppen dus net zo goed weg kunnen laten.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
12-12-2007 16:59
Wellicht een kleine aftakking maar waarom worden er geen versterkers gemaakt met output regel-systemen? Kwestie van techniek, geld, beide of ... ? Zou in mijn ogen enkel voordelen hebben en je kunt ook nooit meer een versterker laten clippen.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-12-2007 17:06
Maar je kan nog steeds de ingang oversturen waardoor er toch een vervormd signaal richting je speakers gaat. Het is dus hoe dan ook handig wat basiskennis van het afregelen van geluidssystemen (en dus van gain-structure) te hebben.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
12-12-2007 19:44
Hallo AllezNet,

alleznet schreef:

Wellicht een kleine aftakking maar waarom worden er geen versterkers gemaakt met output regel-systemen? Kwestie van techniek, geld, beide of ... ? Zou in mijn ogen enkel voordelen hebben en je kunt ook nooit meer een versterker laten clippen.
Die werden/worden er namelijk wel gemaakt oa door Lab Gruppen en Stage Accompany.
De laatste dagen flink wat SA materiaal doorgespit, waarbij ik de Stage Accompany PPA 1200 tegenkwam.

Deze versterker heeft de mogelijkheid om de output te controleren en automatisch te corrigeren (Dynamic Damping Control).
Ook is het maximale uitgestuurde vermogen te regelen (Auto Energy Control).

Na te lezen in deze manual van de PPA 1200.

Daarom ben ik nu dan ook op zoek naar zo'n versterker.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
13-12-2007 00:38
Koop een goede compressor/Limiter en stel deze zo in dat je speakers en versterkers goed samen werken.
Zo kan je rustig draaien zonder veel problemen, volume kan je dan wel bepalen met de ingang gains van je versterker, maar je stuurt niet meer dan 0 dB in.

Zo heb ik nog nooit iets kapot gehad!

Chauuu!
..Je Ducktape brood voeren...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)