Forum > Licht

Jem Technohaze vs Antari HZ400

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-4-2010 14:26
Fazer met fan... laugh :D

-Rookmachine verdampt vloeistof als een soort fluitketel;
-Fazer is een rookmachine met een ingebouwde ventilator om de rook te verdunnen;
-Hazer kan op meerdere manieren werken, onder andere met een compressor (voor zover ik weet een chemisch proces waarbij oliemoleculen gekraakt worden, ook wel oilcracker genoemd)

Daarnaast heeft Martin nog een eigen variatie op het bovenstaande bedacht, namelijk een fazer waar speciale "hazevloeistof" in moet. Gebruik je die vloeistof in een normale rookmachine of oilcracker, dan gaat dat gedonder opleveren. Die hazevloeistof heeft een wat andere samenstelling waardoor de rook dunner is, langer blijft hanger en daarnaast ook een andere verdampingstemperatuur heeft. Alleen te gebruiken voor een handjevol Martin machines: Magnum hazer (ALLEEN die specifieke vloeistof), ZR24/7 hazer (afhankelijk van de instelling zowel die hazevloeistof als normale rookvloeistof), de HZ2500 (ook alleen de speciale vloeistof) en de K1 hazer (geen idee wat daar in mag; handleiding erop naslaan).

Ik gok dat de Technohaze zowel overweg kan met de Martin hazevloeistof als normale rookvloeistof, maar daar kun je het beste de handleiding voor inkijken. In essentie is het een rookmachine.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
9-4-2010 18:26

Martijn schreef:

Fazer met fan... laugh :D

-Rookmachine verdampt vloeistof als een soort fluitketel;
-Fazer is een rookmachine met een ingebouwde ventilator om de rook te verdunnen;
-Hazer kan op meerdere manieren werken, onder andere met een compressor (voor zover ik weet een chemisch proces waarbij oliemoleculen gekraakt worden, ook wel oilcracker genoemd)

Daarnaast heeft Martin nog een eigen variatie op het bovenstaande bedacht, namelijk een fazer waar speciale "hazevloeistof" in moet. Gebruik je die vloeistof in een normale rookmachine of oilcracker, dan gaat dat gedonder opleveren. Die hazevloeistof heeft een wat andere samenstelling waardoor de rook dunner is, langer blijft hanger en daarnaast ook een andere verdampingstemperatuur heeft. Alleen te gebruiken voor een handjevol Martin machines: Magnum hazer (ALLEEN die specifieke vloeistof), ZR24/7 hazer (afhankelijk van de instelling zowel die hazevloeistof als normale rookvloeistof), de HZ2500 (ook alleen de speciale vloeistof) en de K1 hazer (geen idee wat daar in mag; handleiding erop naslaan).

Ik gok dat de Technohaze zowel overweg kan met de Martin hazevloeistof als normale rookvloeistof, maar daar kun je het beste de handleiding voor inkijken. In essentie is het een rookmachine.
In de K1 mag volgens de martin site alleen K1 vloeistof. hier mag dus niet de martin haze vloeistof in.
Freelancer in de noordelijke provincies
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
9-4-2010 19:27
Handleiding geeft overigens alleen haze vloeistof aan.
Focus on the customer and the rest will follow.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
3-5-2010 18:02
Bedankt voor alle info,
echter zit ik nu met een ander probleem. De machine geeft steeds aan dat de rookvloeistof op is (fluid indicator lampje gaat branden).
Als je dan even aan het slangetje friemelde ging deze weer uit en deed de machine het weer enkele seconden.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Roy
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
3-5-2010 18:07
als je het over een jem technohaze hebt, dan is de oorzaak van jouw probleem meestal slechte contacten op het printje wat dit regelt.
Even de stekkers los, schoonmaken en weer vast op de print, is meestal al genoeg.
Soms moet je hem een beetje bijstellen (=gevoeligheid is instelbaar op de print), maar als je niet weet wat je doet, haal er dan iemand bij.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
3-5-2010 18:16
Het gaat inderdaad over de Technohaze.
Heb zelf niet al te veel verstand van de binnenkant/printjes e.d., dus ga opzoek naar iemand die er naar wil kijken.
Bedankt

Roy
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
3-5-2010 18:42
ik ben eigenlijk ook opzoek naar een betaalbare hazer voor drive in shows omdat deze beter zijn dan rookmachienes als ik het juist heb
maar nu vond ik de antari z300 maar is diet een fazer of een hazer of hebben jullie een beter voor deze prijsklasse

alvast bedankt
Mvg Gino
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
4-5-2010 06:48
Het staat erbij in de shop: een fazer.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
4-5-2010 12:58
Mijn probleem met het vloeistofmetertje is inmiddels verholpen, zelf even het stekkertje los en weer vastgemaakt. Doet t weer prima.

Bedankt!

Roy
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
19-6-2010 13:02
Om weer even verder te gaan over de Technohaze,

Gisteravond heb ik hem na lange tijd weer gebruikt, het probleem wat hierboven beschreven staat was al verholpen.
Echter kwam er geen rook uit de machine.. En na enkele minuuten kwam ik er achter dat de rookvloeistof er gewoon uit liep.
Uit het gaatje waar de rook normaal de luchtcabine in komt, kwam rookvloeistof zetten in hetzelfde ritme als dat er normaal rook uit zou komen.

Na een tijdje kwam er opeens wel even een wolk rook uit, maar na enkele seconden werd dat weer vloeistof.
Iemand een idee wat er kapot kan zijn?

Roy

Terug naar forum Reageer (zonder quote)