Forum > Geluid

Powercon verloopje

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
4-7-2007 20:47

martyndegraaf schreef:

1 Koop bij de plaatselijke hobby/elektro-boek of conrad een mooi (bijv. kunstof) behuizinkje,

2 Koop bij Dré twee (of meer) powercon "out",

3 Bouw deze netjes in de behuizing,

4 Zet er een aansluitsnoer aan of een powercon "in" in,

5 Klaar is Kees, een heel mooi stage-blokkie. wink ;)
Hmm, ik ga eens nadenken of ik idd hier niets van kan maken. Lijkt me een goed idee. Als het er van komt, dan post ik zeker een foto in dit topic.

Bedankt!
RV
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
5-7-2007 10:25

martyndegraaf schreef:

PS: je kunt ook een distro voorzien van powercon, want al is heel je set er mee uitgevoerd dan blijf je altijd een enorm zwak punt houden, je voeding vanuit je distro dmv schuko sad :(
Het grootste zwakke punt is het gebruik van ongebruikelijke kabels.
Ik heb nog nooit problemen gehad met eruit gelopen Shuko's (oke oke.. Een zeer zeldzame keer).
Maar, je kan wel alle kanten op met shuko's. Gewoon zorgen dat je genoeg shuko-powercons hebt, en de rest lekker standaard.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
8-7-2007 13:04

martyndegraaf schreef:

PS: je kunt ook een distro voorzien van powercon, want al is heel je set er mee uitgevoerd dan blijf je altijd een enorm zwak punt houden, je voeding vanuit je distro dmv schuko sad :(
Denk niet dat die meegaat bij een setje met een laptop en 2 actieve luidsprekertjes.

Reemski schreef:

Het grootste zwakke punt is het gebruik van ongebruikelijke kabels.
Ik heb nog nooit problemen gehad met eruit gelopen Shuko's (oke oke.. Een zeer zeldzame keer).
Maar, je kan wel alle kanten op met shuko's. Gewoon zorgen dat je genoeg shuko-powercons hebt, en de rest lekker standaard.
Zelf heb ik voor alles powercon gekozen. 2/4 verloopjes shuko-powercon mee, en verder alle cases 1 powercon doorlus. Daarnaast heb ik in de grote versterkist 2 powercon uit gezet, zodat ik daar een soort van powerconverdeelblokje heb, wat ik altijd bij heb. Het grote probleem van shuko vind ik dat je altijd losse verdeelblokjes nodig hebt, omdat je apparatuurcases zelden uitgerust zijn met shuko uit.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)