Powercon verloopje
(12 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
Ricardo VanilliStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-11-2004 Laatste: 29-3-2020 Berichten: 52 | 3-7-2007 20:24 |
Hallo, ik ben op zoek naar een onderdeel om een powerconverloopje te maken. Ik stuur mijn actieve speakers aan met een multikabel (electriciteit en signaal) vanuit een connectiepaneeltje van de discobar. van daaruit vertrekt een powercon die uikomt in eurostekker om de speaker te voeden. Nu wil ik mijn speakers ook gebruiken zonder dat ik de discobar meeneem (vb. laptopje, voor enkel wat achtergrondmuziek, rechtstreeks naar de speaker). Voor het signaal is dat geen probleem (bestaan kant en klare mini jack - XLR verloopjes voor). Maar dan zit ik wel nog met het stroomgedeelte: dat is nl. powercon, en dat kan ik moeilijk zo in het stopcontact steken. Ik zoek dus zoiets, maar dan met een "female" powercon out stukje. Ik weet dat het misschien eenvoudiger zou zijn om gewoon met een losse eurostekker de speaker te voeden en een losse XLR te gebruiken om signaal te geven, maar ik vind die multikabels wel handig: netjes en niet teveel losse kabels. Om het misschien eenvoudiger voor te stellen: ik ben op zoek naar dit, maar dan geen inbouw exemplaar en eentje waar ik een gewone stekker op kan monteren. Mvg, RV | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 3-7-2007 20:25 |
Bestaan naar mijn weten nog niet. Neutrik site al geraadpleegd? //edit: je zou dit kunnen proberen, zit je alleen wel met een extra powercon kabel. | |
Vergeet niet te lachen | |
JVSVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-5-2003 Laatste: 11-11-2024 Berichten: 540 | 3-7-2007 20:29 |
Volgens mij is dat exact waar de OP naar op zoek is ! Dré heeft ze trouwens gewoon Klik..! | |
Ricardo VanilliStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-11-2004 Laatste: 29-3-2020 Berichten: 52 | 3-7-2007 20:41 |
Die had ik inderdaad zien staan ze zouden kunnen dienen. Maar ik zoek eigenlijk de vereenvoudigde versie: één kant powercon en de andere kant gewoon een kabeltje met een stekker. In de voorgestelde oplossing moet je eigenlijk via een omweg naar je stopcontact: je moet eerst via powercon binnenkomen in de connector. Ze zijn ook vrij duur, maar als er geen andere mogelijkheid is zal ik ze toch maar moeten bestellen. Dit, maar dan de female versie zou het ideaal zijn. Mvg, RV | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 3-7-2007 20:44 |
Die bestaat niet in powercon variant, wel in speakon zag ik laatst, dus misschien dat ze nog komen? | |
Vergeet niet te lachen | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 3-7-2007 21:40 |
Die maak je dan toch gewoon zelf? Die combikabel is los verkrijgbaar, of je gebruikt zo'n kabeltje van Dré uit de shop en vervangt zelf de connectors (die komen een andere keer wel weer van pas). | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 3-7-2007 22:09 |
Victor schreef: Die maak je dan toch gewoon zelf?Als dit vaak voorkomt zou ik een gewone schuko aan de multikabel zetten ipv powercon. | |
Maar dat is MIJN mening... | |
MartyndegraafStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-9-2003 Laatste: 23-10-2023 Berichten: 159 | 3-7-2007 22:23 |
1 Koop bij de plaatselijke hobby/elektro-boek of conrad een mooi (bijv. kunstof) behuizinkje, 2 Koop bij Dré twee (of meer) powercon "out", 3 Bouw deze netjes in de behuizing, 4 Zet er een aansluitsnoer aan of een powercon "in" in, 5 Klaar is Kees, een heel mooi stage-blokkie. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 4-7-2007 18:10 |
martyndegraaf schreef: 1 Koop bij de plaatselijke hobby/elektro-boek of conrad een mooi (bijv. kunstof) behuizinkje,2 Koop bij Dré twee (of meer) powercon "out", 3 Bouw deze netjes in de behuizing, 4 Zet er een aansluitsnoer aan of een powercon "in" in, 5 Klaar is Kees, een heel mooi stage-blokkie. dit is inderdaad de meest makkelijke oplossing en bovendien, indien het goed wordt gemaakt ook nog eens reuze handig. Moet je het blokje alleen niet een keertje vergeten.. vandaar bij mij ook geen grijze powercon stekkers. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
MartyndegraafStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-9-2003 Laatste: 23-10-2023 Berichten: 159 | 4-7-2007 19:13 |
Tsja, ik zit vol goeie ideen En bovendien vindt ik het nog leuk ook om zulke zaken te fabriceren. Ben van beroep elektricien dus maak ik alles wat maar met kabel, draad, verdelers etc te maken heb zelf. Met de juiste verbindingen en kabeldiktes. En zoals mijn quote al zegt..... PS: je kunt ook een distro voorzien van powercon, want al is heel je set er mee uitgevoerd dan blijf je altijd een enorm zwak punt houden, je voeding vanuit je distro dmv schuko | |