Forum > Off-Zone

Uniek in NL, Jumping Water! (incl. Foto's!)

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
25-4-2007 19:39

ws soundexpresse schreef:

Tevens staat wel in de contracten dat wij daar niet verantwoordelijk voor zijn.
Als er sprake is van infectie en de bron blijkt bij jou bakken te liggen denk ik dat je dan nog steeds een zware dobber daar aan hebt...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Sound driveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 19
25-4-2007 19:52
2 x bewerkt. Laatst door Sound drive op 25-4-2007 20:20
en de slang ff laat lopen, zodat legionella eruit.
Legionella loopt niet zomaar de slang uit hoor. Dan moet je er water van meer dan 60 graden doorheen laten lopen, en zelfs dan moet dat wel een tijdje door blijven stromen.

EDIT:
Ow ik dacht altijd dat het in de leidingen bleef zitten, aangezien ze bij ons in de sportzaal in de douchjes de leidingen moeste doorspoelen met heet water om het goedgekeurt te krijgen. Maargoed, ik heb niets gezegt shut up :X
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
25-4-2007 19:53
infectiebron is altijd de bron waar het water vandaan komt...... Kan mijn bakken niet zijn.

Slangen en pompen worden altijd gereinigd hier, als het lang niet gebruikt word (deden we met de slangen en pompen van de schuimpartys ook al)
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
25-4-2007 20:03

ws soundexpresse schreef:

regels zijn er niet, voor het gebruik van water in nederland.
Als je maar je verstand gebruikt, en de slang ff laat lopen, zodat legionella eruit.
???? Regels zijn er niet? Waarom is het ministerie van VROM dan met controleurs het nederlandse bedrijfsleven aan het aflopen om te kijken of de waterinstallaties op de bedrijven wel correct zijn, kranen goedgekeurd zijn, douches en kranen minstens 1 keer per week worden gebruikt, en zelfs of de keerklepjes van je koffie-automaten van het goede type en goed geinstalleerd zijn? wij hebben er controle op gehad, ze zijn in Zeeland behoorlijk bezig. Ik had controle op het bedrijf waar ik op de dag als bedrijfsleider werk en 2 dagen later ook nog eens op mijn eigen zaak.
Ik zou dit dus toch in de gaten houden.

Deze controleur gaf trouwens inderdaad aan dat het afdoende is om een kraan die minstens een week niet uis gebruikt, 5 minuten minimaal goed te laten stromen, de bacterien hechten zich niet aan de leiding maar zijn alleen in het water aanwezig (als het lang stil staat).

Laat de leidingen en bakken dus gewoon goed leeglopen en berg ze droog op, dan ben je een heel eind, verder bij de klant de kraan even goed laten lopen om het zeker te weten.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
25-4-2007 20:18
Overigens, om even een misverstandje uit de wereld te helpen. Legionella is alleen gevaarlijk als je het water verneveld en in-ademt. Inslikken van besmet water is ook niet gevaarlijk! Gewoon een bak met water is, in theorie, dus geen potentiële infectiebron. Tis natuurlijk anders als je dit water gaat verpompen en vernevelen, dan heb je dus wel risico's. Als de temperatuur van dit water tussen de 25 en 55 graden Celsius is, groeit de Legionella-bacterie. Bij temperaturen boven de 60 graden Celsius is geen groei meer mogelijk, en zal de bacterie doodgaan. Dus vullen met water vanuit een GOED! afgestelde boiler is zeker te weten veilig. Koud water kan ook, maar dan eerst goed door laten spoelen in een emmer/gootsteen (En dan niet laten kletteren en vernevelen... dat kan link zijn wink ;) )

Regels met betrekking tot water en legionella zijn er zeker te weten. Je krijgt dan bijvoorbeeld het waterleidingbesluit. Zie hiervoor deze link. Of je kijkt even hier, das een verzamelsite betreffende water en legionella (Dossier Legionella van VROM)

(Kennis gebaseerd op dictaat uitgereikt op school. (Koeltorens en Koelwater in Industriële Processen))
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
25-4-2007 22:57
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 25-4-2007 23:39
1/ Er stonden ook bakken met water in bovenkarspel (whrilpools-demo)......30 dooien shut up :X
2/ nog een newsflash: water kan rotten.
3/ jij kan misschien de legio er niet in gedaan hebben, maar je kan het wel mee nemen.
Ik zou er maar apart een goede aansprakelijkheidsverzekering voor nemen.
Dan zullen ze waarschijnlijk wel met een eisenpakketje komen.
Maar dan ben je wel veilig voor het geval dat.....

Verder is waterorgels niet geheel nieuw, ze staan al meer dan 25 (of was het meer) in PP Slagharen.

Wel leuk om zelf te bouwen.
Maar ook gevaarlijk... want hoe zit het met de veiligheids-keuringen, ik schat dat je er al gauw een bar of 10-30 op moet hebben staan om een beetje goede show te zetten met water.
Dat vergt een flinke pomp of heb je er een drukvat bij?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Verwijderd101213Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 9-11-2003
Laatste: 7-1-2011
Berichten: 65
25-4-2007 23:25
Zeker een ouder systeem, niet alleen in de pretpark sfeer zoals Duinrel of Slagharen maar ook 10 jaar geleden reeds gezien, getuige het filmpje. (vanaf 3.38m)

Maar zeker goed bedacht voor mobiel gebruik, het is zeker weer eens wat anders dan anders!
...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-4-2007 23:47

Tom schreef:

Verder is waterorgels niet geheel nieuw, ze staan al meer dan 25 (of was het meer) in PP Slagharen.
Ik denk dat dat muffe hok al wel langer bestaat.
Is (of was) volgens mij volledig handbediend.

Lumido in Apeldoorn was stukken groter kwa opzet (complete vijver)LUMIDO Helaas sinds 2004 niet meer actief.

Door de jaren heen is er echter op pompgebied en electronica veel veranderd.

Martin.
kvm entertainment
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
26-4-2007 08:40
Leuk concept! Skopje was wel ff eindje weg zeker, wat vond je van de rest van die discotheek?
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-4-2007 13:34
geniaal dit soort dingen!!

Trekt volk, zeker met dergelijke vrouwen erbij! Verkoop van deze show zal zeker de aandacht trekken met dit weer!
Alle regels en eisen worden overdreven tot de top. Ik neem aan dat hier gebruikt wordt gemaakt van een druk welke niet schadelijk is voor publiek, de vrouwen op de dansblokken blijven er ook op staan en zullen dit heus niet doen als zij elke keer weer thuis komen met blauwe plekken. Geen hoge spanningen onder de blokken is zeker goed over nagedacht. maak je verder nog gebruik van verlichting onder de roosters? LED is hier een goed voorbeeld van om effectief te gebruiken.

ziet er super uit.. het is niet spectaculair om te zien, wel om in te huren en goed voor de verkoop van de show. Bij het publiek zal het zekers goed doen wanneer de temperatuur stijgt en er gezorgd is voor verkoeling.

Verzekering is een kwestie van overleggen met de agent van de verzekerings maatschappij, zullen ze geen passend antwoord op hebben, wanneer je een beste meneer hebt dan maakt hij het passend en heb je niets te vrezen! happy :)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)