Forum > Geluid

Denon DN-S1000 Disc Error

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
18-3-2007 22:16
Dat de nieuwere mp3-generatie Denons typische leesproblemen zouden hebben is echt onzin.
Victor, als je beter zou lezen dan zou je het allicht beter snappen.

Zoals ik al zei, zal het probleem ongetwijfeld opgelost kunnen worden door een bepaald type CD'rs te gebruiken met een bepaalde snelheid en een bepaalde software en brander. Echter vindt ik het niet normaal dat het herbranden van je hele of halve CD-collectie nodig is voor gebruiken van een DN-S1000.

Ik zeg ook niet dat ik de beste CD R's heb, maar het feit dat ze het in diverse andere spelers jaar op jaar prima hebben gedaan en bij de nieuwe DNS1000 error op error geven geeft toch aan dat dit niet echt normaal kan zijn, toch??

Ik ga morgen de dealer bellen en zal het posten zodra ik nieuws heb betreft de speler.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
19-3-2007 10:03

Superkees schreef:

Echter vindt ik het niet normaal dat het herbranden van je hele of halve CD-collectie nodig is voor gebruiken van een DN-S1000.
Dat is normaal gesproken ook niet nodig. Ik heb nog nooit ook maar één cd opnieuw hoeven branden. Al mijn cdr's doen het prima in mijn S5000's, maar ook in een D6000, in een S1000 en in Pioneer CDJ-100's en 1000's. En ook ik gebruik niet de absolute top in cdr's, maar gewoon Sony's en TDK's.

Succes met het zoeken naar een oplossing.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-3-2007 13:08

Superkees schreef:

Ik zeg ook niet dat ik de beste CD R's heb, maar het feit dat ze het in diverse andere spelers jaar op jaar prima hebben gedaan en bij de nieuwe DNS1000 error op error geven geeft toch aan dat dit niet echt normaal kan zijn, toch??
Nogmaals, als je geen fatsoenlijke cd's hebt kan dat prima. Leest de speler wel zonder problemen een originele audio disc? Zo ja dan zou ik toch eerst even beginnen te twijfelen aan mijn brand kunsten of cd brander.

Ik heb hier een spindle blanco discs liggen die prima werken in de dvd speler, auto radio, cd speler etc etc. Gaan ze echter in de radio/cd speler beneden in de keuken dan doet ie niets meer en ook mijn mac geeft een lees error als ik de cd daarin probeer te lezen.

Het kan dus prima zo zijn dat een speler een bepaald soort/merk cd niet wil afspelen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
19-3-2007 20:57
3 x bewerkt. Laatst door Superkees op 19-3-2007 21:08
Oké, ja ik ben bekend met dat fenomeen, maar zoals ik al zei gaat het niet echt om een bepaald type CD maar om bijna al mijn CD's.

Ik heb vandaag een grondige test gedaan om wat meer te weten te komen over het probleem.
Hieronder mijn bevindingen:
Conclusies bij de test:
- Met name (gebrande) CD-R’s geven disc errors.
- De speler krijgt zijn meeste errors nadat deze minimaal 170 minuten is ingeschakeld
- Het probleem doet zich steeds erger voor naarmate de speler langer aanstaat
- Nadat de CD-speler 170 minuten ingeschakeld is kan deze slechts nog 2 van de 9 CD-R’s lezen.
- Het probleem kan niet verholpen worden door een simpele restart van de speler
- Het probleem kan niet verholpen worden door het opnieuw installeren van de laatste firmware (sys-1144)
- Het enige CD-merk dat geen problemen gaf was Sony, in tegenstelling tot Philips (3x), Imation (2x), Memorex en TDK

Kantekening bij deze test
- Alle CD’s hebben altijd prima gedraaid op een Denon DN-2100F en doen dat nog steeds.
- De CD-R’s zijn gebrand met Nero Startsmart op een maximum snelheid van 4x.
- twee CD’s die een error geven zijn gebrand met een splinternieuwe CD-brander
- Tijdens deze test kwam ik erachter dat sommige CD’s na inladen een disc error gaven en na enkele malen in- en uitwerpen wel prima konden worden geladen zonder errors.
- Ik heb de test uitgevoerd met een steekproef van 11 CD's uit mijn CD-collectie. De CD's bevatten verschillende soorten muziek, zijn van verschillende merken en hebben allen een verschillende leeftijd. 2 Daarvan waren origineel en gaven geen problemen/errors.

Het heeft me een half dagje gekost, maar ik geloof dat ik de conclusie kan trekken dat het wel degelijk aan de speler ligt. Overigens word het probleem erger naarmate de speler langer aanstaat. Ik kan me niet voorstellen dat de fout zit in al mijn CD's...

Ik heb vandaag het bedrijf gebeld waar ik 'm gekocht heb, die vertelde dat het kon helpen op de nieuwste firmware er nog maar een keer op te zetten (dat hielp dus niet) en het verder aan mijn CD's zou liggen. Bovendien zei Jos dat de speler voornamelijk gemaakt was voor originele CD's en mijn probleem dus niet als kwalijk/garantie werk gezien werd. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens aangezien denon je met de term "CD-R en CD-RW compatibel" om je oren slingert.

Maargoed, morgen krijg ik als het goed is z'n collega aan de lijn die meer zou weten van dit soort problemen..
Ik ben benieuwd!

Edit: mijn meer uitgebreid profesorisch testrapport kun je downloaden via https://www.silversonic.nl/denon/Testrapport%20dns1000.doc
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
19-3-2007 21:02
1 x bewerkt. Laatst door Mutz op 19-3-2007 21:18
ik heb hetzelfde met andere spelers ook meegemaakt. na lang gebruik doen sommige cdr's het niet of nauwelijks. TOch denk ik niet dat t ligt aan je speler. Juist omdat andere spelers hier ook last van hebben.

[EDIT]
2 van de 9 is een matige score, ik zou willen dat ik op sommige momenten beter scoorde. laugh :D
[EDIT]

Ik blijf het houden op je cd's en niet de speler. sorry

Bij mij ging t op Tascams, een ondermerk van TEAC. Beide merken zeer gerenormeerd met name in studio's.

Het zou best kunnen dat het inderdaad net zoals Yvo zegt met warmte en uitzetting te maken heeft. Let wel dat we het bij cd's over micrometer hebben volgens mij. En dan kan een beetje uitzetting al problemen veroorzaken.
niet nodig
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
19-3-2007 21:06
Mutz, 7 van de 9 gaven een error.. dat wil zeggen dat 7 van de 9 CD's het NIET deden!
Ben je daar blij mee? shocked 8O
Edit: sorry, mijn fout, ik heb het er verkeer neergezet wink ;) Het was 2 van de 9 en 7 doen het dan niet meer..

En oké een kapotte CD kan gebeuren, dan slaatie over en int ergste geval sta je voor l*l..
Maar deze CD's werken prima in mijn DN2100F, DN4000 DN4500 en CDJ1000..

Met wat voor spelers heb je dit dan nog meer meegemaakt? Ook met pioneer?
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
19-3-2007 21:11
Sommige cd's zijn dikker dan andere, naarmate je cd-speler aan staat zal het interne van de speler warm(er) worden.
Matriaal zet uit door warmte en MISSCHIEN lopen de dikkere cd's dan niet meer lekker in het loopwerk?

Meet de dikte van de cd's die hij wel blijf lezen en vergelijk die met de dikte van de cd's die hij, later, weiger?

Ik heb een keer een slikker (3000) gehad die dikkere cd's later op de avond niet meer uitwierp (wel de dunnere cd's), nieuwe (interne) speler gehad, probleem opgelost.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 13459
20-3-2007 09:29

mutz schreef:

Het zou best kunnen dat het inderdaad net zoals Yvo zegt met warmte en uitzetting te maken heeft. Let wel dat we het bij cd's over micrometer hebben volgens mij. En dan kan een beetje uitzetting al problemen veroorzaken.
Het zit (vrijwel altijd) in de laser. Als het loopwerk warm wordt verandert het werkpunt van de laser een beetje.

<<<

Bij CD-R discs die op het randje zitten (het bekende dubbeltje op z'n kant verhaal) kan die verschuiving van het werkpunt er zo maar voor zorgen dat een deel van de CD-R discs na verloop van tijd niet meer afgespeeld kan worden. En doordat het een dubbeltje op z'n kant is kan het zo gebeuren dat de speler de disc na herhaaldelijk geladen te zijn af en toe wel leest. Dit alles is meer dan eens besproken op het forum.

Ook hier wordt weer gemeld "maar de CD-R's doen het prima in een andere speler". Niet echt relevant, het gaat je immers om de speler waar je de problemen mee hebt.

Het is goed mogelijk dat het loopwerk van de speler volgens specificaties functioneert en toch problemen geeft met de genoemde CD-R discs. En het is goed mogelijk dat een willekeurige andere identieke CD-speler totaal geen problemen heeft met jouw discs (en OOK aan de specficaties voldoet). Die andere speler zou dan zo maar weer problemen kunnen geven met CD-R discs die het in jouw speler wel prima doen.

Belangrijk is om altijd in het achterhoofd te houden dat een CD-R geen gewone CD is (het is bijna een wonder dat CD-R's uberhaupt werken). Ook belangrijk is om, als je je beroep of hobby serieus neemt, dat ook te doen met het streven zo goed mogelijke CD-R discs te gebruiken (dus totale brandproces goed onder controle te hebben).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 9473
20-3-2007 09:34
ik heb het ,probleem ook wel eens in een speler gehad,
2 identieke spelers, de ene geen leesproblemen, de andere duidelijk trager en af en toe echt niet willen inlezen. (cdj100's)

Loopwerkje (laser+mechaniek) vervangen in de minder goede speler, en probleem was weg.
ergo, je kan nu wel de cd's de schuld geven, maar je speler heeft meer kans.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
20-3-2007 11:14
Nee dus. Als je het loopwerk vervangt kan het zijn dat het nieuwe loopwerk de "dubbeltje op z'n kant"-cdr's nét wel leest. Vroeger of later krijg je dan waarschijnlijk toch weer problemen.

Het lijkt mij verstandiger eerst uit te zoeken waar het probleem echt ligt: bij de zelfgebakken cdr's of bij het loopwerk. Is het loopwerk het probleem dan vervang je dat. Maar is er wat mis met je cdr's dan zal je die moeten verbeteren.

Helaas schijnen veel mensen ervan uit te gaan dat er met hun brandkunsten niks mis kán zijn en dat het dus wel aan de speler móet liggen. Die instelling gaat je vroeg of laat in de problemen brengen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)