Forum > Geluid

Geluidsset disco

(47 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
5-3-2007 17:16
Ik bedoelde dat ik met spanning zat af te wachten wat er in je discotheek komt te hangen. Het woord project zegt nog niet dat het een schoolopdracht gaat.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
5-3-2007 17:18

voltcontrol schreef:

Ik bedoelde dat ik met spanning zat af te wachten wat er in je discotheek komt te hangen. Het woord project zegt nog niet dat het een schoolopdracht gaat.
Mss mooi om eens te kijken (in dat opzicht) wat er ook werkelijk in een discotheek van dat formaat staat en daar je eigenlering uit te trekken.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
5-3-2007 17:21
Daar ben ik op dit moment dus ook mee bezig. Ik heb me tot nu toe in de licht en geluidswereld vooral bezig gehouden met kleine sets dus ik ben me druk aan het inlezen. De allereerste set heb ik ook een beetje nageaapt van de Thalia Lounge in Rotterdam. Alleen die werd door veel mensen te klein bevonden. De tweede set (de line array) is wel een redelijke set voor een disco van dit formaat.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
5-3-2007 17:40
Met daarbij een kleine kanttekening: Omdat het drie boven elkaar gestapelde kasten van dezelfde afmetingen zijn wil het nog niet zeggen dat het een linearray is happy :)
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
5-3-2007 17:52
De set die ik als laatst voorstelde is wel degelijk een line array hoor wink ;)
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
5-3-2007 19:49
Volgens mij vrij onbekend, en zelf ook nog nooit gehoord, maar misschien dat KV2 audio een idee is. Het VHD systeem ziet er op papier heel erg leuk uit en is vooral geschikt om vertikaal te stacken ( je hebt de hoogte ) en perfect geschikt voor ruimtes van deze grootte.

Je kunt natuurlijk ook voor Funktion one dancestacks kiezen ( als het budget er toch is, en bij een project op school, mag je altijd wel even lekker gek doen:P ). Een vierpuntsopstelling met ds 210 of ds 310 ( hangt af of je ze op de smalle of brede kant wilt hangen ) met ds 15's, f 218's en infrasubs knalt lekker. Voordeel is dat je het laag in dit systeem heel goed voelt waardoor je de muziek minder hard hoeft te zetten om dezelfde beleving te krijgen als met een ander systeem. Het systeem ziet er imposant uit ( helemaal met de hoornverlenging op de infrasubs, als je toch de ruimte hebt ), Funktion one, staat bekend als hét merk voor dancemuziek, dus ook geen problemen met riders e.d. ( hoewel je dat met EAW en Meyer e.d. ook niet zult hebben )

EAW, Meyer, EV ( x-array, x-line ), Dynacord ( Alpha ),JBL ,Martin audio, Turbosound, l'acoustics er zijn zoveel merken die een goed systeem kunnen leveren, het zal hier ook om persoonlijke voorkeuren gaan.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
5-3-2007 21:29

Maarten-square schreef:

De set die ik als laatst voorstelde is wel degelijk een line array hoor wink ;)
Maarten
Wat leesvoer mbt. linearrays:

https://www.meyersound.com/support/papers/line_array_theory.htm
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
5-3-2007 21:56

jadjong schreef:

Maarten-square schreef:

De set die ik als laatst voorstelde is wel degelijk een line array hoor wink ;)
Maarten
Wat leesvoer mbt. linearrays:

https://www.meyersound.com/support/papers/line_array_theory.htm
Dit zijn de speakers die ik bedoel. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar volgens mij gaat het hier toch echt over een linearray shocked 8O
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 384
5-3-2007 22:01
Drie kastjes boven elkaar wordt tegenwoordig inderdaad al line-array genoemd, wat niet wil zeggen dat het zich gedraagd als een line-source-array. Drie kasten boven elkaar is gewoon te weinig om van een lijnbron te spreken. Overigens is een line-source-array bedoelt voor long throw toepassingen en lijkt me voor een discotheek niet ideaal...

Maar goed, de genoemde JBL line-array is dan ook geen line-source-array.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
5-3-2007 22:24
Even een berichtje terzijde: is het doel van school niet iets leren? En zeker tegenwoordig is het allemaal zelfstudie. Ik krijg een beetje het idee dat wij nu jouw huiswerk aan het maken zijn, en dat is toch niet helemaal de bedoeling.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)