Forum > Algemeen Forum

wedding planner 10% bemiddeling , nee dank u.

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
2-5-2006 19:55
Ieder "bureau" verdiend aan een artiest. Dat is ook in de totaal prijs doorberekend.

10% is vrij normaal voor een "bemiddelaar". Het is echter dus wel een bedrag dat boven op je vraagprijs komt.
Een beetje bemiddelaar bezorgt je natuurlijk bergen werk.

YourLiVe schreef:

Wat betreft bureaus die een show met 200 of 300% winst verkopen... belachelijk.
Hoezo?
Een bureau heeft ook zijn kosten, tevens hebben zij een naam. de klant kan kiezen uit verschillende bekende of onbekende "acts" een degelijk buro verteld een goed verhaal en wat de opties zijn. Mocht de betreffende "act" (disco of band etc.) niet komen heeft een degelijk bureau wel wat anders achter de hand.

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
3-5-2006 10:03
Ik ben zelf eigenaar van een bureau, maar ik vind het niet nodig dat ik meer aan een act verdien dan de act zelf. Dan is de prijs/kwaliteitsverhouding een beetje zoek, je vraagt een bepaalde prijs voor iets wat simpelweg niet zoveel geld waard is.
Maar nogmaals, als klanten zo dom zijn dat ze niet even rond shoppen en dus 300% voor een act betalen... tja.

Ik ben natuurlijk ook geen liefdadigheidsinstelling, ik verdien ook geld op de acts waarvoor ik bemiddel. Ik geef immers veel geld uit aan bijvoorbeeld promotie. Ik krijg van de meeste ook aangepaste prijzen, vooral van degenen die we regelmatig boeken. Ik zou ook niet weten waarom niet, als ik iemand veel werk bezorg mag diegene daar ook wel wat voor terug doen...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
AmericanStandaard Lid
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
3-5-2006 12:46
Voor de duidelijkheid . Ik ben dit topic gestart omdat ik het niet eens ben met een niet van te voren besproken fee. Ik heb absoluut niets tegen bureaus. Als ik een prijs noem en die is ok kom dan niet na een week zeuren over bemiddelingskosten. Gewoon vooruit bespreken . Als deze mevrouw mij tevoren had gezegd dat ze bemiddelings kosten rekend , had ik daar geen moeite mee gehad. Het gaat mij puur om het principe . Ik voelde mij op dat moment behoorlijk
in de maling genomen. Voor mij is het dan ook meteen over. Je moet elkaar vanaf het begin kunnen vertrouwen.
Soy DJ porque me gusta la musica.
HR SoundStandaard Lid
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
3-5-2006 13:25
Ik heb in het verleden ook een aanvaring gehad met een boekingsburo. Ik heb mijn standpunt naar hun toegelicht en ervoor gekozen om wel samen te blijven werken.

Juist door dit te doen is het eigelijk ook nooit meer fout gegaan.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
KVMVIP Lid (†)
3-5-2006 15:07

YourLiVe schreef:

Ik ben zelf eigenaar van een bureau, maar ik vind het niet nodig dat ik meer aan een act verdien dan de act zelf.
Nou, het word hier een beetje afgedaan als "geldklopperij".
Een bureau heeft je dan in loondienst, zorgt voor promo materiaal, en plaatst je op de juiste plek etc. etc. Vandaar dat dat geld kost. Neemt echter niet weg dat je zelf ook aan de weg moet timmeren. (heeft ook te maken met je bekendheid)

Vergeet ook niet dat sommige (DJ's / bands / drive-in shows) onder de prijs zitten.
Een bureau kijkt echt wel wat jij waard bent en plakt daar een prijskaartje aan.
Veelal kent men twee prijzen, 1 voor bruiloften e.d. en 1 voor bedrijfsfeesten (dancings e.d.)

american schreef:

Ik voelde mij op dat moment behoorlijk
in de maling genomen. Voor mij is het dan ook meteen over. Je moet elkaar vanaf het begin kunnen vertrouwen.
Ach, voor bemiddeling betaal je altijd. Een beetje dom dat dat niet van te voren is gezegt, waarschijnlijk is men dat uit "automatischme" vergeten.
Als de genoemde wedding / divorce planner je bergen werk kan bezorgen, zorg draagt voor een corecte betaling en je zit om werk verlegen lijkt mij daar niets mis mee.

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
4-5-2006 00:07
Maak wel even een verschil tussen de gewone boekingsbureaus zoals ik en honderden collega's, en de managementbureaus. Deze laatste hebben je inderdaad echt in loondienst en verzorgen je promotie, maar de meeste bureaus hebben helemaal geen exclusieve artiesten en boeken gewoon een act extern in en verkopen die met winst. Geen probleem natuurlijk, zolang die winst niet té wordt...
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
4-5-2006 12:21

madmac schreef:

Ik durf dit zelfs verder te trekken ! Ik denk dat mevrouw al vlot 50 tot 100 % extra gevraagd heeft bij het trouwende koppel en NOG eens 10% wil afsnoepen van deze topic starter.
heb je daar ook bewijzen van? zoniet, dan shut up :X
KVMVIP Lid (†)
4-5-2006 20:55

YourLiVe schreef:

Maak wel even een verschil tussen de gewone boekingsbureaus zoals ik en honderden collega's, en de managementbureaus.Deze laatste hebben je inderdaad echt in loondienst en verzorgen je promotie,
Veel "management bureaus" noemen zich boekingsbureau of artiesten bureau. (en ook dat stelt niet alles voor) er zijn echter wel wat exclusieve buro's die wel degelijk werken aan/met jouw product.
maar de meeste bureaus hebben helemaal geen exclusieve artiesten en boeken gewoon een act extern in en verkopen die met winst.
Inderdaad, hoeft ook niet persé, zelfs een degelijk boekings buro kan "exclusieve" artiesten van een ander bureau krijgen. (uitkoop gage)
Geen probleem natuurlijk, zolang die winst niet té wordt...
Uiteraard, maar er komt veel meer bij kijken, en dat zien de meesten niet.

Leuk voorbeeld was Bob east SB, via het arbeids buro (artiesten bemiddeling) 3000 gulden, via een artiesten buro 6000.

Martin.
kvm entertainment
MadmacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-3-2006
Laatste: 14-12-2006
6-5-2006 18:51

luc2366 schreef:

madmac schreef:

Ik durf dit zelfs verder te trekken ! Ik denk dat mevrouw al vlot 50 tot 100 % extra gevraagd heeft bij het trouwende koppel en NOG eens 10% wil afsnoepen van deze topic starter.
heb je daar ook bewijzen van? zoniet, dan shut up :X
Op die manier moet 40% van de posters shut up :X

Ik heb live geluid gedaan. Na een metalfestival in een jeugdhuis, georganiseerd door een promotor, vraagt de voorzitter van 't jeugdhuis wat ik kostte voor eventuele toekomstige live-gigs. Een uurtje later gaat de promotor het geld voor 't festival halen bij de voorzitter en komt er een fikse discussie. De promotor had namelijk mijn prijs op papier verdubbeld 'om ook een graantje mee te pikken' ! Komt hij achteraf bij mij zeuren dat ik mijn mond had moeten houden tegen die voorzitter !? Hij had mij gewoon kunnen inlichten. Een graantje meepikken interesseerde me niet, mijn prijs was betaald.
Hier niets schrijven
YourLiVeStandaard Lid
8-5-2006 09:45
Hoe dat precies werkt met promotors weet ik niet, maar als je voor een bureau of andere tussenpersoon werkt lul je niet over prijzen. Gewoon verwijzen naar je opdrachtgever (het bureau dus).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)