Forum > Algemeen Forum

siev / evo

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
20-4-2006 15:33
En ja hoor, er is al weer een update na aanleiding van mijn mail naar de siev. Ik werd vanochtend uit mijn bed gebeld (08.15 is erg vroeg voor iemand die vaak 's nachts werkt) door een uiterst correcte ambtenaar van de siev. Helaas sprak deze meneer alleen maar ambtenaren taal zodat alles dubbelzijdig is uit te leggen. (waar ken ik dat ook al weer van wink ;) ) Maar het is een feit dat dik binnen 24 uur beide organisaties telefonisch! contact op nemen. In mijn ogen heel erg netjes dus.

De meneer van het siev had in het kort (mijn intreputatie) mede de delen.

De siev is een verplichte uitvoerende overheidsinstantie die per 1 mei 2006 ophoud te bestaan.

De vervoerswet gaat per 2007 op de schop

In de tussentijd zal er in nederland een "gedoogbeleid" zijn. (is dat niet zo iets van "hoe legt welke instantie wat uit sneaky :V ")

De uitgegeven passen blijven geldig tot aan de eind datum vermeld op de pas. (ik ben dus in mijn geval tot 2011 lid van een organisatie die sinds mei 2006 niet meer bestaat? shocked 8O )

Hoe in het buitenland i.v.m. gedoogbeleid, had deze mijnheer geen antwoord op.

Er werd aangeraden om beslist niet! lid te worden van de evo (lekker handig als men in het buitenland wel controleert en men hier niet eens een fatsoenlijke defenitie van gedogen aan alle orde handhavers weet uit te leggen)

Volgende week, een week voor het opdoeken van de siev dus, komt er een verklaring op hun website, Daar zou op dit soort vragen een antwoord te vinden zijn.

Op de zelfde website komt een brief te staan. Als je die download en bij je papieren voegt, zou je ingedekt moeten zijn bij eventuele controles. (gedoogbeleid ashamed :$ )

Het is dus nu zeker. siev houd op, evo niet verplicht, in Nederland wordt het gedogen in zoverre wij daar wat aan hebben, wat er in 2007 gaat gebeuren is enigsinds onduidelijk, en we moeten nog minimaal een week wachten in de hoop dat er dan iets op een site staat wat niet voor meerdere uitleg vatbaar is.

We gaan het zien.

klunz. (die weer wat nachtjes kan slapen razz :p
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
20-4-2006 16:35

klunz schreef:

(Dit komt er dus op neer dat je aan moet kunnen tonen dat je een eigen bedrijf hebt, de vervoerde spullen voor of van dit bedrijf zijn, en zo kunnen we er nog wel een paar bedenken)
Hoe doe ik dit op het moment dat ik nog geen KVK-inschrijving heb, en dus officieel geen eigen bedrijf?

Hoe kan ik aantonen dat die spullen van mij zijn? Alle bonnetjes en dergelijke? (overigens heb ik al me facturen van new-line en dergelijke keurig bewaard in een map, die altijd meegaat)
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
20-4-2006 18:10

pietje schreef:

klunz schreef:

(Dit komt er dus op neer dat je aan moet kunnen tonen dat je een eigen bedrijf hebt, de vervoerde spullen voor of van dit bedrijf zijn, en zo kunnen we er nog wel een paar bedenken)
Hoe doe ik dit op het moment dat ik nog geen KVK-inschrijving heb, en dus officieel geen eigen bedrijf?

Hoe kan ik aantonen dat die spullen van mij zijn? Alle bonnetjes en dergelijke? (overigens heb ik al me facturen van new-line en dergelijke keurig bewaard in een map, die altijd meegaat)
Dat is nou net de grap, je zult dit zelf uit moeten zoeken! maar een kvk inschrijving lijkt me wel het handigst om aan te tonen dat je een eigen bedrijf hebt. Maar even een weekje wachten en wie weet staat er dan duidelijke taal op de siev site.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
21-4-2006 10:45
Wat een knap stukje overheids-onzin toch weer.

Geld in nederland niet "Onschuldig tot het tegendeel bewezen is" !

Met dergelijke regels lijkt het er meer op dat men er standaard vanuit gaat dat als je veel spullen vervoerd, deze gestolen zijn, tot je met een pas of facturen kan aantonen dat deze van jou zijn. shut up :X
J.C. Sound & LightEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 60
4-7-2006 10:35
Goed nieuws voor iedereen die zelf zijn spullen vervoert. HEt nieuws is al wat oud, maar ik schrijf dit vanwege een discusie die ik heb gehad met iemand op dit forum.

De officiele verklaring van hun site

Nationaal eigen vervoer

In de Ministerraad van 31 maart 2006 is het ontwerp van de Wet Wegvervoer Goederen (WWG) vastgesteld en voor advies gezonden naar de Raad van State.
In de WWG, die de huidige Wet goederenvervoer over de weg (Wgw) gaat vervangen, is het uitgangspunt: niet méér regels voor het Nederlandse bedrijfsleven dan Europees wordt voorgeschreven. In het wetsvoorstel is de verplichting tot inschrijving van het eigen vervoer daarom niet meer opgenomen.

Vooruitlopend op de inwerkingtreding van de nieuwe wet - medio 2007 – heeft de Minister van Verkeer en Waterstaat ingestemd met het beëindigen van de uitvoering door de SIEV van de wettelijke taak van inschrijving per 30 april 2006.

Op dat moment is de huidige wet echter nog van kracht.
De verleende inschrijvingen en verstrekte inschrijvingsbewijzen blijven dan ook geldig!!!

Daarnaast is er een gedoogbeleid aangekondigd.
In overleg met Justitie en de opsporingsinstanties zal met ingang van 1 mei 2006 worden gedoogd, dat eigen vervoerders, tot aan de inwerkingtreding van de nieuwe wet, Wwg, niet meer voldoen aan de inschrijvingsplicht. Dit geldt voor zowel reeds ingeschreven eigen vervoerders als eigen vervoerders die nog niet als zodanig staan geregistreerd.
Hiermee hebben alle eigen vervoerders de zekerheid, dat zij vanaf 1 mei 2006 binnen Nederland niet meer worden geverbaliseerd. De Minister heeft dit vastgelegd in haar brief aan de Eerste en Tweede Kamer van 20 april 2006.
account op verzoek stoptgezet
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-7-2009 22:52
Even een enorme kick van dit topic: uiteindelijk is dit stukje Oost-europese bureaucratische waanzin per 1 mei 2009 afgeschaft en de roversorganisatie SIEV opgedoekt. One down, many to go...

https://www.siev.nl/siev.html
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
8-7-2009 23:29

Victor schreef:

Even een enorme kick van dit topic: uiteindelijk is dit stukje Oost-europese bureaucratische waanzin per 1 mei 2009 afgeschaft en de roversorganisatie SIEV opgedoekt. One down, many to go...

https://www.siev.nl/siev.html
Dus als ik het goed begrijp moet ik voortaan de aankoopbonnen bij me hebben, en daarmee kan ik gewoon rondrijden in europa?
Zonder verdere restricties?
Alles komt goed....
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
9-7-2009 00:30
Ach aankoopbonnen... Wat een onzin...

Ik kan me NIET voorstellen dat er ook maar een agent is die er problemen mee heeft dat een licht- en geluids(verhuur)bedrijf met licht- en/of geluidsmaterialen rond rijd.

Tja, als je als geluidsverhuurder 100 ongemarkeerde dozen met nieuwe dvd-spelers in de bus hebt staan misschien. sneaky :V

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
9-7-2009 11:01

hugovanmeijeren schreef:

Ach aankoopbonnen... Wat een onzin...
Groeten Hugo
Precies, mijn idee.
Mafkezen!
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-7-2009 11:25
Er staat niet dat je aankoopbonnen bij moet hebben, er staat dat je een opdrachtbon / factuur oid bij moet hebben. Ik heb sowieso altijd een kopie van het contract bij (staat namelijk ook het adres van de locatie op, evenals de speeltijden en andere afspraken). Dat zou voldoende moeten zijn.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)