Forum > Licht

Space color laser Jb Systems

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
4-5-2006 22:06
Ze moeten een laser gewoon niet als zijnde redYellowgreen verkopen als ze de bundels niet fatsoenlijk overelkaar kunnen leggen.
Petty materialists!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-5-2006 22:19

me_myself_and_i schreef:

Naam als in service, dat is natuurlijk ook HEEEL belangrijk.
Iedere Chinees kan een laser nasturen, probleem is echter dat op "goedkope" lasertjes veelal alleen DOA garantie zit.De vraag is natuurlijk hoort fatsoenlijk afstellen onder de garantie.
En dap zit in dezelfde categorie, maar heeft deze laser denk ik (nog) niet gekocht bij de OEM boer.
Dap ?? Showtec heeft in ieder geval geen lasers van Cirrect.(de nieuwe series komen van NEO Laser) Deze zijn echter wel duurder maar hebben als het goed is een betere garantie. (zal ook aan de voorwaarden / afspraken liggen).
Neo laser is een net product.

Martin.
kvm entertainment
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
6-5-2006 13:42

-bart- schreef:

De spiegelhouder moet voor een goede kleurenoverlapping minimaal op de 0,1mm exact worden geplaatst op de 0,01 graad exact worden gericht. En zo blijven na een reis uit china met alle trillingen en temperatuurswisselingen vandien. In een plastic behuizinkje in een kartonnen doosje.
En dat door JB-systems ? In geen 1000 jaar!
Uit bovenstaande quote blijkt dat je de Space Color Laser nog nooit gezien hebt, laat staan geprobeerd.
Ik heb al heel wat "betaalbare" RGY-lasers bekeken en uitgetest. Daaruit kan ik alleen maar besluiten dat er heel wat "rommel" wordt verkocht die voldoet aan jouw beschrijving van het plastiek doosje. Bovendien is de meeste rotzooi erg onveilig en hebben ze niet eens een officieel laser safety attest. Space Color laser is naar mijn mening tot op heden de enig betaalbare RGY-laser die een degelijk afstelmechanisme heeft om de rode en groene beams mooi uit te richten. Zelfs na een "bumpy" vliegreis met DHL kan staat de instelling nog steeds perfect. Ik heb andere samples gezien waar je eerst een half uur kan afregelen om nadien te ontdekken dat na één vervoer per auto de ganse zooi terug ontregeld is...

GARANTIE:
Die hangt in de verste verte NIET af van de Chinese fabrikant (Chinezen geven nu eenmaal geen garantie) maar WEL van de Europese distributeur die het product onder zijn merknaam verdeelt. Daarom dat je bij een aankoop ook altijd even moet kijken welk merk er op een apparaat hangt en niet alleen naar de prijs kijken. Prijskopers "kunnen" af en toe geluk hebben maar gaan in veel gevallen flink op hun bek als er een technisch probleempje is. Koop dus een merk waarvan je weet dat het al een hele tijd op de markt is en waarvan je goede echo's hoort als het op dienst-na-verkoop aankomt...
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
6-5-2006 14:33
1 x bewerkt. Laatst door Me_myself_and_i op 7-5-2006 13:07

KVM schreef:

Dap ??
oeps, haalde het even door elkaar. beide highlite.

Maar wat ik me nog steeds afvraag is waarom Dré de nieuwe lasers van JB nog niet in de shop heeft gezet, heeft dit een reden?

ik bedoel dus de color laser, de space 1 en de frog laser.

[edit schreef:

nee hoor dré, ik verwacht niet dat je 'niks' zat te doen, maar dat je misschien de laser er niet in wou zetten omdat je het niks vind ofzo
[edit]
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-5-2006 22:02

me_myself_and_i schreef:

Maar wat ik me nog steeds afvraag is waarom Dré de nieuwe lasers van JB nog niet in de shop heeft gezet, heeft dit een reden?
Tijdgebrek???

De afgelopen 2 weken heb ik van zo'n 2000 producten teksten e.d. in de webshop bij zitten werken. Lijkt me voorwaar niet dat ik uit m'n neus heb zitten vreten! laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-5-2006 00:27

Marky schreef:

Ik heb al heel wat "betaalbare" RGY-lasers bekeken en uitgetest. Daaruit kan ik alleen maar besluiten dat er heel wat "rommel" wordt verkocht die voldoet aan jouw beschrijving van het plastiek doosje.
Toch wel een "gevaarlijke" uitspraak, de plastieken doosjes had Yagang en was dat niet de maker van de JB Stealth? Zoals ik reeds eerder melde china heeft slechts enkele laser makers.
Bovendien is de meeste rotzooi erg onveilig en hebben ze niet eens een officieel laser safety attest.
Andere makers doen niet onder. Ze zullen wel moeten, denk maar aan de duitse TUV. Heeft de JB overigens een oog om de safety kabel aan vast te maken? (de orginele maker heeft dat namelijk niet)
Space Color laser is naar mijn mening tot op heden de enig betaalbare RGY-laser die een degelijk afstelmechanisme heeft om de rode en groene beams mooi uit te richten.
Dat hebben de andere makers ook.
Veelal is het probleem dat alles enorm is vastgezet met "lijm" / pasta een klere werk om dat eerst te verwijderen. Maar iedere chinese laser is af te stellen.
GARANTIE:
Die hangt in de verste verte NIET af van de Chinese fabrikant (Chinezen geven nu eenmaal geen garantie)

Ligt aan het product, zoals ik al melde geeft men altijd DOA garantie. Daarnaast bepaald de prijs en het merk van de unit de verdere garantie van de complete unit.
Het meest "kritische" punt zijn veelal de lasers zelf
Daarom dat je bij een aankoop ook altijd even moet kijken welk merk er op een apparaat hangt en niet alleen naar de prijs kijken.

De JB is voor het geld absoluut een leuke laser, maar ik ben rond die prijsklasse wel meerdere lasers tegengekomen die niet perfect waren afgeregeld. Maar ik neem aan dat dat onder garantie valt.(?)

Iedere waar is naar zijn geld, je mag dan ook dergelijke lasers niet vergelijken met duurdere broertjes of zusjes.

Martin.
kvm entertainment
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
9-5-2006 09:01

Marky schreef:

Bovendien is de meeste rotzooi erg onveilig en hebben ze niet eens een officieel laser safety attest.

KVM schreef:

Andere makers doen niet onder. Ze zullen wel moeten, denk maar aan de duitse TUV. Heeft de JB overigens een oog om de safety kabel aan vast te maken? (de orginele maker heeft dat namelijk niet)
Het klopt dat iedere laser die in Europa verkocht wordt, een attest moet hebben dat hij voldoet aan de Laser safety voorwaarden zoals beschreven in de EN/IEC 60825-1 norm. De praktijk is echter héél anders: de overgrote meerderheid van de verkopers van Chinese lasers (en hun fabrikanten) hebben zelfs nog nooit van Laser safety gehoord! Daarom raad ik potentiele kopers aan om op te letten bij hun aankoop. Voor je het weet haal je een potentieel gevaarlijke laser in huis. Als er een ongeluk gebeurt dan zit je wel met de gebakken peren...
Space Color laser heeft alle keuringen en is bijgevolg dus ook voorzien van een oog voor de safety kabel...

Marky schreef:

Space Color laser is naar mijn mening tot op heden de enig betaalbare RGY-laser die een degelijk afstelmechanisme heeft om de rode en groene beams mooi uit te richten.

KVM schreef:

Dat hebben de andere makers ook. Veelal is het probleem dat alles enorm is vastgezet met "lijm" / pasta een klere werk om dat eerst te verwijderen. Maar iedere chinese laser is af te stellen.
Alles is inderdaad (min of meer) af te stellen maar vele afstel mechanismes zijn zo erbarmelijk dat ze na één transport terug volledig ontregeld zijn. Niet erg handig...
Space Color Laser heeft een degelijke afregeling die ook zonder lijm mooi zijn afstelling behoudt.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-5-2006 10:52

Marky schreef:

Het klopt dat iedere laser die in Europa verkocht wordt, een attest moet hebben dat hij voldoet aan de Laser safety voorwaarden zoals beschreven in de EN/IEC 60825-1 norm. De praktijk is echter héél anders: de overgrote meerderheid van de verkopers van Chinese lasers (en hun fabrikanten) hebben zelfs nog nooit van Laser safety gehoord!

Klopt, vandaar ook dat ik het vroeg wink ;)
Bij de "betere" (duurdere) chinese lasers is het veelal wel voor elkaar. Uit dit verhaal blijkt wel dat over de JB zeer goed is nagedacht en hiermee hebben ze prijstechnisch een leuk product op de markt gezet.
Daarom raad ik potentiele kopers aan om op te letten bij hun aankoop. Voor je het weet haal je een potentieel gevaarlijke laser in huis. Als er een ongeluk gebeurt dan zit je wel met de gebakken peren...
Space Color laser heeft alle keuringen en is bijgevolg dus ook voorzien van een oog voor de safety kabel...
Helaas kan een potentiële koper niet alles zien. Daarbij komt ook nog dat men hier in nederland niet echt richtlijnen heeft t.a.v. "show"lasers.

Meest voorkomende "problemen":
Slechte sleutelschakelaar, geen safety oog, en geen aansluiting voor een "dodemans knop" (nood schakelaar). (dat laatste is verplicht in duitsland)

Lasertjes kan je zoveel kopen als je wilt, een setje ogen krijg je slechts eenmaal.

Martin.
kvm entertainment
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
9-5-2006 19:22
@ marky

Hoe wordt de laser eigenlijk gekoeld?
via ventilatortje of via TEC
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
10-5-2006 21:08
1 x bewerkt. Laatst door MBF op 10-5-2006 23:29
Ik zag ook nog de Actor-Mate MagicBox II, drie-kleuren Laser
maar wel een fiks stuk duurder (nu in de aanbieding)voor de prijs van een jb. Ik link naar een andere webshop, dat mag toch als dre het product nie verkoopt of helemaal niet shocked 8O ? Zonee dan haal ik hem meteen weer weg!
Wat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)