Forum > Licht

Vervoer parcan

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
17-2-2006 18:25
Is dat niet onhandig met inhangen?

Hier gaan ze per 2 balkjes in de kist. Vind ik stiekem heerlijk werken. Bovenop de balkjes kunnen ook een aantal krachtstroomkabels liggen. (niet allerlei losse troep ertussen) Daarnaast neemt een case net zo veel ruimte in als een meatrack. Vaak zie ik wel dat ook parren uit een meatrack soms echt verpest zijn. Echte bescherming bieden ze niet. (tenzij je er een soort gesloten kooi van maakt)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
17-2-2006 18:38

martijn schreef:

Is dat niet onhandig met inhangen?
Lekkerder zou natuurlijk zijn in de breedte,
maar de aanhaner is nou eenmaal niet breder razz :p

Maar als je het een paar keer gedaan hebt, gaat het prima hoor.
Je begint met de buitenste twee, en dan naar binnen werken.
Tis een paar seconden werk per balk.
Sneller dan in en uit cases halen, en nog een voordeel, je hebt ze altijd bij je.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
19-2-2006 21:35

Tom schreef:

zo dus
Krijg je geen problemen met de lamp zelf door het "star" ophangen in de aanhanger?
Heb zelf een enkelassertje wat op sommige wegen (leuk dorp hier hoor) erg hobbelt. Lijkt me voor de lamp niet echt best.
Doe nu de parren nog los in kisten in de auto.
Alleen rubber en speakers in de aanhanger.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
19-2-2006 21:53

Tom schreef:

zo dus
Lijkt erop alsof je een spigot kwijt bent wink ;)
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
20-2-2006 08:43
Parren gaan hier of in een meatrack, of los de bus in. Geen onzin met cases. Parren kunnen echt wel wat hebben, en kosten de kop niet om te vervangen. Filterframes hang ik OF om de haak heen, OF in een kistje. Om de haak doe ik dan eigenlijk alleen als het maar een paar barren zijn.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
20-2-2006 11:05
Ophangen in een aanhanger vind ik enkel nuttig wanneer je steeds dezelfde set meesleurt, of wanneer je weinig materiaal bezit, zodat alles mooi past. Wanneer dit niet het geval is, neemt deze manier van werken veel plaats in beslag, die je mist als je in de hoogte wil laden. Natuurlijk heeft het ook zijn voordelen, want je kan heel snel opbouwen, en je hebt je parren inderdaad altijd bij. Je moet ze wel goed laten afkoelen wil je toch een tijdje geniet hebben van je lampen.

Stackcases zijn naar mijn mening goed geschikt voor het vervoer van parren. Je hebt er wel plaats voor nodig, maar het laden gaat heel gemakkelijk, omdat ze dus uiteraard stackbaar zijn. Het is wel vrij duur wil je al je parren inflighten. Voor deze manier van werken heb je minstens een sprintertje nodig, liefst een vrachtwagen. Tenzij je natuurlijk weinig ander materiaal hoeft mee te nemen.

Parren los vervoeren vind ik zinloos. Dat is enkel goed wanneer je een minidiscobar met 4 lampjes meeneemt, maar verder niet geschikt.

Meatrack is ook een oplossing, hoewel je dan eigenlijk ook kan stellen dat ze los hangen. Hiervoor, vind ik, dat je een vrachtwagen moet hebben. Dit neemt plaats in beslag. Het is wel handig dat je met alles in 1 keer kan binnenrijden. (Tot je een trap opmoet, maar dan zijn ze snel zo meegenomen.)

Ikzelf gebruik zo'n beetje alle methodes van vervoer. Meatracks gaan mee wanneer het gaat over een groot event, waar ik dan minstens een par of 50 nodig heb. Vanaf zulke hoeveelheden werkt het vrij gemakkelijk, en ook vlot.

Ook de stackcases vind ik een behoorlijke methode, maar is natuurlijk duurder. Wel hadig in de losse verhuur, wanneer je een setje "beschermd" kan meegeven.

Ik heb zelfs nog een 40-tal par 64 in dozen zitten. Dit is misschien een beetje belachelijk, maar geloof het of niet, een hele toffe oplossing! Dozen kan je immers ook stapelen. Deze parren zien er eigenlijk nog het best uit. Uiteraard vraagt dit dan weer veel meer werk bij het opbouwen. Hoewel, ik heb er een 12-tal uitgerust met een clicksysteem, zodat ze gemakkelijk en snel aan een bar kunnen worden gehangen.

Filterhouders gaan er bij mij bijna altijd af, omdat mijn parren in zoveel diverse mogelijkheden worden gebruikt, dat het niet handig is om ze er laten op te steken. Wanneer je een klein setje hebt, dat je altijd meeneemt, zou ik niet weten waarom de filterhouders eraf te halen. Dan kan je ze dus best laten steken.

Lampen blijven er altijd in. Lampen verwijderen voor vervoer is zinloos en tijdverlies.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
21-2-2006 21:08

Frank76 schreef:

Krijg je geen problemen met de lamp zelf door het "star" ophangen in de aanhanger?
En hoe denk je dat ze dan zitten in je case? Verend of zo?
Heb zelf een enkelassertje wat op sommige wegen (leuk dorp hier hoor) erg hobbelt. Lijkt me voor de lamp niet echt best.
Lampen zijn na een paar minuten zo ver afgekoeld, dat je er mee kan voetballen zonder dat ze stuk gaan.
Maar eer wij de truss laten zakken als we aan het inpakken zijn, is alle andere apperatuur als ingepakt.
Dus zijn we zeker 20 minuten verder.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
21-2-2006 22:00

Tom schreef:

Frank76 schreef:

Krijg je geen problemen met de lamp zelf door het "star" ophangen in de aanhanger?
En hoe denk je dat ze dan zitten in je case? Verend of zo?
Rustend op schuim wat meegeeft. Het scheelt dus wel iets.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
22-2-2006 23:07
Ben het wel met Tom eens. Het licht is een van de laaste dingen die wij gaan breken.
Tegen die tijd ben je idd al snel 20 min verder en zijn ze voldoen afgekoel om ze in de aanhanger te hangen.

Wij vervoeren ze de ene keer wel met filterframes andere keer niet niet wat er op dat moment het beste uitkomt.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
24-2-2006 16:12
Wij hebben op het moment 16 parcans. Deze worden vervoerd met een meatrack. Makkelijk en snel.

Bij uitbreiding worden het par 56 aan een t4 die passen goed ik cases. Los meeslepen is gewoon niet onze stijl. Ophangen in de bus is onpraktisch. In een aanhanger zou ik zeggen ja het kan, maar in een busje niet. Dit ook vanwege eerder genoemde reden dat je steeds wat anders meeneemt.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)