Forum > Newbie Forum

Heeft een Limiter voor mij nut?

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
20-11-2005 17:28
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga nu voor de genoemde behringer.
Omdat het voor mijn gewoon een goede prijs is.

Ik heb al wat ervaring met dj die denken dat als een versterker rood knippert het gewoon een waarschuwing is en er verders niks aan de hand is.
Maar met carnaval staat deze geluidset bij mijn eigen vrienden op de wagen.
Dus die weten wel dat ze van de knopjes afmoeten blijven.
(ze weten toch niet waar het allemaal voor is wink ;) en blijven er liever vanaf)

Maar het komt wel eens voor dat ze een cd met extra toegevoegde Db's afspelen zonder dat ze er zelf erg in hebben.
Maar ondertussen staat mijn installatie wel vol in het rood te draaien en dat wil ik eigenlijk voorkomen.

Nogmaals bedankt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 13473
21-11-2005 12:50

Berry schreef:

prosoundandlight schreef:

Dan kan je nog altijd gewoon ff kabeltjes versteken. Bij zulke dingen moet je gewoon op alles voorbereid zijn. Het is niet moeilijk om de limiter ertussenuit te nemen.
En solidair als we zijn: helemaal mee eens! wink ;)
Kabeltjes vanuit mixer direct omsteken naar inputs versterker en whoppaaaaa sad :(
Zegellak!

Zegel verbroken: Alle defecten zijn voor rekening van de huurder!

Je kunt zelfs voorgesneden stickertjes nemen. Meldt dit wel even aan de huurder (verbreken zegel betekent eigen risico) om te voorkomen dat de huurder zich kan verstoppen achter "dawistiknie"...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
21-11-2005 16:07

Dré schreef:

Zegellak!
....
Je kunt zelfs voorgesneden stickertjes nemen.
En vergeet daarbij niet evt. ongebruikte mixer outputs en versterker inputs om te voorkomen dat een "slimme" huurder met een simpel extra kabeltje de hele boel met slotjes, lak, zegels en stickers kan bypassen razz :p
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
21-11-2005 16:17
Ej das wel slim ja.

Denk dat ik dat eens ga toepassen
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
22-11-2005 18:36
Je hebt toch ook limiders waar hele platte knopjes aanzitten?
Dus gelijk aan het paneel, dat de helft van de instellingen aan de achterkant zitten en aan de voorkant je alles met een schroevendraaier moet instellen en er dan een glazen plaatje voor moet schroeven

of is dat alleen voor hele professionele vaste installaties?
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
22-11-2005 21:08

mdk schreef:

Je hebt toch ook limiders waar hele platte knopjes aanzitten?
Dus gelijk aan het paneel, dat de helft van de instellingen aan de achterkant zitten en aan de voorkant je alles met een schroevendraaier moet instellen en er dan een glazen plaatje voor moet schroeven
Ik begrijp hieruit dat je je installatie uitsluitend beschikbaar stelt aan huurders die absoluut geen schroevendraaier in hun bezit hebben waarmee ze alles kunnen veranderen? shocked 8O
Oh ja, natuurlijk: zegellak, nietwaar?

En als je toch een geschroefd glazen (niet echt van glas mag ik hopen) plaatje wil: 4 afstandbusjes en iets langere schroefjes/boutjes is misschien eenvoudiger en goedkoper dan een bepaald model limiter met platte knopjes.
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
23-11-2005 09:28
Er bestaan ook "verhoogde" 19" plaatjes. Bilndpanels (heb ze alleen van 1he gezien) welke je dan met de zelfde bouten vast zet als je limmeter welke er dan oer heen valt. Heeft als voordeel t.o.v. die ophogers dat er ook niet van de onderkant/zeikant mer bijgekomen kan worden...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 13473
23-11-2005 10:34

big bang schreef:

Er bestaan ook "verhoogde" 19" plaatjes. Bilndpanels (heb ze alleen van 1he gezien) welke je dan met de zelfde bouten vast zet als je limmeter welke er dan oer heen valt.
In het geval van de geperforeerde "protectors" zijn die te hacken met een gemiddelde saté prikker (verkrijgbaar op vrijwel elke locatie).

Een goede systeem processor heeft alle belangrijke instellingen aan de binnenkant zitten (of, in het geval van digitale wonderdoosjes, verstopt achter een wachtwoor). Hoef je daarna alleen nog maar met stickertjes de boel te verzegelen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
23-11-2005 11:36

Dré schreef:

In het geval van de geperforeerde "protectors" zijn die te hacken met een gemiddelde saté prikker (verkrijgbaar op vrijwel elke locatie).
laugh :D laugh :D laugh :D
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-11-2005 13:03

Berry schreef:

Oh ja, natuurlijk: zegellak, nietwaar?

En als je toch een geschroefd glazen (niet echt van glas mag ik hopen) plaatje wil: 4 afstandbusjes en iets langere schroefjes/boutjes is misschien eenvoudiger en goedkoper dan een bepaald model limiter met platte knopjes.
Ik denk dat MDK het een beetje ongelukkig heeft uitgedrukt. Prefer en (dateq ?) hebben inderdaad limiters waarbij een metalen plaatje de instel pots afdekt.
Dit plaatje schroef je vast en verzegel je met een loodje. (in de kop van de schroef zit een gaatje)

Maar als verhuurder allemaal limiters inbouwen?
De huurder aansprakelijk stellen bij verkeerd gebruik.

De volgende stap is iemand bij losse verhuur meesturen om op te letten dat de zooi niet gejat wordt.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)