Forum > Newbie Forum

Karaoke set

(46 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
23-5-2005 22:27
ja maar daar is niet zo moeilijk aan te komenwink ;)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 1370
23-5-2005 22:42
Uhm....

Misschien gewoon een karaoke-set huren ???!!! Dvdtjes zijn wel te koop, maar voor één feest wat onzinnig. Ik heb ooit eens een setje voorbij zien komen, kreeg je 5 dvd's bij, maar das natuurlijk niet veel. Ander huur je voor de karaoke een karaokeman of vrouw in. Deze kunnen ook lekker alles aan elkaar praten.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
23-5-2005 22:44
3 x bewerkt. Laatst door Tenkater op 23-5-2005 22:48
Is denk ik de mooiste en beste methode voor je. Echter moet je kijken of je opbrengsten er al dan niet door verdwijnen. sneaky :V Maar dan heb je wel de goede reclame die je wilt hebben... shut up :X
[edit] Ik deel dat gevoel met je Sylvia, maar de Op mag natuurlijk dit gevoel graag ontkrachten. [/edit]
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-5-2005 22:45
Iets zegt mij dat de OP een dermate laag tarief heeft afgegeven dat een Karaoke set, of zelfs iemand anders erbij, inhuren niet tot de mogelijkheden behoort. Maar misschien zit ik er totaal naast.
Edit Mod: Topictitel aangepast en topic verplaatst naar Newbie-forum.
Timmekuh87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 25-8-2009
Berichten: 33
24-5-2005 00:03
karaoke dvd-tjes?....

Die liggen hier in de stad gewoon in de openbare bibliotheek sneaky :V

2,75 per stuk om te huren als ik me niet vergis.happy :)
1 jaar op het forum!:)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
24-5-2005 00:22
en dat mag dus niet gebruikt worden hè
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-5-2005 08:44

Tom schreef:

en dat mag dus niet gebruikt worden hè
dat is weer zo'n gluiperd sneaky :V
in theorie is en mag niets gebruikt worden voor verhuur-openbaar voorstellingen etc etc.
Maar....
bij aanschaf van dvd/cd etc is de verplichte betaling mbt afdragingen etc gedaan.
verder is door de huur van die bron ook weer een groot gedeelte betaald aan de afdragingen.
In theorie overstijgen deze afdragingen de verplichting tot betalen met vele malen.
Daardoor is dit zo'n gluiperd!!!
Dit is een groter probleem en heeeeeeeel wazig gebied-Buma/Stemra/Sabam etc etc weten en kunnen hier eigenlijk niets mee.
Op het moment van overdracht bij/door de Bibliotheek is het een publiekelijk/openbaar product-oftewel?????
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-5-2005 08:52

dutchspiders schreef:

Uhh als je net bent begonnen had ik deze klus maar laten schieten
Dit is ook een echte One Liner geworden hier op het forum.
Aan de ene kant geef ik jullie wel gelijk maar het is zo simpel om dit elke keer weer te plaatsen wink ;)

Als je niet probeert dan kom je nergens!!!
als je geen advies of raad vraagt dan word het nooit wat.
Nee heb je-Ja kun je krijgen.
Diegene die zn nek niet uitsteekt zal nooit verder komen.

En eigenlijk voldoen de meeste die hier raad vragen of hulp wel aan bovenstaande regels sneaky :V
Advies voor een solide set en opbouw is waarschijnlijk veel belangrijker dan het maar altijd afraden/afkraken!
Mins en Plussen tezamen bekijken en alternatieven aandragen.
En dan zal wel blijken of de DJ/Drive in kwestie er wat van bakt.

Oefenen en meelullen is heel leuk maar is iets heel anders dan to the point staan met publiek,en eens moet de eerste keer zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
24-5-2005 09:05
Kijk eens moet de eerste keer zijn, ben ik met je eens,
maar.......

Beter is om eerst een beetje ervaring op te doen als assistent.
Ik doe nog wel eens een wat grotere playbackshow.
En daar komt wel even wat meer bij kijken dan een beetje bediening en goed kunnen lullen.
Karaoke is nog even een stap verder.

Dan heb je ook nog te maken met een stukje beeldmateriaal.
Een playbackshow doe ik in totaal met drie man voor de bediening/organisatie.
Ik doe op de dag zelf alleen de presentatie, en geloof me, als je dat een beetje goed wilt doen, heb je daar je handen vol aan.
De tweede man doet het geluid/cd's op volgorde leggen en artiesten opvangen,
en de derde man doet het licht en is daarbij vliegende keeper.
Als keeper ben je verantwoordelijk voor alle dingen die buiten de boor vallen, tot het halen van koffie, kinderen klaar zetten, enz.

Alleen al in de voorbereiding van zon show, als het wat groter is, zit behoorlijk wat bedenkwerk/administratie/organisatie/vergaderwerk met de opdrachtgever.

Techniek,
Geluid,
Beeld,
DVD's op volgorde,
Starten/stoppen
Microfoons,
Namen van artiesten onthouden of oplakken,
Podium,
Licht+effecten,
Presentatie (en wel een beetje leuk)
Want namen noemen kunnen we allemaal sneaky :V

Als je dat allemaal in je eentje vor de eerste keer wilt doen,.....

veel sterkte,
maar ik hoop dat het je lukt.

Want als jij het verpest,
is het voor ons weer moeilijker om het de volgende keer te verkopen als een "leuk" evenement.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
24-5-2005 09:14
Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat de opdrachtgever van je verwacht. Ik heb ook wel eens leuke karaoke's gedaan die veel kleinschaliger waren dat wat jij schetst, Tom. Dat was meer op de manier van: we zetten twee tv's neer, videorecorder (toen nog) met karaoke-banden erin, microfoon aansluiten en zingen maar. Dat was heel informeel zeg maar, zonder presentatie of wat dan ook. Wie zin had pakte de microfoon en ging zijn gang. Zo kan het dus ook.

Ik moet er WEL bij zeggen dat dat publiek elkaar wel allemaal goed kende, en dat organiseerde zichzelf daardoor nogal aardig. En er kwamen misschien 40 man. Ik hoefde alleen maar een beetje een oogje in het zeil te houden.

Dus @dj-raze: het gaat dus ook om goede afspraken met de opdrachtgever over wat er van je verwacht wordt, en hoe profi dat moet zijn. Houdt er in ieder geval rekening mee dat je wat assistentie nodig hebt, maar dat kan ook - in goed overleg iemand van de kant van de opdrachtgever zijn, die een beetje de regie houdt. Dan kan jij je wat meer op technische kant richten.

En @Tom: een goede show verkoopt zichzelf, toch? (en daarbij zit jij denk ik in een heel segment van de markt dan dj-raze)
Het moet wel leuk blijven...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)