Forum > Licht

FT30 of PT30 alulite truss?

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
12-5-2005 15:26
Dré je goede service blijft me verbazen, zomaar even bellen voor een vraagje op het forum!

en dat voor iemand die nog nooit iets heeft gekocht in de webshop ashamed :$ maar het zal er wel eens een keertje van komen wink ;)
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
12-5-2005 23:21
Zie nu toevallig ook op het label staan: STF2500 2500 voor de lengte, maar wel FT (TF) zal er vast ook wel iets met type te maken hebben?
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KaosStandaard Lid
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 14-11-2024
13-5-2005 10:11
Na een toevallige test afgelopen woensdag met milos truss icm prolyte truss, kan ik vertellen dat de term "prolyte compatible" absoluut niet betekend dat het op elkaar past..
Het verschil in prijs tussen de milos en prolyte is nog steeds aanzienlijk, en als er staat dat het compatible is, wil je natuurlijk wel even weten of het de moeite is.
Ik heb op "prolyte compatible" truss van milos getest op de X30V en de H30V van prolyte.
De truss ziet er echt precies hetzelfde uit, en ook de kogels zijn vrijwel niet van elkaar te onderscheiden.
Ik kan me dus ook niet voorstellen dat er veel verschil in kwaliteit zal zitten.

iNa de test bleek helaas toch alleen prolyte op Prolyte precies te passen. Als je de milos op een stuk prolyte drukt, blijft er een spleet tussen de truss delen over van 2mm. Dit is voldoende om de pennen er niet goed in te kunnen drukken. Waar het hem precies in zit heb ik niet echt meer bekeken. Uiterlijk leek alles hetzelfde, dus ik zou er dan echt een schuifmaat bij moeten houden. Ik heb dus toch maar voor de prolyte gekozen zodat ik makkelijker delen bij kan huren mocht dat nodig zijn. (Veel huurbedrijven hier zijn gestandariseerd op prolyte)

Feit blijft in ieder geval dat je nooit verschillende merken truss door elkaar moet gebruiken. (Dit lijkt me overgens garantie- en verzekeringstechnisch ook niet echt verstandig)
Think Different ..
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
13-5-2005 13:45
de samenstelling van het aluminium zou ook kunnen verschillen waardoor de sterkte ervan behoorlijk wordt beinvloed. vergelijken kun je beter met de belastingstabellen doen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
13-5-2005 15:35
Ik ben eigenlijk ook niet van plan te combineren met prolyte, maar het blijft handig als je een stukje truss bijkoopt dat deze past op de truss die je al hebt he, vandaar mijn vraag razz :p
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
13-5-2005 17:00

Dieter(Pulse) schreef:

Ik ben eigenlijk ook niet van plan te combineren met prolyte, maar het blijft handig als je een stukje truss bijkoopt dat deze past op de truss die je al hebt he, vandaar mijn vraag razz :p
Facturen bewaren wink ;)
Light Image
16-5-2005 15:38
Het deel waar die truss instaat ligt nog bij de boekhouder en heb daar geen copietjes van...
Maar ondertussen enkele stukjes FT-30 bijbestelt dus het probleem is opgelost.
GBG GregStandaard Lid
Sinds: 24-4-2006
Laatste: 10-12-2008
4-4-2007 15:54
Om even ouwe koeien uit de gracht te halen, wie kan me wat meer vertellen over de alulite GT30 serie...? Wat is het verschil met de PT30 en FT30?

alvast bedankt,

Groeten Greg
SCX 700 - Robo 218 - Extreme 250
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-11-2024
4-4-2007 16:39
GT30 reeks is Global Truss compatible voor zover ik weet.

Dus PT30 past alleen op Highlite z'n eigen truss, FT30 past op Prolyte, GT30 past op Global Truss (en volgens mij is Global Truss qua koppelingen een kopie van Eurotruss).

Natuurlijk blijven alle kanttekeningen betreffende het mixen van merken (qua belastingstabellen e.d.) volledig van kracht (ook al past het wel).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
4-4-2007 22:49

Dré schreef:

(en volgens mij is Global Truss qua koppelingen een kopie van Eurotruss).
Klopt, de Eurotruss koppeling rolt hier in nederland ook niet uit dezelfde fabriek als de Globaltruss.

Eurotruss is in het koppelen met een ander merk duidelijk,
Since 1993 Eurotruss has set the standard with developing and producing truss systems with a fast conical connection system which has proven to be succesful as many trussing manufactures has changed their system into a fast connection system or even made or tried copies of the succesful Eurotruss connection system. Therefore we have to emphasize that the usage of any other conical connection system whether in combination with Eurotruss is dangerous. Eurotruss its connection system is in full harmony with its trussing technology and therefore a succesful and good solution. Just a copy of the conical connection system is not good enough. Eurotruss therefore cannot be hold responsible for set-ups in which other brands are used
Mega alu systems truss heeft ook een kopie van deze koppeling.

In hoeverre het kopie perfect is, is natuurlijk heel moeilijk te zeggen. Alle 3 de truss merken worden in eigen werkplaats gemaakt en/of uitbesteed.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)