Forum > Licht

Full Color laser kopen, of toch beter nog niet?

(98 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
11-4-2005 10:21
Het terug verdienen is niet meer aan de orde, de rede dat ik wil aanschaffen is dat er naar mijn mening teveel contracten liggen, waardoor huren niet langer rendabel meer is (heb geen zin om ander mans laser al voor de helft terug te betalen, vandaar dus......)

Kwa offertes ben ik al druk bezig te kijken wat het gaat worden. Misschien is idd meerdere projectors ook een optie. Of misschien dan toch maar een 2e hands gasbak, met meerdere projectie units d.m.v. glasvezel (valt 2e hands, ook nog binnen het budget).

Kortom, als een laser 20000 kost en er liggen al voor meer dan de helft contracten, ga ik dus echt niet meer huren. En kwa Budget, 20000 is ongeveer, als daar pakweg 2000opkomt en dan een veel beter systeem heb, is het ook geen ramp, maar geen 10000 erbij....

Daarbij ook nog de vraag: wat advisseren jullie kwa software? Heb al veel verschillende dingen gehoord, van Mamba in combinatie met de Avatar sturing van Medialas, tot Pangolin met SMS uitbreidding en Live Pro uitbreidding. Wat is het slimste? Vind zelf avatar een mooi systeem, echter draait 80% van nederland met Pangolin, wat misschien in de toekomst weer makkelijker is met uitwisseling van shows.

Kortom, ben er nog lang niet uit wat het uiteindelijk gaat worden. Het is natuurlijk ook geen pisbedrag waar het om gaat, dus wil wel alle voor en nadelen van de mogelijke systemen weten....
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-4-2005 11:44

ws soundexpresse schreef:

Daarbij ook nog de vraag: wat advisseren jullie kwa software?
Ervaring met software heb ik niet, maar kan je alleen vertellen wat ik hier en daar zie. Software met SMS is "HOT". De vraag natuurlijk is of je het toe kan passen bij klanten.
Het is natuurlijk ook geen pisbedrag waar het om gaat, dus wil wel alle voor en nadelen van de mogelijke systemen weten....
Ik neem aan dat je de juiste contacten hebt voor een dergelijke aanschaf.

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-4-2005 12:09
Pangolin is inderdaad waarschijnlijk het meest gebruikt en dat heeft onder andere als voordeel dat er veel shows voor te koop zijn. Nadeel is de hoge prijs van zowel het pakket, als de SMS toevoeging als de playback unit.

De ondersteuning van Pangolin is top.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
11-4-2005 13:46
Het voordeel van de avatar sturing is dat je er een mobieltje aanhangt, en de sms functie werkt.
Is een combinatie van Pangolin LD-2000 en dan de introversie, met de Avatar sturing ook mogelijk?
De avatar sturing werkt ook gewoon met IDLA, dus zou dit in de meeste gevallen moeten kunnen, of zie ik nu iets over het hoofd???
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-4-2005 14:48
Een combinatie van de Avatar-console met Pangolin software is niet mogelijk.

De Avatar werkt met zijn eigen ingebouwde software. De output is ILDA-compatible, dat wil zeggen dat de pinnen op de sub-D cobnnector volgens het ILDA-schema zijn ingedeeld en je dus de Avatar rechtstreeks op een ILDA-compatible laserprojector kan aansluiten.

En de Avatar kan ILDA-compatible frames importeren (plus frames afkomstig van enkele andere systemen, zo te zien vooral van eigen Medialas-makelij).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
14-4-2005 11:52
Denk dat ik er voor zover uitben wat het gaat worden:
1,8w RGB DPPS systeem
Cambridge 52k Scanners
Pangolin LD 2000 Intro, de SMS plug-in, en het progje om logo's mee te bewerken.

Pangolin is voor mij de beste optie omdat meerdere bedrijven die ik ken, dat gebruiken. Kan dus als ik dingen niet snap, hier ook makkelijker wat hulp bij krijgen.

Wat Specs, voor zover bij mij bekent:
-rood 632nm 180mW+650nm 400mW
-Groen 532 nm 550mW
-Blauw 473 nm 500mW

Deze optie lijkt voor mij de beste..... Sturing dus enkel IDLA geen dmx.....
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
14-4-2005 19:32
Let bij de aanschaf op, dat de optica die de bundels combineert, zo stabiel is als een huis. Dus dat een gele bundel na 20 meter níet een groene en een rode bundel naast elkaar worden. Dat klinkt triviaal, maar het is wel de achilleshiel van alle rgb-dpss systemen. Vooral als je van te voren weet dat er veel meer getourd gaat worden. Het laatste dat je wilt, is keer op keer op loacatie aangekomen je optische bank bij te gaan stellen.

Zorg voor een urenteller in de head, zodat je altijd de gelopen uren in de gaten kan houden. Laat hem desnoods inbouwen. Ook fijn voor het geval dat je hem ooit weer zou willen verkopen. Heel veel dpss heads blijken deze niet te hebben.

Laat je goed (onderbouwd) voorlichten over de minimale afstand tot pubiek en personeel, en andere veiligheids aspecten. Een projector zou misschien dan wel tuv gekeurd zijn. Maar zonder het daadwerkelijke rapport heb je helemaal niks aan zo'n kreet.

En zoals bij alle technologie in onze branche:
Entertainment valt of staat met content. Zorg dat je bijft vernieuwen, of zelf shows bouwen, of shows blijft kopen. Een show gesynct aan een nieuwe hit van nú, maakt zoveel meer indruk dan iets op de maat van daftpunk oid. Neem het desnoods mee in je budget.
Petty materialists!
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
14-4-2005 23:46
Bedankt voor de tips, kwa veilig heid enzo, wordt alles me uitgelegd. Verder ook 2jaar volledige techniche ondersteuning op het systeem.

Het verhaal over de diodes afstellen enzo, was mij ook al duidelijk gemaakt, (ook een van de rede dat de china spullen worden afgeraden, behuizing is van minder materiaal en kan bij hitte krimpen/rekken en dus kan je opnieuw afstellen, en hier is dus geen rekening mee gehouden) kan bij het systeem wat we gaan aanschaffen vanaf de buitenkant met stelschroeven alles weer netjes "op elkaar leggen".

Kwa vernieuwing ben ik het helemaal met je eens, dit is mede ook een rede waarom we deze stap gaan nemen. Maar ook kwa shows en spiegel effecten willen we idd blijven vernieuwen, ook hier in de calculatie al wat rekening mee gehouden.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-4-2005 00:26
Fullcolour china is vaak ook vanaf de buitenkant af te stellen. Zelfs bij enkele goedkopere china's is dat mogelijk. (2 kleuren)

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-4-2005 00:46
En als je ze dan vraagt hoe hun DPSS gekoeld wordt (letterlijk 5 chinezen gevraagd op de beurs vorige week) dan krijg je keer op keer het antwoord "we use a fan". Als je dan doorvraagt hoe de laser zelf gekoeld wordt (om uit te sluiten dat ze een standaard antwoord geven in de trant van "ik maak het maar niet te moeilijk voor deze mogelijke klant") krijg je dan als antwoord "we use the airflow of the fan to cool the laser".

Sambal bij???

Nou zag ik bij een aantal Europese en USA merken wat halfnaakte vrouwen lopen... Waarom jatten die Chinesen DAT idee eigenlijk niet???
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)