Forum > Algemeen Forum

Schotten Drive-in Show :: Bouw

(180 reacties. Pagina 2 van 19)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
27-3-2005 17:57
waar ik me meer zorgen om maak is hoe het blijft staan. je hebt geen steunen aan de voorkant, waardoor een goede windvlaag genoeg is om de boel om te leggen. het tegengewicht van het naar binnen staande plaatje is het enige tegengewicht wat het front tegenhoudt van omvallen.

je zou de delen iets naar achter kunnen laten hellen. dan heb je per front wel 2 zijkanten nodig als poten. waar je dan wel weer mee zit is dat de platen dus iets naar binnen gaan staan, waardoor het front dus hol gaat lopen. ook dat is op te lossen door per deel 2 beugels te maken, waar je een klos hout in legt. ik denk dat ik nu iets te vaag ga worden, dus maar snel een paintje gemaakt. de beugels zitten op verschillende hoogtes omdat ze elkaar anders raken bij het inklappen.

ik zou voor het hout gewoon 9mm gebruiken. 6 kan niet zoveel hebben. als een keer een dronken gast er tegenaan schopt kan je weer duur hout gaan halen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-3-2005 18:02

martijn schreef:

waar ik me meer zorgen om maak is hoe het blijft staan. je hebt geen steunen aan de voorkant, waardoor een goede windvlaag genoeg is om de boel om te leggen. het tegengewicht van het naar binnen staande plaatje is het enige tegengewicht wat het front tegenhoudt van omvallen.

je zou de delen iets naar achter kunnen laten hellen. dan heb je per front wel 2 zijkanten nodig als poten. waar je dan wel weer mee zit is dat de platen dus iets naar binnen gaan staan, waardoor het front dus hol gaat lopen. ook dat is op te lossen door per deel 2 beugels te maken, waar je een klos hout in legt. ik denk dat ik nu iets te vaag ga worden, dus maar snel een paintje gemaakt. de beugels zitten op verschillende hoogtes omdat ze elkaar anders raken bij het inklappen.

ik zou voor het hout gewoon 9mm gebruiken. 6 kan niet zoveel hebben. als een keer een dronken gast er tegenaan schopt kan je weer duur hout gaan halen.
Omvallen is gek genoeg nooit een probleem geweest, bij de show waar ik heb gewerkt ook nooit. Er zitten natuurlijk maar 4 delen aan elkaar, waarvan er 1 naar achteren staat. De delen wegen natuurlijk best wat, dus die 1e naar achter-staande is zwaar genoeg om het geheel netjes recht te houden.

9mm klinkt inderdaad verstandiger. Zal ik even naar kijken.
Light Image
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
27-3-2005 18:20
je zou eventueel die twee naar achter staande delen ook iets kunnen verzwaren met een kluit oid.

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-3-2005 18:56

djmouse schreef:

je zou eventueel die twee naar achter staande delen ook iets kunnen verzwaren met een kluit oid.

dj mouse
Bij de kleinere shows ga ik waarschijnlijk toch gebruik maken van de volgende opstelling:

|_ _||_ _|
1,2m 1,2m

Da's helemaal stevig, en de DJ-flightcase past mooi achter 1 zo'n deel, de LJ-case achter de andere.
Light Image
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
29-3-2005 17:44
Een zwarte balk aan de onderkant van een centimeter of 25 doet wonderen qua ranzigheid en staat ook nog wel strak.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-11-2005 17:54
Daar komt'ie, daar komt'ie,

SCHOP!

Eindelijk is het zover, de bouw gaat beginnen. Om allerlei redenen destijds uitgesteld, maar goed ook. Nieuwe huisstijl met nieuwe logo's en websites inmiddels af, tijd voor promo-materiaal dus!

Morgen komen de stickers binnen, 8 x 60cm bij 20cm fullcolour als bedrukking op de schotten.

Tevens ga ik morgen het hout afhalen bij een leverancier. Heb gekozen voor 9mm MDF met aan 2 zijden lakdraagfolie. Ik kan dit relatief goedkoop inkopen, en het is voor mijn toepassing een prima materiaal denk ik zo. Enige nadeel KAN het gewicht zijn, maar dit is ook gelijk het voordeel: Het zorgt voor flinke stevigheid tijdens opstelling.

Geheel wordt afgewerkt met maar liefst 32 meter sluitprofiel, 16 man, 16 vrouw. 6 meter pianoscharnier vormt de schakel tussen de losse panelen van 1.22 bij 61cm.
Komt als het goed is volgende week ergens in Nederland aan.

Dat wordt plakken, zagen, boren, poppen EN genieten! happy :)
Light Image
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
8-11-2005 23:46
Bij het maken van mijn nieuwe meubel (foto's moeten nog een keer online...) heb ik 18mm MDF gebruikt, daar had ik toch wel even spijt van toen ik het moetst tillen...
Vooral toen ik bij mijn vriend kwam, en bleek dat hij niet MDF, maar multiplex gebruikt had, en ik had me dus aardig vergist in het materiaal!!!

Na het eerste feest met mijn nieuwe booth, en na ervaring met die van hem was ik er zo achter!! VEEL BETER!!! Zijn Dj-Booth resoneerde altijd vrolijk mee op de maat van de muziek, tot ergernis van de draaitafels soms, die het niet konden weerstaan mee te doen super lichte Numark 1650's). Nu met mijn DJ-Booth, en 4 speakers er omheen, en VOL open, nog geen last van resonantie!!!

Ik gebruik voortaan dus MDF voor een Booth!!! (Nu alleen nog een steekkarretje halenrazz :p)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
9-11-2005 00:11
@ jeroen, denk je ook aan ons tijdens het maken van het meubel?
met andere woorden of je foto's zou willen maken tijdens de bouw?
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-11-2005 00:25

DJ Delay schreef:

Zijn Dj-Booth resoneerde altijd vrolijk mee op de maat van de muziek,
Dat lijkt mij toeval.
Mijn flightcases zijn ook multiplex en die resoneren ook niet mee.
Tevens zal de vloersoort ook een rol spelen.

MDF wordt veelal gebruikt voor vaste installaties en multiplex voor "on the road". (mede vanwege de sterkte)

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-11-2005 00:34

Ronny B schreef:

@ jeroen, denk je ook aan ons tijdens het maken van het meubel?
met andere woorden of je foto's zou willen maken tijdens de bouw?
Ik ga volop foto's maken natuurlijk happy :) Morgen de eerste stap; Stickers plakken! laugh :D

MDF is wel zwaar (20kg per plaat van 1.22 bij 2.44, dus precies 4 panelen met scharnieren aan elkaar in mijn toepassing), maar nog wel handelbaar EN het staat als een huis laugh :D

Door de goede fabrieksafwerklaag op het MDF aan beide kanten en profielen aan alle kanten als omlijsting denk ik dat ik redelijk op safe speel wat betreft houdbaarheid.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)