Forum > Algemeen Forum

Schotten Drive-in Show :: Bouw

(180 reacties. Pagina 1 van 19)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-3-2005 13:19
2 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 16-11-2005 22:07
Ik heb het plan liggen, om inklap-schotten te maken, die voor de discobar geplaatst kunnen worden.

Idee is het volgende:
Paint-creatie

Twee "schot-pakketten", elk bestaande uit 4 platen (60x122) aanelkaar gemaakt met pianoscharnieren ( -> zigzag-inklapmogelijkheid). Platen worden wit, met bijna bovenaan elke plaat een grijze strook met het logo (strook volle breedte plaat).

Wat is de beste keus qua houtsoort, rekening houdend met mijn wens om het in wit uit te voeren? Zelf zat ik te denken aan meubelplaat, met zo'n witte plastic-achtige laag erop. Dikte 6 mm.

Afwerking wil ik doen met ofwel U-profiel over alle randen van de platen, ofwel met sluitprofiel. Beide is volgens mij wel voor 6mm-hout te krijgen. Pianoscharnier pop ik dan over het profiel aan de zijkant heen.
Light Image
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
27-3-2005 13:28
Vergeet meubelplaten maar, die zijn niet stevig genoeg voor on-the road. Je kunt beter kijken naar triplex of multiplex. Dat is veel steviger en ook nog bestand tegen wat vocht. En aangezien je schotten op de grond komen te staan is dat laatste zeker geen overbodige luxe.
Wit maken doe je door ze te verven (dûhh). Maar weet je zeker dat je die platen wit wilt maken? Een paar keer neerzetten bij een feest en ze zien er gigantisch ranzig uit. Je kunt denk ik beter een wat donkere kleur nemen.
Dance the night away!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-3-2005 13:56

Imcowelter schreef:

Vergeet meubelplaten maar, die zijn niet stevig genoeg voor on-the road. Je kunt beter kijken naar triplex of multiplex. Dat is veel steviger en ook nog bestand tegen wat vocht. En aangezien je schotten op de grond komen te staan is dat laatste zeker geen overbodige luxe.
Wit maken doe je door ze te verven (dûhh). Maar weet je zeker dat je die platen wit wilt maken? Een paar keer neerzetten bij een feest en ze zien er gigantisch ranzig uit. Je kunt denk ik beter een wat donkere kleur nemen.
Bedrijf waar ik heb gewerkt heeft ook witte schotten gebruikt, maar die waren geloofik van multiplex met een flightcase-laag in het wit erop. Blijft best netjes, en is gewoon met een vochtige doek schoon te maken. Weet er iemand of ik zo'n opplaklaag ook in het wit kan krijgen?

Zo zou het eruit moeten komen te zien:
https://jeroen.smash-productions.nl/render02.jpg
Light Image
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
27-3-2005 13:58
multiplex met een fineerlaag/hpl-laag is inderdaad ook een optie. Lekker makkelijk schoon te houden. Maar ik blijf wit een te besmettelijke kleur vinden voor zo'n schot.
Dance the night away!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-3-2005 14:11

Imcowelter schreef:

multiplex met een fineerlaag/hpl-laag is inderdaad ook een optie. Lekker makkelijk schoon te houden. Maar ik blijf wit een te besmettelijke kleur vinden voor zo'n schot.
Dat is inderdaad een nadeel van de witte kleur. Grote voordeel is dat je, als drive-in show, niet wegvalt in het donker (belicht maar eens een zwart meubel in een kleurtje wink ;)). Leuk met parretjes of floods voor het meubel werken als je op een podium staat, en je kunt hartstikke mooi de schotten uitlichten.

HPL/fineerlaag ga ik nu naar op zoek. Thanks happy :)
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-3-2005 14:24
Waarom koop je dan niet bij een flightcase boer kant en klaar witte platen? Er bestaan meerdere kleuren voor cases. Multipex met toplaag.

Een witte discotafel heb ik al jaren, en inderdaad met gekleurd licht mooi om te zien.

Imcowelter] schreef:

Een paar keer neerzetten bij een feest en ze zien er gigantisch ranzig uit.
Dat valt allemaal wel mee, 1x in de zoveel tijd even afnemen.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-3-2005 14:31

kvm schreef:

Waarom koop je dan niet bij een flightcase boer kant en klaar witte platen? Er bestaan meerdere kleuren voor cases. Multipex met toplaag.
Ik ken natuurlijk wel de zwarte flightcase-platen met toplaag van flightcaseboeren, maar wist niet dat die ook in wit leverbaar zijn. Ga ik even naar informeren. Bedankt!

(Nog even een rendertje van een voorbeeld-toepassing:

https://jeroen.smash-productions.nl/render03.jpg
)
Light Image
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
27-3-2005 15:08

kvm schreef:

Imcowelter]Een paar keer neerzetten bij een feest en ze zien er gigantisch ranzig uit.

Dat valt allemaal wel mee, 1x in de zoveel tijd even afnemen.

Martin.
Ik had het dan over een geverfde versie, waarbij het vuil makkelijker in het hout trekt. Bij een mooi glad oppervlak zoals HPL is het makkelijk schoon te houden en is dat dus prima te doen.
Dance the night away!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
27-3-2005 16:15
@Jeroen: mooie rendertjes wink ;) Hoe fix je die?

BTW: je online folder (jeroen.smash-productions) is gewoon toegankelijk; terwijl ik ook back-up doc's zie. Misschien ff afsluiten?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-3-2005 16:19

Niek Bolscher schreef:

@Jeroen: mooie rendertjes wink ;) Hoe fix je die?
Met 3D-Max 5 gemaakt, die laatste met foto, heb ik bij de render-instellingen een bitmap als vaste achtergrond ingesteld. Tijdens het ontwerpen heb ik in mijn "camera-view" ook diezelfde bitmap als achtergrond ingesteld. Dan kun je vrolijk de camera draaien totdat de 3D-objecten hetzelfde geplaatst zijn als de foto-objecten.

Licht heb ik niet exact gedaan als hoe het zou moeten (virtuele lichtbronnen op dezelfde plaats als de "echte" lichtbronnen in de ruimte van de foto).

Maargoed, on-topic vraagje:

Is 6mm hout dik genoeg hiervoor, met 1mm HPL eroverheen? (nog steeds geen flightcaseboer gevonden met prijzen angry) Anders wordt het zo zwaar..!

Foldertje heb ik afgesloten voor de 'net'. Staan geen belangrijke dingen in (backupdocs.zip is backup van documenten op school-account laugh :D. Wel bedankt voor je oplettenheid!

Doe ik ff snel een puntje over jouw site: Bij de "Prijzen en mogelijkheden" pagina, staat bij de "Super Disco Show" dat er 2 spectaculaire Robo-scans worden opgehangen. Op het plaatje zie ik er echter 4 wink ;)
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)