Forum > Geluid

kapotte DAP : Palladium 900

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-2-2005 23:45
En je zegt het al:

TCMC schreef:

Een tijdje geleden heb ik bij een elektrozaak TV's en stereo apparatuur gerepareerd.
Bepaalde dealers zijn geautoriseerd om reparaties uit te voeren onder garantie. Iemand die thuis gaat klooien vernachelt sowieso zijn garantie. Natuurlijk kun je proberen om iets open te schroeven zonder dat dit opvalt, maar wat voor nut heeft dat?
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
6-2-2005 23:53
Voor de foto's laugh :D
Door internet beperkt
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
7-2-2005 01:14

Tom schreef:

C/ Versterker is overbelast, voor langere duur.
Maar niet warm geworden, waarschijnlijk door de te hoge belasting (te weinig weerstand) Piezos zitten meestal zonder filter rechtstreeks paralel op de lage tonen speaker. Dus als ze grof doorbranden, maken ze gewoon sluiting op de luidsprekeraansluting van je versterker.
idd, ze zater parallel over de lage tonen zonder fliter ...

Tom] Een slechte versterker heeft helemaal geen kortsluitbeveiliging sad :(

ening idee of deze versterk zo'n beveiliging heeft ... ?

ik wou hem niuet inruilen hoor,
ik bedoelde gewoon
indien hij dus kapot was en onherstelbaar is
zou ik geen p900 meer kopen ... maar een P1600
en dit met het geld dat ik zal krijgen van de huurder voor de p900+ zelf opleggen om aan een p1600 te komen
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
7-2-2005 01:16

TCMC schreef:

Zet eens wat fotos van de P-900 online in het juiste topic?

TCMC
mmm...sorry
maar ik ga hem niet open maken, misschien als ik hem terug krijg als hij onherstelbaar is,
of als de kost te hoog ligt om te herstellen, misschien dat ik hem dan wel eens open draai sneaky :V
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-2-2005 09:06

DjProbe schreef:

ening idee of deze versterk zo'n beveiliging heeft ... ?
Geen idee, anders had ik je het al gezegd.
Twee kansen:
Of zekering vervangen;
kosten een paar euro
Of eindtorren vervangen;
kosten meer dan honderd euro.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-2-2005 09:27

Tom schreef:

DjProbe schreef:

ening idee of deze versterk zo'n beveiliging heeft ... ?
Geen idee, anders had ik je het al gezegd.
Een echte volle sluiting kan de versterker goed verdragen en met een beetje signaal knippert het clip ledje al. 4 Ohm kan de versterker ook goed verdragen. Ertussen in niet omdat je buiten de vermogenshyperbool zit en/of omdat de stroom over het maximum zit.

Ik vind het vreemd dat mijn DAP P-1600 2 Ohm stabiel is. Een leuk teken voor impedantie onvriendelijke luidsprekers, minder als ergens bijvoorbeeld een tweeter eruit gevlogen is en het filter als een zuivere LC keten werkt die plaatselijk naar bijna 0 Ohm gaat.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-2-2005 09:34

DjProbe schreef:

TCMC schreef:

Zet eens wat fotos van de P-900 online in het juiste topic?

TCMC
mmm...sorry
maar ik ga hem niet open maken, misschien als ik hem terug krijg als hij onherstelbaar is,
of als de kost te hoog ligt om te herstellen, misschien dat ik hem dan wel eens open draai sneaky :V
Onherstelbaar lijkt me stug, tenzij de versterker letterlijk inwendig uitgebrand is. Het is inderdaad beter om de versterker dicht te laten. Als je de originele verpakking nog hebt en je staat op goede voet met de winkelier, dan hoef je geen onkosten te betalen.

Opvallend vind ik wel dat je op Duitse fora foto's van open versterkers ziet, o.a. t.amp t2400, boost PX2400 etc.

TCMC
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
7-2-2005 09:37

Tom schreef:

Er zijn vaak onzichtbare valletjes aangebracht, waardoor de fabrikant/importeur kan zien of een app. ongeoorlooft geopend is. (Ik ga ze lekker niet vertellen laugh :D )
Waarom zou je ze niet vertellen. We zitten hier toch op een forum, ik zeg toch ook niet in topics: ik weet het, maar vertel het niet.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-2-2005 09:39
Als ik dat zou vertellen, zou ik illegale adviezen geven.
En daar verlenen we op dit forum geen medenwerking aan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-2-2005 10:53

TCMC schreef:

DjProbe schreef:

TCMC schreef:

Zet eens wat fotos van de P-900 online in het juiste topic?

TCMC
mmm...sorry
maar ik ga hem niet open maken, misschien als ik hem terug krijg als hij onherstelbaar is,
of als de kost te hoog ligt om te herstellen, misschien dat ik hem dan wel eens open draai sneaky :V
Onherstelbaar lijkt me stug, tenzij de versterker letterlijk inwendig uitgebrand is. Het is inderdaad beter om de versterker dicht te laten. Als je de originele verpakking nog hebt en je staat op goede voet met de winkelier, dan hoef je geen onkosten te betalen.

Opvallend vind ik wel dat je op Duitse fora foto's van open versterkers ziet, o.a. t.amp t2400, boost PX2400 etc.

TCMC
TCMC, het lijkt me toch niet dat je hier garantie hebt?? De versterker is door verkeerd gebruik gesloopt!
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)