Forum > Geluid

Pioneer CDJ-800 auto cue functie in vinyl stand

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-1-2005 09:57
En wat gebeurt er als je door het begin en/of eindpunt van de track scratcht?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FritsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2004
Laatste: 7-4-2009
Berichten: 31
21-1-2005 16:48

Mr Blue Sky schreef:

Bij mijn CDJ 1000's is dat dus niet zo.
Hij stopt dus wel bij geactiveerde Auto-Cue in vinylmode bij de volgende track. wink ;)
(ook in cdj mode trouwens)
In cdj-stand werkt de auto cue volledig, dan stopt hij zelf na iedere track. en bij gebruik van next/prev track.
In vinyl-stand werkt de auto cue alleen als je met de "next track" knopjes werkt. Aan het eind van het nummer speeltie door met de volgende (achteruit draaiend: aan het begin gaat ie verder met de vorige track).

Dre schreef:

En wat gebeurt er als je door het begin en/of eindpunt van de track scratcht?
Dan scratch je zo het volgende/vorige nummer in.
Of dit handig is kun je je afvragen, zeker als de nummers een seconde stilte aan het begin en het eind hebben.
Met mixed-cd's (bah) is het denk ik ideaal?

Als ik singles draai waarbij de eerste 30 seconde (intro) op track 1 staat en de rest van het nummer op track 2 vergeet ik soms de auto-cue uit te zetten. Als ik hier nog optijd aan denk, is het dus sneller om de vinyl-mode even aan te zetten, dan looptie gewoon door naar nr 2. Conclusie is dat je altijd de auto-cue aan kunt hebben, je kunt er bijna nooit last van hebben, toch?
Mr Blue SkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 21
21-1-2005 21:59

Frits schreef:

In cdj-stand werkt de auto cue volledig, dan stopt hij zelf na iedere track. en bij gebruik van next/prev track.
In vinyl-stand werkt de auto cue alleen als je met de "next track" knopjes werkt. Aan het eind van het nummer speeltie door met de volgende (achteruit draaiend: aan het begin gaat ie verder met de vorige track)
Zojuist nog even getest en blijkbaar laugh :D heb ik dan een bijzondere versie,
want hij stopt na elke track,zelfs bij een gemixte cd(dus zonder tussenpauzes)
Mr Blue SkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 21
21-1-2005 22:01

Dré schreef:

En wat gebeurt er als je door het begin en/of eindpunt van de track scratcht?
Zie antwoord van Frits:Dan scratch je zo het volgende/vorige nummer in.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-1-2005 09:58
Weet je wat ik jammer vind aan de Pioneers? Dat je alleen scratchend je cue kunt opzoeken als je hem in de vinyl modus hebt staan. Het is niet onoverkomelijk, maar ik mix liever in de cdj modus (vind de vinyl stand niet echt lekker werken) maar zou toch graag een button zien (die wel op mijn Axis spelers zit) waarmee je je cue punt al scratchend of via stuttering kan zetten. Bij Pioneer moet ik nu iedere keer op dat knopje drukken als ik ga mixen, omdat ik stuttering minder lekker vind werken dan de downbeat scratchend op te zoeken.
Bovendien vind ik een cue punt vanuit de pauze stand zetten ook veel lekkerder werken, scheelt een handeling en als je hieraan gewend bent werkt het naar mijn mening fijner dan de Pioneer methode.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-1-2005 11:34

DJ Tim schreef:

Bovendien vind ik een cue punt vanuit de pauze stand zetten ook veel lekkerder werken, scheelt een handeling en als je hieraan gewend bent werkt het naar mijn mening fijner dan de Pioneer methode.
Ja en nee. Als ik waanzinnige haast heb, en niet zeker weet of ik op tijd ga redden wat ik wil doen, dan zet ik éérst een cuepoint en daarna ga ik nog even wat verder in het nummer op zoek naar pieken om het volume af te stemmen op het nummer dat loopt. Bij een hoop andere spelers kan dit niet, want dan zit je meteen weer aan een nieuw cuepoint vast. Het is maar net wat je gewend bent. Maar je hebt gelijk: in de meeste gevallen is het een niet al te zinvolle handeling extra.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-1-2005 12:22
Ik zet meestal ook eerst een cue punt en zet daarna de boel pas gelijk, nadeel is gewoon dat je daarna met je fikken van de pauze toets moet afblijven wink ;) En bij Pioneer is dat dan weer geen probleem. Ieder voordeel heeft zijn nadeel, maar heb nooit de behoefte om na een gezet cue punt nog een keer tijdens het gelijk zetten of spoelen de pauze toets te gebruiken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
23-1-2005 14:44

Dré schreef:

dj_NytraM schreef:

vind het best irritant want bij sommige nummers die een beetje een smoothy aflopend einde hebben (bv progessive/trance tracks) hou ik de fader van die kant gewoon open staan terwijl ik het volgende nummer aan het inmixen ben en dan klinkt een volgend nummer er opeens door heen niet echt lekker kan ik je vertellen...
naja het is niet echt een groot probleem .. maar toch het blijft irritant
Begin dan nooit met draaitafels (want die krengen doen dat allemaal ;-)
Bij een vinyl zit er meestal een paar seconden stilte tussen, dan heb je nog tijd om de fader omlaag te zetten als je helemaal tot het einde mixt. Bij cd's ligt het er maar net aan hoe je ze brandt. Als er geen tijd tussen de nummers zit en je mixt helemaal tot het einde dan kan ik me voorstellen dat het vervelend is als 1 seconde later de volgende track begint. Misschien is het handig om dan wat ruimte tussen de nummers te laten met branden (kan je met bv Nero gemakkelijk instellen).
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-1-2005 15:43

Frisbee schreef:

[Bij een vinyl zit er meestal een paar seconden stilte tussen, dan heb je nog tijd om de fader omlaag te zetten als je helemaal tot het einde mixt. Bij cd's ligt het er maar net aan hoe je ze brandt. Als er geen tijd tussen de nummers zit en je mixt helemaal tot het einde dan kan ik me voorstellen dat het vervelend is als 1 seconde later de volgende track begint. Misschien is het handig om dan wat ruimte tussen de nummers te laten met branden (kan je met bv Nero gemakkelijk instellen).
Ja, maar bij orginele gaat dit niet op natuurlijk, de meeste orginele cd's van de dag van vandaag zijn aan elkaar gebrand. Soms best handig (oeps, nog geen nummer klaar staan, hup in de continue modus). Maar als je vergeet je fader omlaag te gooien en je hebt hem op continue of iets dergelijks staan, dan heb je een probleem.
*Quukske*
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
23-1-2005 15:57
Ik snap het probleem niet hoor, je bent er toch om op te letten, je kan gewoon zien wanneer de track afloopt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)