Forum > Geluid

HK Lucas 1000 of JBL JRX-125

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-11-2004 11:09

sntho0 schreef:

Zo, de keuze wat boxen betreft is gemaakt.
Ik heb de JRX-125 gehoord en mijn oren piepen nog. shocked 8O
Wat een geluid kwam daar uit zeg!
Dus, het worden de jbl-letjes.
Ik dacht dat je daar zou zeggen "dus het worden de HK's". De JRX-serie is van zichzelf vrij agressief in het hoog. Daar kan je met een stukje eq overigens best iets aan verhelpen.

Veel meer vermogen dan zo'n 700 watt zou ik er niet opzetten. Dat heeft geen zin, het blijven budgetkasten met minder reserves dan de duurdere modellen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
25-11-2004 11:38
Ja, zo zou het je ook kunnen opvatten. Maar ik bedoel, erg hard en erg zuiver! laugh :D
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-11-2004 12:23

sntho0 schreef:

Ja, zo zou het je ook kunnen opvatten. Maar ik bedoel, erg hard en erg zuiver! laugh :D
Dat vond ik ook, mijn oren piepte de dag erna zelfs nog razz :p

Er stond een Boost 2400 op (zou 2 x 1200 Watt moeten leveren.. Ik hou het op pakweg 2 x 600-700 ?) ging goed, en JBL heeft best genoeg reserve hoor. Thuis bij Sjoerd hadden we ze wel eens flink aan de tand gevoeld razz :p En toen kwam er een lichtshow uit de JBL's, haha...

Nou, ik denk (als je ze als top gebruikt) je er toch een versterker van 2 x 900 Watt (4 ohm) op zetten kan, dan houdt het op langzaam hoor. Ook ik sta nog verbaasd wat er die beruchte 13 november uit kwam wink ;) En zo hoe het geluid aanhoorde leken ze voldoende reserves nog te hebben. Maar het geluid stond nu al een beetje 'te' hard vond ik, dus helaas niet echt flink aan de tand kunnen voelen.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1370
25-11-2004 12:30

Mr. Edie schreef:

Dat vond ik ook, mijn oren piepte de dag erna zelfs nog razz :p

Er stond een Boost 2400 op (zou 2 x 1200 Watt moeten leveren.. Ik hou het op pakweg 2 x 600-700 ?) ging goed, en JBL heeft best genoeg reserve hoor. Thuis bij Sjoerd hadden we ze wel eens flink aan de tand gevoeld razz :p En toen kwam er een lichtshow uit de JBL's, haha...
Sinds wanneer zijn piepende oren een goed iets? Als ik dit de volgende dag nog heb dan is dat eerder een reden ze niet te kopen...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-11-2004 12:32
Naah, in de discotheek hier (Peppermill) hangen ook JBL's, en piepen me oren de dag erna ook nog een beetje..

Het geluid vond ik echt goed te noemen. Het hoog hadden we wel stuk teruggedraaid, ook zaten er wat compressor's o.i.d. tussen nog.. Ik kon geen enkele minpunt verzinnen (behalve dat ze zonder bassen, het lang niet genoeg was qwa laag).
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
25-11-2004 12:59
Voor de duidelijkheid:
Wanneer je open piepen zegt dat vaak meer over de "distortion" van het geluid, dan de geluidsdruk.

Ik krijg bijvoorbeeld regelmatig piepende oren in rokerige studentencafés, maar bij een groot concert met 16x KS T-12 dan weer niet. Kwaliteitsverschil.
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
25-11-2004 12:59
Ik ga ze niet als top gebruiken. Ze moeten het alleen aankunnen. Maar voor bruiloften en partijen lijkt
me dat toch geen probleem.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-11-2004 13:08
Daar heb je gelijk in Niek, dat heb ik ook. Maar het ging (zeker voor het geld!) enorm hard.

Enja, voor bruiloften e.d. kunnen ze het alleen MAKKELIJK aan hoor, 8 oktober hadden we ook een feestje, 50 mensen ongeveer, met een SLECHTS 2 x 300 Watt versterker erop, bass stond lang niet volledig open, en nog verstond je elkaar nauwelijks. Ook hier geen klachten van het geluid (alleen in het begin mocht het niet zo hard..) wink ;)

Ja, ik durf eindelijk rustig te zeggen; vind het geen miskoop en ja: ik ben erg trots erop. TUurlijk is er beter.. Maar voor dit geld? No way.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
26-11-2004 14:17

Niek Bolscher schreef:

Voor de duidelijkheid:
Wanneer je open piepen zegt dat vaak meer over de "distortion" van het geluid, dan de geluidsdruk.

Ik krijg bijvoorbeeld regelmatig piepende oren in rokerige studentencafés, maar bij een groot concert met 16x KS T-12 dan weer niet. Kwaliteitsverschil.
Same here. Na een avond met m'n eigen set zaten m'n oren goed dicht MAAR was er van een piep ABSOLUUT geen sprake (en na een paar keer gapen gingen de oorkanalen ook weer open (automatisch beveiligingssysteem van je oren dat ALLEEN werkt als de bron goed herkenbaar is voor de oren!!!)). In elke willekeurige dixotheek waar ik ooit draaide kwam ik eigenlijk altijd met een piep in de oren thuis.

Dus: Als jij een piep in je oren kreeg van de set dan is dat niet omdat de set stoer was MAAR juist het tegenovergestelde. Mocht je het toch stoer vinden, zo'n piep in je oren dan heb ik er nog een voor je: Pak een baksteen en breng die met een fikse snelheid richting je voorhoofd (beweging wel helemaal afmaken natuurlijk...). Gegarandeerd resultaat... sneaky :V
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
26-11-2004 14:43

Dré schreef:

Same here. Na een avond met m'n eigen set zaten m'n oren goed dicht MAAR was er van een piep ABSOLUUT geen sprake.
Dan heb je hem gewoon niet hard genoeg gezet wink ;) razz :p
In elke willekeurige dixotheek waar ik ooit draaide kwam ik eigenlijk altijd met een piep in de oren thuis.
Die hebben ook een echte geluidsset staan razz :p
Dus: Als jij een piep in je oren kreeg van de set dan is dat niet omdat de set stoer was MAAR juist het tegenovergestelde.
Ik vind het niet stoer, en heb ook liever geen (irritante) poep in me oren erna, maarja, kan je weinig aan veranderen.. denk ik.
Mocht je het toch stoer vinden, zo'n piep in je oren dan heb ik er nog een voor je: Pak een baksteen en...
Ja, doeggg laugh :D razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)