Forum > Geluid

rare dingen met synq smx-1

(87 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
DimitriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
Berichten: 25
26-9-2004 20:30
Nog iets anders over de Synq SMX1. Wat mij opviel is dat wanneer je het filter effect gebruikt, de mixer de Y-parameter (dry/wet) reset naar dry (dus parameter Y=0) als je aan de X-parameter (time) zit. Vervolgens blijft Y op nul staan als je niet meer aan de X parameter draait. Overigens geeft ie dit niet weer op het display dat de Y op 0 gaat, je hoort het alleen maar. Ik weet niet hoe andere effect units dit doen maar vond het wel vreemd.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
26-9-2004 21:26

Reind schreef:

Dat witte spul zal hoogstwaarschijnlijk vet zijn geweest voor de geleiders zodat je schuiven lekker soepel lopen.
Als dat onder uit je fader komt lopen weet je zeker dat ze bagger en bagger vet zijn, voordeel is dat ze lekker soepel lopen. Nadeel is dat ook echt alles aan vuil er in blijft hangen. Numark had er ook zo'n handje van om bij zijn DM****X ook de zooi lekker vol te spuiten met zooi. Dan krijg je dus mensen die gaan klagen dat de fader kapot is terwijl het gewoon vuiligheid is wat in de fader blijft hangen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je hetzelfde probleem hebt als ik had, vieze faders.
Dan word het gewoon een kwestie van spuit er op en schoonmaken maar. Waar heb je de mixer vandaan?

Als ie bij Dre vandaan komt eerst ff contact opnemen met Dre en daarna naar Dre sturen en anders ff contact opnemen met de importeur/fabrikant.
Als het een echte hardware matige fout was geweest die er in zit vanaf de productie had ik het ook moeten hebben aangezien ik volgens mij nummero uno heb in NL. En ik heb al veel gekke dingen uitgeprobeerd met de Synq maar heb geen problemen met het beestje.
Dat witte spul was dus geen vet of iets dergelijks, het was zo droog als ik weet niet wat...
Vuile faders zouden het best kunnen zijn, maar hoe verklaar je dan dat de pgm gewoon door de que heen komt terwijl hij helemaal naar que toe gedraait staat?
Ik zal binnenkort eens van dat reinigings spul bestellen als hij nog eens een keer wat vaags heeft.
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2004 22:09

Dimitri schreef:

Nog iets anders over de Synq SMX1. Wat mij opviel is dat wanneer je het filter effect gebruikt, de mixer de Y-parameter (dry/wet) reset naar dry (dus parameter Y=0) als je aan de X-parameter (time) zit. Vervolgens blijft Y op nul staan als je niet meer aan de X parameter draait. Overigens geeft ie dit niet weer op het display dat de Y op 0 gaat, je hoort het alleen maar. Ik weet niet hoe andere effect units dit doen maar vond het wel vreemd.
Ten eerste welke van de 2 filters? De manual filter of de auto filter optie?

En ik heb net even gekeken maar ik kan niets raars vinden wat anders is als bij andere mixers.....

Patrick van Vugt schreef:

Dat witte spul was dus geen vet of iets dergelijks, het was zo droog als ik weet niet wat...
Vuile faders zouden het best kunnen zijn, maar hoe verklaar je dan dat de pgm gewoon door de que heen komt terwijl hij helemaal naar que toe gedraait staat?
Ik zal binnenkort eens van dat reinigings spul bestellen als hij nog eens een keer wat vaags heeft.
Vocht in je mixer gehad waardoor de zooi is gaan oxideren? Als dat namelijk het geval is verklaard dat meteen een hele hoop.... oxidatie betekent in veel gevallen namelijk slecht contact tussen de onderdelen. Nu is de connectie tussen print en fader te verbeteren door een kabel maar dat zou zelfs niet helpen bij oxidatie op de pin bijvoorbeeld.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DimitriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
Berichten: 25
26-9-2004 22:50
De manual filter. De auto filter doet wel 'normaal'. Zou het een fout in de software van MIJN Smx (bezit ook een 'oudje' met de CD-player sticker) kunnen zijn? Ik kan anders morgen ofzo wel een stukje recorden, dan is het misschien wat duidelijker.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2004 23:11

Dimitri schreef:

De manual filter. De auto filter doet wel 'normaal'. Zou het een fout in de software van MIJN Smx (bezit ook een 'oudje' met de CD-player sticker) kunnen zijn? Ik kan anders morgen ofzo wel een stukje recorden, dan is het misschien wat duidelijker.
Ja doe maar is want ik kan echt niets vreemds ontdekken in het filter, althans..... volgens mij werkt het gewoon zoals het hoort.

Beschrijf anders is stap voor stap wat je doet, probeer ik het hier te simuleren met mijn SMX.

Ik heb trouwens vandaag een test exemplaar in ontvangst mogen nemen van de CDX1 van de NL importeur van Synq, ik zou bijna mijn SMX niet meer weg willen doen voor wat anders. Het staat gewoon perfect dat mixertje met het controllertje er boven.

Heb gister even een cam kunnen lenen dus zal van de week is pics maken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DimitriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
Berichten: 25
26-9-2004 23:36
Komt er in het kort gezegd op neer dat wanneer ik bij de manual filter on (als een gek) de X-parameter (tijd) heen en weer draai het qua klank niet uitmaakt of ik Y-parameter op 0 of op 100 heb (of er iets tussen in). Het klinkt allemaal het zelfde (dry). Bij de auto filter hoor ik wel duidelijk het verschil als Y-parameter op 0 of 100 staat.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-9-2004 00:42

Dimitri schreef:

Komt er in het kort gezegd op neer dat wanneer ik bij de manual filter on (als een gek) de X-parameter (tijd) heen en weer draai het qua klank niet uitmaakt of ik Y-parameter op 0 of op 100 heb (of er iets tussen in). Het klinkt allemaal het zelfde (dry). Bij de auto filter hoor ik wel duidelijk het verschil als Y-parameter op 0 of 100 staat.
Ah oké.......

Het klopt gewoon en het hoort zo. Wat doe je namelijk met manual filter..... je filtert bepaalde toonhoogte's weg. Daar heeft de tijd parameter helemaal geen invloed op inderdaad.
Waarom ie het bij automatisch wel doet, nou daar stel je de tijd in hoe lang het effect moet duren en dat is dus geen optie bij manual.

Raar? Nope is volgens mij bij iedere effectenbak zo. Het is in princiepe namelijk een heel ander soort effect, tis alleen een beetje verwarrend omdat ze beide een naam hebben die wel erg veel op elkaar lijkt.

Geen nieuwe feature, geen fabrieks fout, geen kapotte SMX1 maar gewoon zoals het hoort wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
27-9-2004 01:05
Ik denk dat je het niet helemaal snapt Reind. Dimitri, ik snap je probleem. Heb het zelf ook ondervonden. Vind het niet bepaald storend verder hoor maar wel raar. Het maakt idd niet uit op welke stand je de dry/wet hebt zodra je hem aanzet. Staat hij bv helemaal naar rechts dan geeft hij alsnog het effect als dat hij naar links staat, zodra je er dan een klein stukje beweegd pakt hij ineens wel die waarde.

Het is dus niet zomaar een fout van jou specifieke mixer, hebben ze dus allemaal (tenzij wij 2 alleen de uitzondering zijn).
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-9-2004 02:43
Zoals ik al zei........ AUTO FILTER is een heel ander effect en dus zal ie ook niet reageren zoals een manual effect.

Het effect in de manual functie is er wel maar deze begint bij waarde 0 als het ware en zodra je draaid hoor je wel iets maar niet veel verschil. De X parameter heeft op dat moment dezelfde hoorbare invloed als de Y parameter op het effect, je gaat dan dus het effect aan sturen met 2 parameters waarvoor je er maar 1 nodig hebt als het ware, want zet je de Y parameter vol uit dan krijg je hetzelfde effect als een tikje hoger met de X parameter.
Met de Y parameter heb je alleen een heel klein bereik in het manual filter effect, het is dus wel hoorbaar maar je zult het in het hoog beter horen als in het laag bijvoorbeeld. Met de Level parameter pas je op dat moment dus de resonantie van het effect aan, dit is de Q factor die de effectiviteit bij een bepaalde frequentie van het filter voorstelt.

Hetgeen wat de mixer inderdaad niet doet is de waarde vast houden van de Q factor maar deze resetten naar 0 zodra je de X versteld. (niet zichtbaar op de display want daar staat ie vrolijk op 100%)
Het leuke is dat bijna iedere effecten unit dat zal doen want zodra je de X veranderd veranderd ook de Y mee in het manual filter en het is makkelijker om deze te resetten omdat je dan altijd een volldig bereik hebt met de Q factor, bij een synq zie je het alleen terug op de display en bij een pioneer niet bijvoorbeeld.

Snappen we het nog?

Zulke dingen moet je trouwens nooit raar van staan te kijken als je ze terug ziet op een display, je wil niet weten hoeveel foutjes er in effecten zitten bij alle fabrikanten van effecten units. Het zal je alleen nooit op vallen want er zit 9 van de 10 keer geen display op die die getallen weer geeft. Er was nooit een hond achter gekomen als er geen display op de SMX had gezeten, LCD display's op dj gear kunnen behalve makkelijk zijn ook verwarring veroorzaken. Ieder voordeel heb z'n nadeel zou Johan zeggen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
27-9-2004 09:47
Ook weer duidelijk! wink ;)

Goh waar zo'n forum wel allemaal niet goed voor is laugh :D
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)