Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 199 van 345)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-9-2006 22:34

Martijn schreef:

Ik doelde voornamelijk op de kleinere bakwagentjes. Een stukje terug in dit topic postte Tom een foto van een klein bakwagentje. Ik kan het zo vanaf de foto niet goed zien, maar kan me voorstellen dat zo'n grote kist hier een twijfelgevalletje wordt. Met grotere vrachtwagens is het inderdaad geen probleem.
Hmz past wel hoor, bakwagen is gemiddeld 210 hoog, daarvan is aan de achterkant zo'n 60cm klep, blijft ongeveer 150 over voor de klep.

Martijn schreef:

Tom, komt dat HD insteekprofiel ook van Penn? Aangezien de profielen die jij gebruikt een groef hebben, en het Penn profiel in het boek staat als volledig glad.
Nopes de profielen en het hout die ik gebruik komen niet van Penn. Dat bestellen we met een aantal bouwers samen op een andere plek (en dan ook met flinke hoeveelheden telkens). Hout van mij is ook iets anders dan het penn hout, persoonlijk vind ik t net wat stoerder (is niet glad met manderijnstructuur zoals penn maar lichtelijk gespikkeld/ruw qua oppervlak).
Profiel wat ik gebruik is overigens geen insteek profiel maar gewoon. Ik heb insteek een tijdje gebruikt (het gladde penn profiel), maar sinds de cases met de CNC gebouwd worden met t "nieuwe" hout dus ook de andere profielen. Penn heeft volgens mij wel profiel met 2 ribbels toch?

Martijn schreef:

Ik sta weer te trappelen om verder te bouwen, maar helaas is het beslag een beetje op. Gisteren nog gebeld naar de Belastingdienst om te vragen of ik voor de inschrijving bij Penn alvast mijn onofficieele BTW nummer (sofinummer+B01) op mocht geven, maar mooi niet. "Nee meneer...
Peil eens bij Ron of ze niet gewoon de eerste levering kunnen doen met de melding BTW nummer in aanvraag. Moet volgens mij niet zo'n probleem zijn als je de aanvraagformulieren ook even naar hun faxt ter controle.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
29-9-2006 00:30

CyberDance schreef:

Nopes de profielen en het hout die ik gebruik komen niet van Penn. Dat bestellen we met een aantal bouwers samen op een andere plek (en dan ook met flinke hoeveelheden telkens). Hout van mij is ook iets anders dan het penn hout, persoonlijk vind ik t net wat stoerder (is niet glad met manderijnstructuur zoals penn maar lichtelijk gespikkeld/ruw qua oppervlak).
Profiel wat ik gebruik is overigens geen insteek profiel maar gewoon. Ik heb insteek een tijdje gebruikt (het gladde penn profiel), maar sinds de cases met de CNC gebouwd worden met t "nieuwe" hout dus ook de andere profielen. Penn heeft volgens mij wel profiel met 2 ribbels toch?
Inderdaad, is de 0100 als insteekversie. Echter was het wel de bedoeling om op aanvraag HD kistjes te kunnen bouwen, dus daar heb ik ook HD profiel voor nodig. Een ribbel is dan toch wel prettig, zitten alle popnagels tenminste netjes recht. ik voel er weinig voor om te gaan klooien met een aanslagje op de kolomboor om eerst alle gaatjes in het profiel te boren, en daarna nog eens in het hout te boren. Ik mail je wel even.
Peil eens bij Ron of ze niet gewoon de eerste levering kunnen doen met de melding BTW nummer in aanvraag. Moet volgens mij niet zo'n probleem zijn als je de aanvraagformulieren ook even naar hun faxt ter controle.
Was inderdaad al in me opgekomen, alleen nog niet aan het mailen toegekomen. Zal ik zometeen dan gelijk maar even doen.

Waarom ben je trouwens van het insteekprofiel afgestapt? Beviel het niet?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
30-9-2006 10:38

Martijn schreef:

[Ik sta weer te trappelen om verder te bouwen, maar helaas is het beslag een beetje op. Gisteren nog gebeld naar de Belastingdienst om te vragen of ik voor de inschrijving bij Penn alvast mijn onofficieele BTW nummer (sofinummer+B01) op mocht geven, maar mooi niet. "Nee meneer, dat kan niet meneer, pas als wij het nummer officieel hebben uitgereikt meneer." De formulieren hebben ze al ruim 3 weken, dus de medewerker kwam met het bericht dat ik dus binnen 6 weken wel wat van ze zou moeten horen. Leuk als je over 2,5 week een week vakantie hebt en dan dus flink kunt gaan bouwen. sad :(
tis raar volk ik mocht dat wel namelijk,
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
30-9-2006 16:29
Ik moet komende week toch nog met een andere belastingadviseur bellen, dus zal het ook aan hem voorleggen. Opvallend is wel dat de (meeste) medewerkers van de Belastingtelefoon heel vriendelijk en behulpzaam zijn. Het figuur wat ik laatst aan de lijn had valt daar helaas niet onder.

Gisteren is Ruben nog langsgeweest, meteen maar even een foto van de gevulde Winnerkisten gemaakt: klik Helaas bieden de stroken zachtschuim aan de spiegelkant wat minder steun dan aan de onderkant, dus vandaar dat ze iets schuin liggen. Zachtschuim heb ik inmiddels afgezworen. Lastig snijden, vervelend om erin te lijmen en biedt vrij weinig steun. Hardschuim kan gewoon met een normaal houtblad gezaagd worden zonder dat het smelt, is goed te plakken en biedt veel meer steun.

Ook nog foto's van de voor-, zij- en achterkant.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-10-2006 21:44

Martijn schreef:

Zachtschuim heb ik inmiddels afgezworen. Lastig snijden, vervelend om erin te lijmen en biedt vrij weinig steun. Hardschuim kan gewoon met een normaal houtblad gezaagd worden zonder dat het smelt, is goed te plakken en biedt veel meer steun.
Vandaar ook dat ik meerdere malen vroeg wat voor schuim je had gebruikt.
Voor sommige apparaten voldoet "zachtschuim". Voor scans e.d.zou ik toch kiezen voor "hardschuim" deels ook een beetje gewicht afhankelijk.

Zachtschuim snij je overigens met een lintzaag. Kwa snijden of plakken zie ik geen probleem.

Toch een klein puntje kritiek op deze kistjes. laugh :D
De middelste popnagels van de 2 cases zitten niet gelijk wink ;)

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-10-2006 22:26
1 x bewerkt. Laatst door Martijn op 1-10-2006 22:30
Ah shit, slordig slordig slordig. shut up :X laugh :D Overigens meet ik op 1 hoeklijn de popnagels uit, en leg dan andere 7 ervoor. Dan is het gewoon een kwestie van overnemen.

Met een lintzaag is dat inderdaad mooi zagen. Helaas staat er hier geen lintzaag, en voor alleen schuim wil ik hier ook niet zo'n ding neerzetten. Ten eerste vanwege het gebrek aan ruimte (relatief gezien dan sneaky :V ), ten tweede dat ik niet echt zit te wachten op het investeren in een fatsoenlijke lintzaag.

Gedoe met lijmen is vooral dat het 20mm (en 10mm helemaal) schuim alle kanten op wappert als je het op z'n plek wilt drukken. Het schuim blijft dus overal aan plakken. Heb je het eindelijk losgetrokken, stoot je weer tegen een ander ingelijmd vlak. Hardschuim is een stuk stugger, dus dat zou beter moeten gaan. Daarnaast is het schuim een grote spons voor de lijm. Voor die Winnerkistjes heb ik als ik me niet vergis 2/2,5 liter lijm nodig gehad. Ik neem aan dat dat probleem met hardschuim minder zal zijn. En tot slot is het steviger. Tijdens het lostrekken van een redelijk stuk 10mm schuim heb ik die doormidden getrokken. Zeker als dat schuim vol met lijm zit kan het niet veel hebben. Afijn, zachtschuim eruit, hardschuim erin. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
1-10-2006 22:29
Maar hij heeft dat wel bij beide cases gedaan, dus ze zijn wel hetzelfde razz :p
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
2-10-2006 16:23
2/2,5 liter lijm voor ene klein kistje ? Dat is nogal heftig.

Wij spuiten het lijm erom dmv een lijm/verf spuit. Wel is de lijm die wij gebruiken waarschijnlijk wat duurder dan dat jij gebruikt (Xi lijm van Penn) Desalnietemin gebruiken we er minder van dan houtlijm. Bijkomend voordeel is dat je schuim de lijm niet opzuigt zoals jij dat ervaart ....
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-10-2006 16:25
Vloerbedekkinglijm (NIET op waterbasis) werkt ook prima (en kost weinig). Aanbrengen met een grof getande kam, aandrukken, loshalen, wachten en definitief aandrukken.

Hardschuim zou ik trouwens altijd met lijmlaag kopen (lekker makkelijk), zachtschuim plaatste ik altijd op bovenstaande manier.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
2-10-2006 16:55
Voorbeplat schuim gebruik ik zelf liever niet. al te vaak meegemaakt dat bij kisten van een collega bouwer het schuim los kwam en ik vervolgens alle kisten opnieuw kon gaan schuimen voor mijn klant
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "

Terug naar forum Reageer (zonder quote)