Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 193 van 345)
Moderator(s): Dré
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
18-9-2006 15:41
Hangt ook wel af van waarmee je het vervoert. De meeste meatracks zijn niet te stapelen of is niks op te stapelen, en nemen dus een onnodige bak extra ruimte in. Maar dan moet je die ruimte wel hebben.
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
18-9-2006 17:20
Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van (zwarte) betonplex voor het bouwen van cases? Hoe merkbaar is het verschil tussen betonbplex en meranti- of berken multiplex met HPL?
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
18-9-2006 19:12
betonplex is veel zwaarder.. maar wel erg degelijk!! dus hufterproof.

Heb zelf een bakje van betonplex getimmerd die in de aanhanger staat waar mn statieven inzitten.

voor kisten zou ik het niet gebruiken, de kosten zijn hetzelfde alleen til je je een breuk aan kisten die je van betonplex maakt.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
18-9-2006 21:55
Ik denk dat hij dit dan wel aan makkelijk of goedkoop aan zal kunnen komen.
Anders zou ik niet weten waarom hij hier over begint.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
18-9-2006 21:56

maurice schreef:

Hangt ook wel af van waarmee je het vervoert. De meeste meatracks zijn niet te stapelen of is niks op te stapelen, en nemen dus een onnodige bak extra ruimte in. Maar dan moet je die ruimte wel hebben.
Wat dacht je van truss? of losse 19" kisten, DJ gear,... reken maar dat t tot tegen het dak vol gaat laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
18-9-2006 22:24

Wesley vd H schreef:

Ik denk dat hij dit dan wel aan makkelijk of goedkoop aan zal kunnen komen.
Anders zou ik niet weten waarom hij hier over begint.
Ja, bijna de helft goedkoper.
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
19-9-2006 01:21

Wesley vd H schreef:

Ik denk dat hij dit dan wel aan makkelijk of goedkoop aan zal kunnen komen.
Anders zou ik niet weten waarom hij hier over begint.
Eenvoud misschien?
Misschien een beetje duurder dan multiplex, maar zeker geen veelvoud.
Wel extra voordeel: zwart verven/beplakken met HPL toplaag is overbodig, dus weer besparing qua kosten op verf/toplaag én qua tijd voor de bouw... Na enkele jaren van multiplex kisten zijn de recentste kisten hier van betonplex en ook toekomstige kisten zullen voorlopig betonplex worden
Op de koop toe kan het nog beter tegen een spat water ook ...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
19-9-2006 09:49
Betonplex is watervast verlijmd multiplex met een gladde toplaag zodat het beton er niet op hecht. Persoonlijk vind ik zulke gladde kisten niet mooi. Het hout wat bij flightcaseboeren vandaan komt heeft af-fabriek al die toplaag erop. Daar kun je zelf niet tegenop klooien. In tijd scheelt het dus niks. Betonplex is alleen wel een behoorlijke peut zwaarder dan het berken wat standaard voor kisten gebruikt wordt. Dat hout kan ook prima tegen spatwater, aangezien er geen vocht bij de kopse kanten kan komen. Kan dus rustig een tijdje in de regen staan. (Niet TE lang, dat wil nog wel eens verkeerd gaan hebben we laatst gezien razz :p )
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-9-2006 11:54

martijn schreef:

Betonplex is watervast verlijmd multiplex met een gladde toplaag zodat het beton er niet op hecht. Persoonlijk vind ik zulke gladde kisten niet mooi. Het hout wat bij flightcaseboeren vandaan komt heeft af-fabriek al die toplaag erop.
Flightcase boeren gebruiken ook "betonplex", echter noemen ze het soms niet zo.(ook de "timmerman" kent vele soorten betonplex) Word veelal gebruikt bij duitse flightcase bouwers. Dergelijke cases heb ik ook gehad van Craaft. Het geeft vanwege de houtkleur misschien een iets "luxere" uitstraling. Voor "heavy otr" zou ik persoonlijk wel een hardere toplaag nemen.

Martin.
kvm entertainment
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
19-9-2006 14:15

martijn schreef:

Het hout wat bij flightcaseboeren vandaan komt heeft af-fabriek al die toplaag erop. Daar kun je zelf niet tegenop klooien. In tijd scheelt het dus niks.
Dat weet ik ook wel, maar het ging om het verschil tussen betonplex en gewone meranti multiplex, dus zonder die toplaag ...
En als we het dan toch gaan hebben over het "echte" flightcasehout, dan zitten we nog wel een prijsklasse hoger dan betonplex ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)