Gezocht: Sparring partner # DTV
(211 reacties. Pagina 19 van 22)Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 2-1-2014 10:00 |
Na 25 jaar in dit vak is mijn ervaring dat je met een vraagprijs van 500 Eur. hier in de streek niet aan de bak komt in het trouwfeest circuit.Dance en Megafuiven is iets anders maar ik denk niet dat die mannen hier op het forum zitten. Tevens moet ik na al die jaren nog de eerste feest dj tegenkomen die officieel werkt. Indien ze voor een bedrijf of zo moeten draaien waar geen zwarte kas is vragen ze gewoon aan het verhuurbedrijf om een volledige faktuur te maken,uiteraard tegen een vergoeding. | |
AudaxStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2013 Laatste: 8-6-2021 Berichten: 121 | 2-1-2014 22:02 |
De beoogde 2000euro/maand is weldegelijk de bruto-inkomsten in bijberoep en er een groot verschil is tussen bruto en netto inkomsten en hoofdberoep/bijberoep. (Voor hoofdberoep reken je maar zeker X2) Waar ik op wou wijzen was om er in bij beroep een beetje aan uit te geraken. Maar zo te zien halen de meeste hier dit helemaal niet (2000*12= 24000 Bruto/jaar). Dan moet je het volgens mij zien als hobby maar kan je het niet zien als proff (bij)beroep. Je kan je dan gaan afvragen of investeren in duur materiaal wel loont. Is het dan niet beter om je voor thuis een setje aan te schaffen (CDJspeler,mixer, laptop, monitor,MUZIEK,..) en je diensten aan te bieden op plaatsen waar al een installatie staat (danscafé,clubs, festival,...) zo kan je misschien er wat beter aan uit en is (legale) MUZIEK je grootste investering. PS ik ben geen (semi)proff maar enkel een hobbyist. | |
If you can't beat them join them... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 3-1-2014 09:35 |
Volgens mij begon het in dit geval met iemand die werkeloos thuis zit, en voor zijn inkomen een drive in wil starten. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 3-1-2014 10:58 |
eddy wally schreef: Na 25 jaar in dit vak is mijn ervaring dat je met een vraagprijs van 500 Eur. hier in de streek niet aan de bak komt in het trouwfeest circuit.Dance en Megafuiven is iets anders maar ik denk niet dat die mannen hier op het forum zitten.Tevens moet ik na al die jaren nog de eerste feest dj tegenkomen die officieel werkt. Indien ze voor een bedrijf of zo moeten draaien waar geen zwarte kas is vragen ze gewoon aan het verhuurbedrijf om een volledige faktuur te maken,uiteraard tegen een vergoeding. | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 3-1-2014 11:00 |
Audax schreef: De beoogde 2000euro/maand is weldegelijk de bruto-inkomsten in bijberoep en er een groot verschil is tussen bruto en netto inkomsten en hoofdberoep/bijberoep. (Voor hoofdberoep reken je maar zeker X2)Audax schreef: Waar ik op wou wijzen was om er in bij beroep een beetje aan uit te geraken. Maar zo te zien halen de meeste hier dit helemaal niet (2000*12= 24000 Bruto/jaar). Dan moet je het volgens mij zien als hobby maar kan je het niet zien als proff (bij)beroep.Tom zei het ook al, het is in deze tijd niet meer aangeraden om zwartwerk te doen, je weet nooit wie er in de zaal zit en iedereen neemt foto's en plaatst die op facebook en dat is nu iets waar de mannen van de btw zot van zijn want ze kunnen controles uitvoeren zonder uit hun zetel te komen en ik weet al aardig veel collega's die de btw mannekes al op bezoek hebben gekregen en niet konden aantonen dat ze bepaalde feesten hebben aangegeven, ik heb al een bedrag hoort van een collega die een boete kreeg en dat wil je niet betalen geloof me. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 3-1-2014 11:26 |
Mijn ondervinding is wel het tegendeel.Ken nog niemand die gepakt is en ben al 25 jaar bezig.Zo moet ik nog de eerste kontrole tegenkomen op gebruik van legale muziek.Ik ben zeker dat hier in de streek geen 5 ingeschreven DJ's aan het werk zijn in het feestcircuit.Plaatste in mijn beste jaren tussen 300 en 400 sets per jaar en nergens een DJ met handelsregister of btw nummer tegengekomen.Het dance circuit is iets anders omdat daar meestal met artiestenbureaus gewerkt word. | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 3-1-2014 11:51 |
Ik ken 2 collaga's die controle hebben gekregen door berichten en foto's die ze hebben geplaatst op facebook van feesten wat ze niet hebben aangegeven aan de btw, de boete was niet mals. Een andere collega heeft controle van sabam gekregen en de boete was 12.50 euro per illegale track. Nog een andere collega kreeg een mailtje van sabam dat ze een affische hebben zien hangen met zijn naam erop als discobar van het feest, hij moest na het feest een lijst doorsturen met alle nummers die hij heeft gespeeld op de avond, waar dat goed voor is weet ik niet? de collega heeft dat gedaan en nooit nog iets gehoord van sabam? | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 3-1-2014 12:12 |
Jake schreef: Ik ken 2 collaga's die controle hebben gekregen door berichten en foto's die ze hebben geplaatst op facebook van feesten wat ze niet hebben aangegeven aan de btw, de boete was niet mals. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 3-1-2014 12:19 |
Tom schreef: Volgens mij begon het in dit geval met iemand die werkeloos thuis zit, en voor zijn inkomen een drive in wil starten. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 3-1-2014 12:35 |
Zelf heb ik in mijn cariere als dj al 3 keer mee gemaakt dat de muziek collectie werd bekeken, waarvan twee keer nog in de casettes tijd. Belasting controle: 3 keer (ze vinden altijd wel wat) Bezichtiging ter plaatse zeker al 5 keer Gepakte collega's met zwartwerk meer dan 5. standaard boete bij de belastingdienst: geschatte jaar inkomsten keer max 5 jaar terug de misgelopen belastingbetalingen en dan keer twee. (een keer is de boete en een keer is de oorspronkelijke aanslag) En daarna kwamen er nog een paar aanslagen ZWW BTW, enz..... Alles over 5 jaar, en dat kan lekker oplopen. (kan inmiddels anders zijn, maar ik denk niet dat dat minder zal geworden zijn. Nee, laat mij dan maar netjes blijven Dus veel succes met het huidige internet om zwart te werken. Je kunt moeilijk aan je klanten vragen om geen foto's te maken van hun onvergetelijke feest...... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |