Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000nexus

(199 reacties. Pagina 19 van 20)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
17-2-2013 16:00
of gewoon een ethercon zoals elk professioneel toestel (hell, zelfs een behringer stagebox heeft ethercon)
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
17-2-2013 16:57
Dat is een groter apparaat waar een ethercon makkelijk in past natuurlijk.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
18-2-2013 09:12

CyberDance schreef:

Ik moet de eerste RJ45 op een CDJ nog tegenkomen die LOS is gekomen van de printplaat en mijn reel chassisdelen is toch alweer bijna op. Het probleem is dat de stekkers er vaak verkeerd om ingestoken worden waardoor het chassis intern stuk gaat. Dat past helaas goed genoeg en als je dat bij een computer of server een paar keer doet is het chassisdeel ook stuk. Het hele chassisdeel zit stiekum best wel goed vast op het printje, daar zorgen de voorste 2 lipjes wel voor.
In dat geval zal Ethercon (zoals al eens voorgesteld is) ook niet helpen. Dat is namelijk precies hetzelfde chassisdeel met wat meer metaal eromheen.

Ach. Zolang gebruikers het voor elkaar krijgen om een "scheerapparaatstekker" op de XLR uitgangen van een mixer aan te sluiten (niet proberen AUB, het past namelijk KEURIG) zullen apparaten door misbruik stukgaan...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
18-2-2013 09:55
Probleem is denk ik bij CDJ's ook vooral dat stekkers nogal vaak blind ingestoken worden omdat men toch wel weet waar de chassisdelen ongeveer zitten. Voor veel mensen zit de netwerkaansluiting op de CDJ "ondersteboven" omdat het clipje naar onderen moet. Dan is het rap gebeurd.
Je ziet het ook vrijwel direct aan het chassisdeel als het verkeerd gegaan is omdat het metalen plaatje aan de bovenkant verbogen is aangezien het clipje daarachter blijft haken bij terug eruithalen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
20-2-2013 21:35
Vandaag 2 nieuwe cdj-2000 nexus gekocht in belgie (ik woon in belgie).
Met 1 ervan al problemen. De display van het jogwiel werkt niet en ook de 4 witte leds op de jog werken niet.
Verder werkt de jog wel normaal.
Misschien een kabeltje los van de verlichting en display van het jogwiel?
Morgen weer maar terug naar de winkel.

Update: Vandaag terug naar de winkel geweest.
Ze hebben de CDJ even geopend en gekeken of er geen flatkabeltje los was aan de jog.
Maar de kabeltjes zaten allemaal vast, nu gaan ze het toestel terugsturen naar Pioneer.
Ik heb ondertussen een ander toestel gekregen die wel werkt :-)
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
25-2-2013 08:43
Weeral een probleem pndervonden met mijn CDJ-2000 Nexus spelers.
Ik wil mijn CDj-2000 Nexus spelers samen met rekordbox gebruiken, zodat ik dus vanaf de laptop rechtstreeks tracks stuur naar de CDJ's.
Dat deed ik trouwens ook altijd zo met mijn CDJ-2000 MK1's en heb in 2,5 jaar tijd nooit problemen gehad.
Nu installeer ik de laatste rekordbox versie (2.0.3) en het lukt me dus niet om tracks naar de CDJ's te sturen.
Volgens een amerikaans forum blijk nu dat wanneer in de laptop of pc een Realtek netwerkinterface zit, dat je dan dit probleem hebt met de laatste versies van rekordbox.
Ze raden nu aan om een usb-netwerkadapter te gebruiken en dan zou het wel terug werken.
Tot die tijd is het afwachten tot Pioneer een update voor rekordbox uitbrengt.
Ik heb als test eens rekordbox op mijn PC geinstalleerd en dan die netwerkaansluiting gebruikt (dit is geen realtek) en dan werkt het dus wel om tracks naar mijn Nexus spelers te sturen.
PimMCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2008
Laatste: 30-5-2013
Berichten: 34
25-2-2013 14:12
Heeft het niet te maken met een firewall of virusscanner die rekordbox blokkeerd?
Misschien is het ook verstandig om je probleem door te sturen naar Pioneer Benelux, zodat hun hiervan op de hoogte zijn en misschien kunnen uittesten, waardoor dit probleem wellicht meegenomen wordt in een update?
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
25-2-2013 18:46
Nee, firewall staat gewoon uit en ook draai ik geen virusscanner op die laptop.
En het heeft trouwens altijd goed gewerkt met deze laptop met de cdj-2000 mk1.
Ik heb nu eens getest met rekordbox 2.0.3 en dan lukt het ook niet meer om tracks naar mijn cdj-2000 mk1 te sturen.
Wanner ik dan een lagere versie (1.5) van rekordbox installeer dan lukt het wel weer terug.
Op het amerikaans forum zijn er vele meldingen van dit probleem en iemand heeft ondekt dat het met pc's of laptops met een realtek netwerkaansluiting heeft te maken in samenhang met een bepaalde rekordbox versie, waarschijnlijk al vanaf versie 2.0.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
1-5-2013 13:09
Ik merk op dat 1 van mijn spelers een echt luid brommend geluid maakt wanneer ik een cd afspeel.
De cd speelt perfect af, maar ik maak me toch zorgen om dat luide geluid van het loopwerk, want de andere speler heeft dit niet.
Het eigenaardige is dat ik het alleen heb met originele cd's en dus niet met gekopieerde cd's.
met gekopieerde cd's is het loopwerk wel heel rustig.
Heb ik nu telkens pech met de aankoop, want ik heb al een speler moeten omruilen waarvan de jog display niet werkte en nu merk ik dit probleem weer op.
Gelukkig gebruik ik niet vaak cd's meer, maar het zit me toch dwars dat zo een dure speler niet werkt zoals het hoort.
En als ik hem laat opsturen naar pioneer, dan ben ik hem weer enkele weken kwijt en misschien zeggen ze dan dat er niks mis is, want de cd springt niet over.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
1-5-2013 15:34
Het kan zijn dat de speler normale CD's met een hoger toerental laat draaien dan CD-R's (hoe beter een speler kan lezen, hoe hoger hij het toerental durft te zetten om zo de optimale toegangstijd te verkrijgen).

Als de spindle dan niet 100% recht is (of de CD niet goed gebalanceerd kan worden) dan kun je een brommend geluid gaan horen.

Het kan aan te bevelen zijn e.e.a. even tegen je dealer aan te hangen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)