Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 19 van 31)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
8-1-2007 16:50
Als je wilt dat je dealer het oplost (wij in dit geval) dan is het wel zo handig om alles via je dealer te laten verlopen. Wij hebben in ieder geval het standpunt dat als gebruikers zelf in eerste instantie dingen graag rechtstreeks met de importeur door willen nemen, we vanaf dat moment als toeschouwers aan de zijlijn gaan (en soms ook blijven) zitten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
8-1-2007 17:32
ok dat is duidelijk.

Ik ga voor alle zekerheid het hele zwikkie nog eens opnieuw updaten. Hij geeft aan dat die de nieuwe versies erop heeft staan, maar je weet maar nooit. Geeft hij daarna nog problemen dan neem ik direct contact met je op Dré, en stuur ik hem richting New-line.

Groet
Hugo
...
Kurt01Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2007
Laatste: 13-11-2008
Berichten: 4
22-2-2007 11:44

Marky schreef:

De sampler van de Numark heeft een pak minder mogelijkheden. (en opnamecapaciteit)

Wat betreft de sample edit software via PC: hieraan wordt stevig gedacht om deze te schrijven. Later dus maar hierover.
Marky, heb jij hier ondertussen al meer informatie over? Het lijkt me erg leuk als deze software uit komt. Ik ben ook aan het twijfelen of ik de SMX-2 zou aanschaffen wink ;) Het lijkt me verder een SUPER MIXER !
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
23-2-2007 12:08

Kurt01 schreef:

Marky schreef:

De sampler van de Numark heeft een pak minder mogelijkheden. (en opnamecapaciteit)

Wat betreft de sample edit software via PC: hieraan wordt stevig gedacht om deze te schrijven. Later dus maar hierover.
Marky, heb jij hier ondertussen al meer informatie over? Het lijkt me erg leuk als deze software uit komt. Ik ben ook aan het twijfelen of ik de SMX-2 zou aanschaffen wink ;) Het lijkt me verder een SUPER MIXER !
We zijn op dit ogenblik bezig met het schrijven van deze PC-software.
Objectief is:
- Dat je samples (Wav, MP3, ...) op PC zal kunnen op maat snijden (intro + outro) en nadien op de SD-kaart van de SMX-2 kan zetten.
- Dat je de samples die op de SMX-2 werden opgenomen, zal kunnen omzetten naar wav, MP3, ....
- Dat je de samples van de SMX-2 kan herschikken op de SD-kaart.

Mensen die de SMX-2 kopen raad ik aan om hun mixer te registreren zodat ze automatisch op de hoogte worden gesteld wanneer de software GRATIS kan worden gedownload op de Synq site.

Groetjes,
Marky
P0rn0sterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2007
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 28
10-3-2007 10:49
Al enig idee wanneer die software uitkomt om je samples te bewerken en terug te schrijven naar je sd kaart=
ff andere vraag kan het zijn dat mijn firmware al verder is dan die op i net staat?
ow btw
kunnen jullie de url geve waar ik me kan aanmelden happy :)
b.v.d.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
P0rn0sterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2007
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 28
10-3-2007 14:36
Algemene +/-50% pitch controle in 0.2% stappen
ja en hoe doen we dit dan, staat niet in de handleiding van me smx2
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
10-3-2007 15:27

p0rn0ster schreef:

Al enig idee wanneer die software uitkomt om je samples te bewerken en terug te schrijven naar je sd kaart=
ff andere vraag kan het zijn dat mijn firmware al verder is dan die op i net staat?
ow btw
kunnen jullie de url geve waar ik me kan aanmelden happy :)
b.v.d.
PC Software:
Programma is ondertussen klaar maar wordt nog getest voor het wordt vrijgegeven, zitten nog een paar bugs in die er eerst uit moeten.

SMX-2 firmware:
De huidige versie voor download is de laatste versie.
Er is wel een nieuwe versie onder test.
Deze versie bevat naast de gewone sampler functie ook een jingle functie.
SMX-2 bezitters raad ik aan om zich te melden op volgende link: SMX-2 registratiepagina
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
10-3-2007 15:31

p0rn0ster schreef:

Algemene +/-50% pitch controle in 0.2% stappen
ja en hoe doen we dit dan, staat niet in de handleiding van me smx2
Dit was een onderdeel van het verlanglijstje bij de ontwikkeling. Wegens de grote processorpower die deze functie vraagt moest ze echter geschrapt worden. Op verschillende sites staat deze functie nog steeds vermeld. Nochthans werd er via meerdere kanalen reeds gevraagd om de omschrijving van de SMX-2 aan te passen...
P0rn0sterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2007
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 28
10-3-2007 15:39

Marky schreef:

p0rn0ster schreef:

Algemene +/-50% pitch controle in 0.2% stappen
ja en hoe doen we dit dan, staat niet in de handleiding van me smx2
Dit was een onderdeel van het verlanglijstje bij de ontwikkeling. Wegens de grote processorpower die deze functie vraagt moest ze echter geschrapt worden. Op verschillende sites staat deze functie nog steeds vermeld. Nochthans werd er via meerdere kanalen reeds gevraagd om de omschrijving van de SMX-2 aan te passen...
oke bedankt voor de snelle reactie :)
zou de hierboven genoemd functie nog wel terug kunnen komen doormiddel van firmware updates?
kunt u mij toevallig ook de nieuwe data verstrekken van:
nieuwe firmware release
het uitkomen van het sample edit programma; weet jullie de naam hiervoor al?

misschien leuk om ook gelijk in de nieuwe firmware te plaatsen: een fuctie om je jingles/samples gelijk te laten lopen met je muziek of met een andere sample (bpm match)(automatisch of manual).
Wat me verbaast dat er niet opzit en wel op de 5000fx,is het direct loopen.
als je op de fx loop druk pakt die de eerste 4 beats en herlaald deze fijnloss.
misschien leuke optie voor de volgende firmware update. kunnen jullie mooi op de y axis knop plaatsen want daar doe je nix mee tijdens het sample.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
AutSiderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 13
12-3-2007 09:21
Het is nu maart en ik heb nog geen reactie gekregen op onderstaande posting (en een mail)
ik ga Rene nog maals mailen (net aan de telefoon gehad)

AutSider schreef:

Overigens, heb ik al poosje de lange kabel naar benenden niet meer in gebruik, heb ik alles aan rand aarde liggen, incl de mixer zoals andre mij had gevraagt (via massa schoef tbv je TT (vond het zelf ook raar))

Helaas heb ik na de laatste "reparatie" nog steeds regelmatig een uitvallende dsp/sampler, soms tot wel 3 dagen geen problemen, maar regelmatig ook al na 30 min gebruik meteen het geluid weg. Vaak genoeg net wanneer ik live bezig ben dus is het erg storend. Ook zonder PC, dus alleen met de synq xtrm-1 en cdx2 aangesloten treed het probleem op. Ook werkt ledje "-10db" van kanaal 2 soms niet terwijl deze gemaakt zou zijn, er zachtjes op drukken verhelpt het weer tijdelijk.

Zonde want ik kan/durf de effecten en sampler gewoon niet meer live te gebruiken op deze manier, en daar heb ik hem niet voor gekocht.
Verder blijft het een mooie nette mixer met erg goed geluid en veel headroom (al blijf ik zoveel mogelijk tot 0 db).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)