Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 182 van 250)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
6-12-2010 05:20
Ook zand is geen echte uitdaging, gewoon een dag of twee laten drogen en dan even schudden of op de grond goien.
Zoals je normaal tijdens de load-out doet met een vieze kabel.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
6-12-2010 07:45
Vergeet niet dat bij een echte strandklus je te maken hebt met zout zand, wat wel heel vervelend is voor je spullen.
Aan de kust roest zelfs RVS nog.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
6-12-2010 12:12

PvG schreef:

Sinds onze kinderen uit de luiers zijn, maak ik het restant billendoekjes op: standaard een pakje in een kist liggen.
Plakkende kabels e.d. gaan door een doekje heen laugh :D Ook handig als je handen smerig zijn en je kunt even niet weg
(of als er is geen water is).
Billendoekjes of snoetenpoetsers? Dat laatste kan ik me nog voorstellen (dingen maken prima schoon) maar dat eerste... Al die olie op je kabels...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
6-12-2010 12:35

Dré schreef:

PvG schreef:

Sinds onze kinderen uit de luiers zijn, maak ik het restant billendoekjes op: standaard een pakje in een kist liggen.
Plakkende kabels e.d. gaan door een doekje heen laugh :D Ook handig als je handen smerig zijn en je kunt even niet weg
(of als er is geen water is).
Billendoekjes of snoetenpoetsers?
Dré kent de juiste terminologie!! laugh :D

Wat ikzelf altijd doe in die situatie (met kermis meer dan een smerige bierkabel moeten recupereren) is een afzonderlijke (hobbybox) meenemen en alle vuile, smerige kabels gaan in die box, met de plug eruithangend (over de box heen). Zo neem ik alle kabels mee naar huis, en kiep ik er thuis enkele emmers warm water met wat zeepsop in (fiches blijven uit het water!).
Die laat ik wat 'trekken', 'weken' (of hoe jullie het ook mogen noemen wink ;) ) en daarna volstaat het om met een natte doek gewoon de kabel nog eens te overlopen (dus schrobben hoeft niet meer).
Fiches/stekkers worden dan gewoon even gecheckt. Nadien hang ik de kabels te drogen aan de waslijn/droogrek en kunnen ze zo worden opgerold...
Heeft al meermaals perfect gewerkt!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
6-12-2010 18:12
Wanneer de klussen in drukke cafe's, feesttenten en of andere toch wel na afloop ranzige plekken, gaan gewoon alle kabels in de daarvoor bedoelde flightcases en de dag erna is het schoonmaken geblazen.

Sop een handoek, evt wat snelschuim en maar boenen!
Is voor het behoudt van je spullen en werkt veel veel makkelijker, prettiger en je hebt ook nog eens personeel die blij is... Want kabels die de week ervoor in een feesttent hebben gelegen en zo weer worden gebruikt... dat is in mijn ogen gewoon niet Acceptabel naar zowel klanten als ook mn personeel.

Ditzelfde probeer ik ook altijd met flightcases en andere spullen.
Het moet er gewoon representatief uitzien. Maar is ook een stukje bedrijfsbeleid, waar je voor kiest.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 30-10-2024
6-12-2010 19:18
Wij hebben Pampers Sensitive billendoekjes, daar zit weinig olie in/aan.
Welke heb jij geprobeerd? laugh :D
't is maar een hobby...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
6-12-2010 20:16
Pampers sensitive. Net nog even een doekje gepakt (wat een olieboel zeg ;-)

Zal wel mooi gaan glimmen (en goede bescherming tegen roest)... laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 30-10-2024
6-12-2010 23:05
Ja, de kabels zien er weer als nieuw uit! wink ;)
't is maar een hobby...
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
7-12-2010 02:15
Sorry hoor maar een hogedrukspuit levert een beter resultaat.
Wel zorgen dat je de stekkers/connectoren naast je voeten houdt, dat laatste stukje maak even handmatig schoon.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
7-12-2010 08:53
ook leuk als je de vuile kabels wat oprolt dat je hand plots bloedt door de kleine haast onzichtbare maar wel voelbare glasscherfjes.

Ik ben altijd zo blij als de zaal een podium ter beschikking heeft. Voetbalkantines etc zijn echt de "slechtste" locaties op dat gebied.

Wat doen jullie trouwens als jullie zien dat er sporen van assen op de apparatuur liggen, terwijl er een opschrift opgeplakt is "niet roken, eten of drinken boven de apparatuur"?
Ik kan me voorstellen dat de dj in de donker dat niet goed ziet (zit niet altijd een dj light bij) en om nu waarborg in te houden, dat kost me ook meer klanten vrees ik.
Idem met natte doeken door het bier, of plekken, glazen die nog naast de apparatuur staan...
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)