Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 182 van 345)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-8-2006 19:00

martijn schreef:

Dan is de lijm nog niet goed aangetrokken. Mocht het nodig zijn, dan stuur ik nog wel een potje van die heerlijke knoeilijm jouw kant op. razz :p
Hebben we het hier over het gebruik van lijmen (met daarin dus weekmakers) die niet de tijd gekregen hebben om VOLLEDIG uit te dampen alvorens de spulletjes AFGESLOTEN in de kist in kwestie gestopt werden?

Kun je beter niet doen (ivm weekmakers). Het lullige van weekmakers is namelijk dat je NIET tegen ze kunt zeggen "Nee, de kunststoffen in dat apparaat mag je NIET weekmaken".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
6-8-2006 19:15
Frog zit er nog niet in.
Potverdorie
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-8-2006 20:15

barbara schreef:

Ik weet nog niet, of ik er last van ga hebben.

En anders leg ik er een stukkie hout onderwink ;)
Gaat je deksel niet meer dicht razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
6-8-2006 21:11
Hm dan moet ik er weer een stukkie schuim uitsnijden...

Waarschijnlijk gaat het zo wel goed hoorwink ;)

Ik werk zelf toch niet zo vaak met dat ding -0_
Potverdorie
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
6-8-2006 23:19

martijn schreef:

Voor Henk een kistje voor z'n Z1200 rookmachine.
Was het handvat op de bovenkant van de case niet wat gemakkelijker geweest ? Kan een aardige knoeiboel geven wanneer je dit kistje met rookdoos op de achterkant neerzet (met het handvat naar boven)...

Vrijwel alle cases voor rookdozen hebben het handvat op de bovenkant zitten.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
6-8-2006 23:25
Ligt natuurlijk ook aan de grootte, case voor een Magnum Pro 2000 met alleen een handvatje bovenop is toch beetje twijfelachtig. razz :p Je kunt altijd nog een tekst als "this side up" of een pijltje op de kist spuiten en als je er alleen zelf mee werkt dan moet je je gedachten er ook al behoorlijk slecht bij hebben wil je zo'n ding op de zijkant zetten.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-8-2006 23:27

René Eppink schreef:

Ligt natuurlijk ook aan de grootte, case voor een Magnum Pro 2000 met alleen een handvatje bovenop is toch beetje twijfelachtig. razz :p Je kunt altijd nog een tekst als "this side up" of een pijltje op de kist spuiten en als je er alleen zelf mee werkt dan moet je je gedachten er ook behoorlijk slecht bij hebben wil je zo'n ding op de zijkant zetten.
Case voor ZR-33's van Cyber hebben ook handvaten bovenop, gewoon 2 stuks.
Light Image
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
6-8-2006 23:38
Hmm ja, had even niet aan 2 stuks gedacht. razz :p Ik heb overigens nog nooit een kist met 2 handvaten in mijn handen gehad, maar kan me wel voorstellen dat je inlevert op tilcomfort. Of heb ik dat mis?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-8-2006 00:37

CyberDance schreef:

https://groups.msn.com/Fotosvandoormijgebouwdeflightcases/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=472
Erg keurig kistje, alleen wel net jammer dat de tafel aan de voorkant eigenlijk VEEL te diep ligt. Op deze manier loop je de hele avond te irriteren aan het profiel en slot van de kist, wat hoger uitsteekt dan de "armsteun" van de tafel sad :(
De bedoeling was inderdaad die een heel eind gelijk te laten liggen met de rand. Onderin liggen al 2 stroken 18mm multiplex met 10mm zachtschuim, maar dat biedt helaas niet zoveel steun. De tafel is wat dat betreft redelijk onpraktisch, aangezien die polssteun erg laag ligt. Is zeker iets om voor een volgende dergelijke kist mee te nemen. ashamed :$

Sander, mocht je je er nou echt aan storen, dan is het wel op te lossen. De tafel kan nog 50/60mm omhoog. Enige nadeel is dat de zijkant van de tafel aan de rechter achterkant boven het schot uitsteekt. Aan de achterkant kan er nog een strook opgelijmd worden. "Even" een ander binnenwerk erin gaat niet zomaar, dat zit echt wel vast. razz :p

Dré schreef:

Hebben we het hier over het gebruik van lijmen (met daarin dus weekmakers) die niet de tijd gekregen hebben om VOLLEDIG uit te dampen alvorens de spulletjes AFGESLOTEN in de kist in kwestie gestopt werden?
Frog is er opzettelijk uitgehouden, aangezien ik inderdaad wel eens heb gemerkt dat die weekmakers vrij agressief zijn. Ik giet altijd beetjes lijm uit het grote blik in een pot, zo ook een keer in een pot met een plastic deksel. Resultaat was een deksel die een heel eind was ingezakt.

JVS schreef:

Was het handvat op de bovenkant van de case niet wat gemakkelijker geweest ? Kan een aardige knoeiboel geven wanneer je dit kistje met rookdoos op de achterkant neerzet (met het handvat naar boven)...

Vrijwel alle cases voor rookdozen hebben het handvat op de bovenkant zitten.
Ik denk van niet. Een Z1200 valt niet meer onder de superlicht modelletjes, zeker niet met een vol tankje vloeistof. Inclusief kist weegt dat zomaar 20kg. Met 1 hand dragen lijkt me dan niet echt makkelijk. 2 handvatten bovenop lijkt me niet praktisch omdat je de kist dan of flink hoog moet optillen, of er tegenaan loopt te schoppen. Bovendien weet de aankomende eigenaar prima wat er in welke kist zit, en zal dus niet zomaar de kist rechtop zetten.

Overigens trek ik me even een weekje terug van het forum, morgenochtend vertrek ik naar Duitsland. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
7-8-2006 00:41

martijn schreef:

Sander, mocht je je er nou echt aan storen, dan is het wel op te lossen. De tafel kan nog 50/60mm omhoog. Enige nadeel is dat de zijkant van de tafel aan de rechter achterkant boven het schot uitsteekt. Aan de achterkant kan er nog een strook opgelijmd worden. "Even" een ander binnenwerk erin gaat niet zomaar, dat zit echt wel vast. razz :p
Dat komt allemaal wel goed, even kijken of ik klachten krijg.
Anders even zelf blokje eronder leggen...wil dat niet werken, dan hoor je het nog welrazz :p!

Veel plezier in Duitslandwink ;)
Potverdorie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)