Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 18 van 32)
Moderator(s): Dré
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
31-3-2004 20:03
Ik ben zelf ook absoluut geen fan van kermis, laat dat ff duidelijk zijn ;)

Ik heb vandaag even gebeld met degene die de locatie beheert... mevrouw die me help was erg vriendelijk, en klonk alsof ze vertrouwen had in de manier waarop ik dingen wil aanpakken! Enige probleem was de geluidsset... Tot 11 uur mag je daar buiten (gelegen aan een plas) 100dB verstoken, maar daanra moet de knop om... ze zei zelfs dat ze op papier had staan dat dit na 2 uur 35dB moest zijn. Zijn hier standaardregels voor, en hoe gaan jullie daar "in het veld" mee om? Gewoon je Amps vol opengooien en braaf ja-knikken als de politie komt zeggen dat het zachter moet?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
31-3-2004 20:06
ik zou sowieso de politie nooit laten komen. Het is jammer dat je zachter moet gaan draaien maar denk aan de mensen die er vlakbij wonen of de koetjes enzo.

Ik heb een keer een feest gegeven in de loods met grote EAW baskasten enz. Toen begonnen de buren al te mauwen toen we aan het soundchecken waren dat ze het op de wc konden horen razz :p toen hebben we toch nog een avondje lekker geknald maar toen kwam de politie binnen sad :( en dan heb je het toch ff niet breed hoor. Maar we mochten gewoon doordraaien want ze vonden het er leuk uitzien, hij vroeg zelfs: draai je al lang? Uhhh uhhh ja meneer...
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
31-3-2004 20:50
Die polities zijn heus nog zo slecht niet.. Meestal bekijken ze de mensen die de klacht hebben neergelegd met een scheef oog. Dan denken ze zeker: "ah mevrouw, het is maar voor een avondje, en u doet er de jeugd een plezier mee"... Leg een mooie oude plaat op uw grammofoon en geniet... Relax... laugh :D

Ik denk dat op 1/2 feestjes waar ik draai of geweest ben de politie binnenkomt (openbare feestjes uiteraard). Zo herinner ik me nog dat ze eens precies hebben aangegeven hoe luid het mocht. (naar hun normen dan) En ik maar regelen, die master :) tot het naar hun zin was. Toen kwam er een brede glimlach op hun gezicht en waren ze weer vertrokken.

De koeien kunnen daar heus wel tegen hoor. Sommige koeien geven 15% meer melk als ze gemolken worden terwijl er muziek speelt. Dus je zult je nog moeten laten betalen door de landbouwer in kwestie happy :)

Niet mee inzitten.. Gewoon doorgaan.
en als ze komen.; dan zeggen ze toch hoogstens dat het wat stiller moet... Daar blijft het meestal bij.

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
31-3-2004 22:44
Wij regelen altijd dat de organisatie de buren en omwonende informeert over het feest. Zo heb je nooit gelazer met politie of klachten. Hebben de buren of omwonenden bezwaar dan gaat de organisatie lekker om de tafel zitten en het op een akkoordje gooien want ik heb dus absoluut geen zin om te gaan draaien en dat er dan een uur later platpetten voor mn neus staan. Komt de organisatie er niet uit, en willen ze dat we toch stiekem "hard" draaien dan ga ik desnoods met de buren praten tot we een compromis hebben

Je app zal maar in beslag worden genomen. Ja dikke l*l 3 bier dus
...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-3-2004 23:48
Teknoknights, praat geen onzin alsjeblieft. Heel stoer ja, als de politie komt, maar denk nou even na over de gevolgen die het kan hebben voor jou, je goede naam, voor de uitbater van het recreatiegebied in kwestie (politie Utrecht werkt met zogenaamde Gele Kaarten, die wil je niet al te veel krijgen, want dan wordt de vergunning ingetrokken), het feest dat je verprutst voor de gasten én het feit dat er omwonenden last van hebben. (Er zijn mensen die 's nachts proberen te slapen, da's vrij normaal.)
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
31-3-2004 23:59
politie De Haan daarintegen heeft bij mijn weten zelfs geen geld om gele kaarten aan te schaffen. Inkt kost immers geld. voorlopig is er dus geen gevaar... Alles wordt mooi aangegeven, en als ze komen.. Dan zijn ze altijd beleefd.

Vind het trouwens wel weer straf dat dit als 'onzin' bestempeld wordt, het is gewoon zo. De eerste dj in mijn buurt die z'n boeltje kwijt is om die reden, die moet ik nog leren kennen.

Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
1-4-2004 00:05
Het gebeurd vaker dan je denkt;
dat er door overlast en herhaalde waarschuwingen;
de geluidsapp. in beslag word genomen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
1-4-2004 02:03
Ben het zelf ook nog nooit tegengekomen dat er apparatuur is ingenomen vanwege geluidsoverlast. Wel "dreigementen" met het middel.

Maar de enkele keer dat ik me sta te ergeren vanwege de geluidsbeperking is wanneer de gasten al lallend mijn systeem overstemmen, en bij een harde lach de lamp van de "limiter" al begint te knipperen. Verder heb ik wel vaak de politie langs zien komen. Maar als dit al ging over geluidsoverlast, dan pas je je gewoon aan. Punt. Dit natuurlijk gewoon in vriendelijk overleg met de politie en organisatie.

Moet wel zeggen dat ze toch vrijwel nooit bij mij komen, maar rechtstreeks richting organisatie gaan. Dan hoor ik later wel van de organisatie wat de gevolgen zijn. Beter ook, want dat zijn mijn klanten, en die beslissen het toch (en betalen happy :) )
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
1-4-2004 09:11
in beslag nemen gebeurd wel degelijk! Heb het een keer mee gemaakt en toen was ik de organisator. Was een feest met 200 kaartjes verkocht dus laten we zeggen 175-150 man binnen. Politie was twee keer netjes komen waarschuwen. Ik weet de ballen van PA en heb ze dus doorgestuurd naar de drive-in DJ. Met z'n drieen afspraken gemaakt en ik dacht dus dat het in orde was maar de derde keer hebben ze toch echt alle zooi mee genomen. Mocht ik dat dus aan mijn gasten gaan verkopen.
Naar mijn mening niet bepaald mijn fout. Maar de gasten die hun geld terug wilden hebben dat wel gekregen (om 1 uur was het dus gedwongen afgelopen ipv 3 uur). Pas na alle kosten aftrek (zaalhuur enz) heb ik de DJ een klein deel van zijn loon kunnen geven. Ik ga er nl. niet finacieel op bijleggen als het niet mijn fouten zijn. Heb ik geen goede vriend aan over gehouden zeg maar........ sad :(
The return of the BoomBap
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-4-2004 11:58

teknoknights schreef:

Vind het trouwens wel weer straf dat dit als 'onzin' bestempeld wordt, het is gewoon zo. De eerste dj in mijn buurt die z'n boeltje kwijt is om die reden, die moet ik nog leren kennen.
In jouw buurt ja...dat JIJ iets niet hebt meegemaakt (16 jaar was je?), wil niet zeggen dat iets niet gebeurt. Dat is de wereld omdraaien. Bovendien geloof ik niet dat jij ook maar enig zicht hebt op de financiële situatie van de politie in jouw regio. En je weet niet wat een Gele Kaart is, want dan zou je weten dat dat niet een fysiek stukje papier is, maar een geregistreerde waarschuwing.

Wanneer je zulke uit de lucht gegrepen antwoorden formuleert alsof het de 100% waarheid is, dan krijg je dus een reactie waarin staat dat je onzin praat wink ;) .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)