Forum > Newbie Forum

geluidset

(209 reacties. Pagina 18 van 21)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
2-4-2005 23:59

djmarkje schreef:

Dat actief lopen er naar elke speaker 2kabels voeding en sinaal.
Vaak ook duurder.
Vaak zijn de ook nog van plastic gemaakt ook dat vind ik helemaal niks.
Weeral mis shocked 8O
Meyer, EAW, mackie, EV, dynacord, RCF enz... maken ook kasten van hout laugh :D
Trouwens je hebt geen 2 kabels nodig maar één kabel !
Er zijn genoeg fabrikanten die zowel het signaal als de voedingskabel in 1 omhulsel leveren razz :p één kabel dus !!!!!!
Markje wordt het misschien tijd om je eens verder te verdiepen in deze materie en eens GOED rond te kijken wat er werkelijk op hoog niveau actieve speakerkasten worden gemaakt !!
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
3-4-2005 00:04
Ik zij tog ook vaak plastic.(dus niet altijd meesten gevallen wel)

Weet er iemand een goede webshop waar ze veel actieve dingen verkopen bij dre zit er niks tusse voor me.
of bepaalde modelen in mijn budget?

of andere die een leuk pasief setje weten in me budged.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
3-4-2005 00:32

djmarkje schreef:

Ik zij tog ook vaak plastic.(dus niet altijd meesten gevallen wel)

Weet er iemand een goede webshop waar ze veel actieve dingen verkopen bij dre zit er niks tusse voor me.
of bepaalde modelen in mijn budget?

of andere die een leuk pasief setje weten in me budged.
Je kan misschien eens proberen bij Thomann cyberstore !
probeer ook eens wat minder fouten te schrijven in jou posts
zei, toch, mijn, Dré, tussen, mijn budget, passief, modellen shocked 8O shocked 8O
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
3-4-2005 02:00
@ Sis, ben blij dat toch iemand mijn mening deelt ....
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
3-4-2005 02:05
Aan één van de mod's...

Zou deze topic niet even naar het geluid forum kunnen worden verplaatst. De essentie van zelfbouw is er nu wel volledig uit, dacht ik. Als 'djmarkje' dan toch zijn kasten zal aankopen en niet zelf zal in elkaar knutselen.

Mvg

Diejai T
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1370
3-4-2005 06:20

Diejai T schreef:

@ Reemski. Een crossover en een extra limiter zijn wel aangewezen bij gebruik van actieve sets. Okja goed, er zit eentje ingebouwd in je luidsprekerkast, maar daarom fungeert hij nog niet zoals jij wilt. De limiters treden maar laat op bij de Mackies, daarmee dat wij opteren voor een limiter apart.
Crossover is voor onze baskasten te regelen bij de mid en hoge tonen, waar wat moet tussenkomen... je kent het zooitje wel.
Een actieve baskast heeft toch zeker wel zelf een ingebouwt high-, en lowpass filter.. En daarnaast, als een limiter niet doet wat ik wil, dan zit er gewoon een brakke limiter in de speakers. WEllicht dat dit zo werkt bij de mackies. Als ik aan actief denk, denk ik aan ACTIEF. Actief versterkt, actief geprocessed. Standje top op de top, en subje eronder klaar. Maargoed, zo denk ik dan. Ervaring met actieve sets heb ik verder nauwelijks.

Daarnaast geef ik markje wel gelijk. 2 actieve topjes op stokje voor 200 man, dream on. Dan praat je over HELE deftige topPEN. Das geen 15"/2" systeempje meer. Ik ben in ieder geval nog geen speakers tegen gekomen die ik dat wil laten doen (binnen het budget).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
3-4-2005 10:21

Diejai T schreef:

Aan één van de mod's...

Zou deze topic niet even naar het geluid forum kunnen worden verplaatst. De essentie van zelfbouw is er nu wel volledig uit, dacht ik. Als 'djmarkje' dan toch zijn kasten zal aankopen en niet zelf zal in elkaar knutselen.
Edit Mod: Dré: Verplaatst naar een geschikter forum...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
3-4-2005 10:58
Ik kan een ram audio amp kopen levert op 8ohm 900watt Waarschijnlijk gaat de persoon nog nakijken 4ohm 2x1,6kw 2ohm 2x2,3kw kost 500euro https://www.dekasound.be/images/sound/ram.Jpg

Dan is het een idee om 4basse te kopen en 2toppen en de boel op 2ohm te laten draaien.

Of 2flinke subs bouwen en 2flinke tops voor 1250euro maak je tog wel iets moois.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
3-4-2005 13:21
@ Reemski. Ik geef u volledig gelijk.
De Mackies zijn inderdaad ook wel actief geprocessed en dergelijke, maar je kant buiten het volume niets aan regelen aan de achterkant van die kastjes.Dat vind ik, persoonlijk, voor zo'n vrij dure en degelijke actieve speaker te zijn wel een beetje jammer. Door dit voorval opteren we nog altijd voor een externe limiter en crossover.
Met enkel luider en zachter raak je niet echt waar je moet raken. Dat weet iedereen die al beetje serieus met een crossover overweg kan.

Hoe dan ook, je betaalt waar voor je geld. happy :)
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
3-4-2005 14:20
Das idd nog een nadeel is je kunt vanaf de plek waar je staad de amps niet regelen.
Wat ik tog wel fijner vin om dat te kunnen doen en ook zodra je gaat werken met nog bv. 2extra gehuurde subjes ofzo die wel losse amp hebben word het zoon rommel.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer

Terug naar forum Afgesloten topic