Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 170 van 345)
Moderator(s): Dré
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
1-6-2006 17:53

JeroenVDV schreef:

marijn schreef:

Hout is 9mm Berken multiplex uit de gamma eh?

Marijn
Ta, als je wilt gaan verven of zelf HPL/folie plakken: JA.

Wil je het goed doen in 1x? Plaatje flightcasehout bestellen, met aan ene kant HPL-toplaag en andere kant zwart folie of zwart geverfd.
of zwart betonplex vind ik persoonlijk wel net zo mooi! te bestellen bij flightcaseonderdelen.nl

mvg jos
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
1-6-2006 17:55

JeroenVDV schreef:

marijn schreef:

Hout is 9mm Berken multiplex uit de gamma eh?

Marijn
Ta, als je wilt gaan verven of zelf HPL/folie plakken: JA.

Wil je het goed doen in 1x? Plaatje flightcasehout bestellen, met aan ene kant HPL-toplaag en andere kant zwart folie of zwart geverfd.
Hey

Vind je dat in de Gamma? laugh :D Dus Meranti multiplex met aan 1 kant gewoon en andere kant Zwarte folie wink ;)

Marijn
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
1-6-2006 17:56
ben beetje met het casebouwvirus besmet geraakt denk ik happy :)

zojuist even een kistje klaargemaakt voor twee abstract gladiator barrelscannertjes...

fotootje

nog een fotootje

en de laatste

mvg

Jos van der Meer
LICHT & LAWAAI verhuur
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
1-6-2006 18:39
Mijn Complimenten!
Waarom geen inbouwhandvaten?

Marijn
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-6-2006 19:11
Netjes, alleen waarom een afneembare deksel? Aan de ene kant 2 stopscharnieren en aan de andere kant 2 vlinders lijkt me een stuk praktischer.

De andere was ook niet verkeerd, toch een aantal opmerkingen: de handvatten hadden nog wat verder naar buiten gekund, dat pakt vaak wat makkelijker vast. Waarom gekozen voor zulke overzethoeken?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
1-6-2006 20:11

martijn schreef:

Netjes, alleen waarom een afneembare deksel? Aan de ene kant 2 stopscharnieren en aan de andere kant 2 vlinders lijkt me een stuk praktischer.


mijn ervaring met kleine lichte cases met een scharnierende deksel is als volgt: je pakt het spul (in dit geval de barrels) en daarmee dus gewicht eruit, en door het gewicht van de deksel donderd de case omver...
De andere was ook niet verkeerd, toch een aantal opmerkingen: de handvatten hadden nog wat verder naar buiten gekund, dat pakt vaak wat makkelijker vast. Waarom gekozen voor zulke overzethoeken?
handvaten hadden misschien iets verder naar buiten gekunt, maar ze pakken nu gewoon goed vast dus dat zie ik dus niet als een probleem.

waarom deze overzethoeken? het is de bedoeling dat ik op deze case mijn slant case (van prodjuser) zet tijdens de show. deze heeft ook van dit soort overzethoeken.
een mooi geheel dus!

mvg jos
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-6-2006 20:26

lichtenlawaai schreef:

mijn ervaring met kleine lichte cases met een scharnierende deksel is als volgt: je pakt het spul (in dit geval de barrels) en daarmee dus gewicht eruit, en door het gewicht van de deksel donderd de case omver...
Ik heb soortgelijke cases met schanierende deksel.
Knap als ze omvallen door het gewicht van de deksel.
De bodem is namelijk veel hoger dan de deksel en dus zwaarder. (bodem heeft ook een tussenschot.)
De deksel bij mij is echter wel minimaal, dat houd in dat je aan de zijkanten (rondom de deksel) uitsluitend alluminium ziet zitten.

Bolkop De bolkoppen zitten niet strak op het hout.

Martin.
kvm entertainment
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
2-6-2006 13:10
ik heb de kist niet zelf gemaakt maar wel wat dingen er in gezet zoals 2 schotjes en een bak die er precies in past. de kist is overigens de stack case 4.
inbouw
heb dat gedaan om zo m`n scanner`s er in te kunnen zetten en m`n overige spullen.
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
2-6-2006 13:49
Misschien een idee om de schotjes en de bak ook zwart te verven Ben.
Ziet er een stuk netter en professioneler uit.
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
2-6-2006 14:03
hey lj Dydo,

ff een tip, op een van de foto's (deze) zag ik dat je van die budbettrussklemmen gebruikt. deze gebruikte ik tot een tijdje terug ook op al mijn effecten, eigenlijk nooit geen problemen mee.

sinds kort heb ik op een paar effecten de admiralG-haak zitten. scheelt in prijs niet zo veel.

na één keer lampen ophangen met deze haken, viel me bij de andere lampen meteen op wat voor een slappe haak die budget haak is... en deze draait je truss ook niet kapot!

mvg jos
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)