Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Sparring partner # DTV

(211 reacties. Pagina 17 van 22)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 25-10-2024
30-12-2013 21:12
Je hebt gelijk. Maar als ze je voor een heel kwartaal uitsluiten zelfs als je maar 1 activiteit hebt gehad ben je niet goed bezig.
Free beats!
JakeStandaard Lid
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
31-12-2013 00:17
Eingelijk is het inderdaad niet logisch dat ik stempelgeld ontvang en daarnaast nog mijn bijberoep mag uitoefenen.
Langs de andere kant voel ik me ook geen profiteur, het is de eerste keer in mijn leven en ik ben volgende maand 51 jaar, dat ik werkloos ben gevallen en dan nog door de schuld van mijn ex werkgever die na een controle van de politie en ministerie niet in orde bleek te zijn met de nodige vergunningen om nachtwakers/beveiliging mensen in dienst te mogen nemen, ik en een collega moesten na de controle meteen stoppen met werken van de politie en dat na 7 jaar dienst bij die firma (heel bekende winkel in België) 2 dagen later kregen wij onze ontslagbrief in de bus omdat het te lang zou duren om alle vergunningen rond te krijgen en daar sta je dan met een loon waarmee je met moeite rond kan komen, dus ik ben heel blij met de uitspraak van de RVA zodat ik nog mijn bijberoep verder mag uitoefenen en zo nog een leefbaar loon heb, al hoop ik toch om dit jaar een gepaste job te vinden, maar gezien mijn leeftijd en mijn medische problemen waar ik de rest van mijn leven moet leren mee leven zal het niet gemakkelijk zijn om een job te vinden. Dit jaar heb ik neen moeten zeggen tegen 4 mooie aanbiedingen waar ik meteen aan de slag mocht gaan omdat het gewoon niet gaat en nee ik ben geen luiaard het is gewoon een kwestie van dat het niet gaat. angry
AudaxStandaard Lid
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
31-12-2013 02:19
Ik zou proberen met drive-inn werk 1* week met mijn voll set buiten te komen en daar 500 euro voor vragen. Heb je 2000euro/maand. Dan heb je leuk bijberoep waar je op kan bouwen. (100euro/klus schiet niet op...)

Aan allen hier die hun werk verloren hebben en het moeilijk hebben waarom scholen jullie zich niet om tot algemene elektricien? Dat is toch mooi complementair en ik ken hier iemand van 't forum die daar zéér bedreven in is, vooral in kabeldiktes en lengtes... wink ;)

Een goede elektricien hier in België heeft altijd werk en dat zijn echt geen sukkelaars...
If you can't beat them join them...
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
31-12-2013 08:01

Jake schreef:

, al hoop ik toch om dit jaar een gepaste job te vinden, maar gezien mijn leeftijd en mijn medische problemen waar ik de rest van mijn leven moet leren mee leven zal het niet gemakkelijk zijn om een job te vinden. Dit jaar heb ik neen moeten zeggen tegen 4 mooie aanbiedingen waar ik meteen aan de slag mocht gaan omdat het gewoon niet gaat en nee ik ben geen luiaard het is gewoon een kwestie van dat het niet gaat. angry
Dan begrijp ik toch nog altijd niet dat je in deze sector aktief wil/kan blijven,iemand die een drive inn kan inladen opstellen,6 uur draaien afbreken,uitladen en nog meer trek en sleurwerk moet volgens mij over een redelijke konditie beschikken.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 31-10-2024
31-12-2013 08:25

Audax schreef:

Heb je 2000euro/maand.
Betaal je in Belgie geen belastingen? In Nederland gaat daar echt nog wel wat vanaf, zeker als je niet aantoonbaar 1225 uur maakt...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
31-12-2013 09:21

Audax schreef:

Heb je 2000euro/maand.
Belasting, afschrijving, investering, onkosten. Het lijkt wel een wasmiddel (alles verdwijnt als sneeuw voor de zon ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
31-12-2013 10:02

Dré schreef:

Audax schreef:

Heb je 2000euro/maand.
Belasting, afschrijving, investering, onkosten. Het lijkt wel een wasmiddel (alles verdwijnt als sneeuw voor de zon ;-)
Is net wat ik bedoelde met dat 80% zwart nog voorzichtig uitgedrukt is.
JakeStandaard Lid
31-12-2013 11:12
1 x bewerkt. Laatst door Jake op 31-12-2013 11:25

eddy wally schreef:

Jake schreef:

, al hoop ik toch om dit jaar een gepaste job te vinden, maar gezien mijn leeftijd en mijn medische problemen waar ik de rest van mijn leven moet leren mee leven zal het niet gemakkelijk zijn om een job te vinden. Dit jaar heb ik neen moeten zeggen tegen 4 mooie aanbiedingen waar ik meteen aan de slag mocht gaan omdat het gewoon niet gaat en nee ik ben geen luiaard het is gewoon een kwestie van dat het niet gaat. angry
Dan begrijp ik toch nog altijd niet dat je in deze sector aktief wil/kan blijven,iemand die een drive inn kan inladen opstellen,6 uur draaien afbreken,uitladen en nog meer trek en sleurwerk moet volgens mij over een redelijke konditie beschikken.
Conditie heb ik dat is het probleem niet, even terug lezen mischien wink ;)
Geloof me, ik wens niemand toe waarmee ik dagelijks moet (leren) mee te leven.
Ik ben niet iemand die een ganse dag in mijn zetel zit maar ik moet opleten wanneer ik ergens naartoe ga, even naar de winkel of een wandeling met de hond kan al fout aflopen, gelukkig heb ik het meeste last tussen 6u s'morgen en zeg maar 15u daarna gaat het al beter en s'avond heb ik er zo goed als geen last meer van, ik kan er bijna mijn klok opzetten.
JakeStandaard Lid
31-12-2013 11:19

Audax schreef:

Ik zou proberen met drive-inn werk 1* week met mijn voll set buiten te komen en daar 500 euro voor vragen. Heb je 2000euro/maand. Dan heb je leuk bijberoep waar je op kan bouwen. (100euro/klus schiet niet op...)

Aan allen hier die hun werk verloren hebben en het moeilijk hebben waarom scholen jullie zich niet om tot algemene elektricien? Dat is toch mooi complementair en ik ken hier iemand van 't forum die daar zéér bedreven in is, vooral in kabeldiktes en lengtes... wink ;)

Een goede elektricien hier in België heeft altijd werk en dat zijn echt geen sukkelaars...
Mischien doe jij 100% zwartwerk maar ik niet.
Als ik van die 500 euro per week mijn vaste kosten aftrek dan hou ik van je 2000 euro nog niet eens 1000 euro over.
Volgende keer eerst je rekenmachientje bij de hand nemen alvorens te antwoorden. shut up :X
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
31-12-2013 12:01
Rekenen we even mee?
En ik ga hier nu heel goedkoop met alles een beetje aan de onderkant zitten....

Alle kosten op een rij:
Uitgaande van jullie voorbeeld: 4 boekingen per maand totale bruto opbrengst € 2000,-

1/ Apparatuur
Bij een boekingsbedrag van 500 per feest, moet je toch ook wel met een redelijke disco set met spullen komen,
de klant verwacht er wel wat voor.
Laten we deze set op een totale waarde van 10.000,- houden (en dan zit ik op minder dan de helft waar ik mee kom voor € 450,-)
Gemiddeld gaat het spul 5 tot 7 jaar mee als je niet elke nieuwe trent in licht en geluid gaat volgen.
Schrijven we dan liniair af, dan hebben we een maand bedrag van € 150,- per maand En dan reken ik nog niet eens een rente of wat dan ook.

2/ Transport
Uitgaande dat je al vervoer hebt, en de kosten daarvan alleen de benzine berekend worden,
auto 1 op 10 (want je zal of een bus hebben of een aanhanger.) Afstand tot feest gemiddeld 50 kilometer. (en wij rijden vaak een stuk meer) Heb je toch 40 liter benzine nodig voor 4 feestjes; € 70,- per maand

3/ overige kosten
Telefoonkosten, verzekeringen, en andere kleine kosten puur voor je boekingen € 50,- per maand redelijk ?

4/ Muziek
Tja, wat geef je daar aan uit? Niets waarschijnlijk, maar laten we zeggen 20 euro per maand vanwege dat je daar toch een internet verbinding voor nodig hebt?

5/ Belasting Toegevoede Waarde
Dan krijgen we nog de 21% BTW want dit is je bron van inkomsten en je bent immers legaal bezig?
Uiteraard mag je een gedeelte van de BTW verrekenen, dus daar pakken we dan die 150 van de afschrijving post even erbij en de brandstof.
BTW van 500 euro: (347,10-38,00) BTW afdracht per maand € 300,- afgerond, want je zult hier en daar ook nog wel wat bonnetjes hebben.

6/ inkomstenbelasting
En dan krijgen we nog inkomstenbelasting, laten we zeggen 25% grofweg na aftrek kleine ondernemers toeslag, enz.

Ik kom uit op even iets meer dan 800 euro per maand netto inkomen met deze berkening.
Waarbij ik weet dat er nog heel wat kosten niet zijn mee genomen,
zoals de extra hulp die je welligd bij je hebt, auto, en afschrijving auto, ziektekosten, eigen bijdrage, boekhouder, opslag kosten van je spullen enz.

Nee, geloof me € 2000,- per maand lijkt heel wat, maar het is om van te leven eigenlijk niet haalbaar.
En dan moet je in deze tijd ook maar vier boekingen van 500 euro hebben........De meeste die doen het voor veel minder.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)