Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 169 van 345)
Moderator(s): Dré
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
1-6-2006 13:26

maurice schreef:

Stuur tom even een mailtje sneaky :V
Geen reaktie.

is Tom dood? sad :(
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
1-6-2006 14:03

beerke schreef:

maurice schreef:

Stuur tom even een mailtje sneaky :V
Geen reaktie.

is Tom dood? sad :(
???

Staat Tom bij je op de loonlijst? ALLEEN in zo'n geval mag je namelijk bepaalde verwachtingen hebben van personen. Indie hij niet bij je op de loonlijst staat (en volgens mij is dat het geval) dan vraag ik me af waar je het idee vandaan haalt dat hij binnen een bepaalde tijd op een bepaald mailtje zou moeten reageren.

Soms vraag ik me wel eens af...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
1-6-2006 14:07
Heb je wel de goede Tom gemaild?
Er zijn namelijk wel meer hondjes die fikkie heten sneaky :V .
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
1-6-2006 15:05
Beste moderator Dré,

Volgens mij is de Tom die op de eerste pagina van dit topic het stappenplan gepost heeft tevens moderator van dit hoekje op het forum. Gelieve mij te verbeteren indien het mis heb. Dat is dus de Tom die ik gemaild heb. Dat is ook de Tom naar wiens inmiddels beroemde stappenplan ook Marc Ebbers (op 17/5) en BGijs (op 31/5) op dit zelfde topic tevens vragen. Als ik zie dat Toms bijdrage tot een topic van inmiddels 169 pagina's geleid heeft, dan bewijst dat toch voldoende dat dit stappenplan heel interessant was. Dat is ook de reden waarom ik lid geworden ben van dit forum. Inmiddels heb ik dit volledige topic en ook vele andere topics op dit forum al gelezen en er veel van opgestoken. Een pluim dus voor iedereen die hier aan meewerkt.

En ik vind het ook niet zo ongewoon dat Tom niet reageert op een e-mail. Niet iedereen leest dagelijks zijn e-mail en niemand moet dat ook doen. Maar aangezien Tom ook moderator is op dit forum, moet hij die vraag van mij en van Marc Ebbers en BGijs toch al gezien hebben? 't Zou gewoon tof zijn dat hij dan eventjes antwoordt, bijvoorbeeld dat hij het bestand in kwestie kwijt is, dan weet ik alvast dat ik niet verder hoef te zoeken.

Interpreteer mijn cynische reaktie "Is Tom dood" dus aub niet zo bot. Want ik ben eigenlijk verheugd dat er mensen zijn die even de tijd nemen om een document te maken waar anderen echt iets kunnen uit leren. Ik ben trouwens al enkele dagen op internet aan het zoeken naar informatie. Toch is er niet echt veel te vinden in het Nederlands.

Dit lijkt mij "iets" maar niet gedetailleerd genoeg. Hier heb ik ook wel al wat van opgestoken. En 't is waar, al doende leer je het best, maar ik informeer me liefst zo veel mogelijk op voorhand, zodanig dat ik zo veel mogelijk beginnersfouten kan vermijden en dat mijn eerste kist direct ook een goeie wordt. Ik moet zeggen, van alles wat ik op internet tegenkom, heeft dit topic mij tot nog toe het meeste bijgebracht.

Er staan intussen al enkele kisten gepland. Na een rekensommetje van wat mij dit allemaal gaat kosten kom ik op 1100 euro aan hardware (inclusief hout, popnagels, ...). Het moeten 2 kisten op wielen worden voor de topkasten van de PA, 1 voor gitaarversterker, 1 voor een T-bar met 4 PAR56 spots, 1 voor gitaareffectenpedaaltjes en 1 voor een grote kabelkist. Eigenlijk staan er nog meer kistjes op mijn verlanglijstje, maar het valt allemaal nogal duur uit, dus ga ik mij voorlopig hiertoe beperken.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
1-6-2006 15:33
je zou natuurlijk ook fotos kunnen bekijken van andere kisten. in deze 170 paginas! staan er ook wel een paar tijdens het bouwproces, lijkt mij heel heel sterk dat je dan zelf geen knappe kist kan maken. eerst rustig bedenken hoe je alles gaat doen. dan goed materiaal kopen, belangrijkste: rustig meten, uittekenen, goed gereedschap gebruiken.. kom je een heel eind.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-6-2006 15:35
Hoe groot worden die kisten dat je er 1100 euro materiaal aan kwijt bent? Mocht je er overigens echt geen zin meer in hebben, dan zou je me eens kunnen mailen, ik bouw nog wel 's wat. wink ;) (Je mailadres is niet vrijgegeven)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
1-6-2006 15:57
Tom is zijn huis aan het verbouwen. Ik kan me voorstellen dat hij én geen tijd heeft om dit soort dingen à la minute op te zoeken én dat hij een hoop rommel misschien niet meer meteen kan vinden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 1855
1-6-2006 16:46

maurice schreef:

Ik gebruik altijd voor het plakken van schuim en stofferen van me speakers. van bison volerbedekkingslijm voor tegen wanden,.. nooit problemen mee gehad. laat absoluut niet los.
Afgelopen week van Dieter (d&m) de tip gehad om Tegellijm te gebruiken voor speakerschuim. Aangezien er op de Bell set nieuwe schuimpjes komen binnenkort even uittesten of dit inderdaad de beste oplossing is wink ;).
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
1-6-2006 17:10
Goed om te weten happy :)
kga na de de 'examens' in de vakantie ff kijken of er wat budget vrij is voor wat kistjes (Antari Z1200 en Strobo kistje)
Alleen nog zien waar ik aan flightware enz kan geraken.
Hout is 9mm Berken multiplex uit de gamma eh?

Marijn
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-6-2006 17:29

marijn schreef:

Hout is 9mm Berken multiplex uit de gamma eh?

Marijn
Ta, als je wilt gaan verven of zelf HPL/folie plakken: JA.

Wil je het goed doen in 1x? Plaatje flightcasehout bestellen, met aan ene kant HPL-toplaag en andere kant zwart folie of zwart geverfd.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)