Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 166 van 289)
Moderator(s): Dré
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
18-7-2007 22:24

kevinos91 schreef:

DjLight&Sound... schreef:

Hoi,

Wil er nog even tussen door komen om mijn situatie te vertellen. Ik draai ongeveer 3 jaar al samen met een vriend van mij! We worden beide 15 dus nog jong! We hebben redelijk setje ; scanners, parren, en alles wat een beginnende drive-in nodig heeft! Ik ga nog draadloos sennheiser setje kopen omdat ik gemerkt heb dat ik wel draadloos nodig heb;). Maar goed wij vragen voor 3 a 4 uur tot 70 mensen ongeveer 75,00. Mijn vriend waar ik mee draai vind het al te duur en wil het absoluut niet omhoog gooien. De mensen betalen altijd netjes! En we moeten het bedrag natuurlijk nog delen! Wat kan ik het beste doen prijs toch omhoog?

Groet marnix
hey,

ik denk toch echt dat als de mensen je kennen, en je hun de prijs laat zien waarvoor ze betalen... dat de mensen er toch echt wel begrip voor hebben hoor...

dat jullie te veel vragen zul je niet zo snel hebben... het is alleen zo, dat mensen denken, dat ze voor 30 euro iemand voor 4 uur kunnen inhuren voor een prachtige avond, dat is vrijwel nooit zo... die mensen zijn er alleen om de markt te verzieken...

met scanners en parren en een aaridg geluidssetsetje zou ik toch richting de 175-200 gaan als ik jou/jullie was ! wink ;)
EDIT:

wees maar niet bang om te veel te vragen ( als je onder de 400 blijft ), want je verziekt er in ieder geval de markt niet mee !

ligt er aan hoeveel en welke apparatuur je hebt en aan nog een paar dingen dat wel..
je gaat bv voor 200 W RMS totaal geluid zonder licht geen 400 euro vragen

wél realistisch blijven dus, maar ik geef je één tip ... zoek dit topic door, en zie hoeveel de gemiddelde dj/drive in vraagt voor 4 uur happy :)

(sorry mod dat ik op quote klikte, als je wilt mag je de 2 berichten aan elkaar plakken en de 2de verwijderen happy :) )
Freelance diensten & LED Design
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
18-7-2007 22:51
Ja bij mij varieerd t wel een beetje maar echt t minimale is 125 euro voor een avondje en dat is dan voor bijv vrienden ofzo, Zelf heb k dan 2x 15" Subs 2x 15" toppen van DAP K series 8 effecten een rookmachine en een laser, Maar meestal zit k zo rond de 150/175 euro en de mensten willen het er gewoon voor betalen. Nu ben k een redelijk ervaren Dj dus k vind dat k niet meer voor 5 tientjes kan gaan staan.
JL-SOUNDS
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-7-2007 07:08

kevinos91 schreef:

dat jullie te veel vragen zul je niet zo snel hebben... het is alleen zo, dat mensen denken, dat ze voor 30 euro iemand voor 4 uur kunnen inhuren voor een prachtige avond, dat is vrijwel nooit zo... die mensen zijn er alleen om de markt te verzieken...

met scanners en parren en een aaridg geluidssetsetje zou ik toch richting de 175-200 gaan als ik jou/jullie was ! wink ;)

EDIT:

wees maar niet bang om te veel te vragen ( als je onder de 400 blijft ), want je verziekt er in ieder geval de markt niet mee !
30 euro, 100 euro, 150 euro, gratis...Dit soort bedragen komt veelal neer op onkostenvergoeding of lager, en dat betekent verlies voor de drive.

Geeft niks, maar met marktverzieking heeft alles in deze prijsklasse helemaal niets te maken, want de mensen die een drive voor deze bedragen "huren" hebben een dermate idiote duppie-op-eerste-rang-illusie of laag budget (en/of naar ik hoop vaak lage verwachting) dat de markt van de professionelere drive-ins geen enkel gevaar loopt.

Voor de drives in kwestie geldt vaak dat men blij is met iedere klus die te krijgen is. Als alles goed gaat hebben zowel het publiek als de dj/lj een hoop lol. Soms helaas ook niet...

kevinos91]wél realistisch blijven dus, maar ik geef je één tip ... zoek dit topic door, en zie hoeveel de gemiddelde dj/drive in vraagt voor 4 uur happy :)

Er profileert zich geen gemiddelde drive-in in dit topic. Het leeuwendeel van de mensen die zich expliciet in dit topic afvragen wat ze kunnen vragen zijn beginnende, vaak minderjarige hobby-isten met relatief weinig ervaring en soms licht- en geluidsfreaks (zie de zinloze apparatuurlijsten) met een fleptop vol illegale mp3's.
Echter alhier hebben eveneens mensen hun veelal fiks hogere prijs genoemd met een professionele representatieve set en zeg 20 jaar ervaring.

Appels en peren waren nooit hetzelfde, en gelukkig is er voor iedere doelgroep voldoende wils.

kevinos91 schreef:

(sorry mod dat ik op quote klikte, als je wilt mag je de 2 berichten aan elkaar plakken en de 2de verwijderen happy :) )
Ik peins er niet over.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 1370
21-7-2007 05:08
Ach, ik doe helemaal niet moeilijk over uren draaien. Zolang het niet te gek wordt..

Je moest tenslotte toch je hele avond reserveren voor een feest. Of dat nu tot 1 uur of tot 3 uur is..
CarloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 3-5-2018
Berichten: 23
21-7-2007 09:49
Voor een avondje van 5 uurtjes vragen wij gemiddeld 225euro.
Alleen het probleem is dat er meer geld in apparatuur gaat dan dat er geld binnenkomt laugh :D laugh :D .
tijd is een raar iets; niemand heeft het maar iedereen kan het maken!
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
21-7-2007 12:24

Carlo schreef:

Voor een avondje van 5 uurtjes vragen wij gemiddeld 225euro.
Alleen het probleem is dat er meer geld in apparatuur gaat dan dat er geld binnenkomt laugh :D laugh :D .
Tja.. lastig zat om met een Drive-in 'winst' te maken. Heb je net 300 euro verdient, gaat je mengpaneel of een licht kapot.. Of in de meeste gevallen, je kijkt weer eens op new-line.nl/paradijsaanlichteffectenengeluidwatnogharderkan en kan je niet inhouden. Ik denk dat er weinig drive-in shows zijn (op de echte grote na) die winst maken.. Misschien helemaal achteraf, als ze alle apparatuur en lichten ook weer hebben verkocht. Je wilt namelijk steeds groter, beter en professioneler worden, dat kost geld, meer dan je in de tussentijd verdient met opdrachtjes.. Theoretisch kan je starten en alles (in goede staat/kwaliteit) 2e hands kopen, veel reclame maken, feestjes draaien en [op het hoognodige na] niets nieuws erbij kopen, alleen dan zou je er wat op verdienen..
CarloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 3-5-2018
Berichten: 23
21-7-2007 12:57
Het gaat ons ook alleen maar om de hobby. En hobby's kosten nu éénmaal (veel)geld.
We stoppen dan ook helemaal niets in onze eigen zak. We vinden het gewoon leuk om te feesten en om spulletjes te kopen!
tijd is een raar iets; niemand heeft het maar iedereen kan het maken!
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 569
21-7-2007 13:07

Carlo schreef:

We vinden het gewoon leuk om te feesten en om spulletjes te kopen!
Wie niet? laugh :D
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
21-7-2007 16:17

Carlo schreef:

Het gaat ons ook alleen maar om de hobby. En hobby's kosten nu éénmaal (veel)geld.
We stoppen dan ook helemaal niets in onze eigen zak. We vinden het gewoon leuk om te feesten en om spulletjes te kopen!
Wie weet heb ik nog wel een goeie tip voor je.. als je het nou eens gratis doet of de mensen zelfs 100 euro kado geeft, heb je wellicht nog meer feestjes! razz :p
CarloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 3-5-2018
Berichten: 23
21-7-2007 16:37

sjampiejo schreef:

Carlo schreef:

Het gaat ons ook alleen maar om de hobby. En hobby's kosten nu éénmaal (veel)geld.
We stoppen dan ook helemaal niets in onze eigen zak. We vinden het gewoon leuk om te feesten en om spulletjes te kopen!
Wie weet heb ik nog wel een goeie tip voor je.. als je het nou eens gratis doet of de mensen zelfs 100 euro kado geeft, heb je wellicht nog meer feestjes! razz :p
Ervaring erméé? laugh :D
tijd is een raar iets; niemand heeft het maar iedereen kan het maken!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)