Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 166 van 219)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
28-3-2011 20:04

partyfish schreef:

Ik heb het in dit geval over het 2.0 84 pk hdi blok.
Dan dat die een generatie jonger is dan het blok wat jij bedoelt. Heeft ook een turbo.

Van vito's lees je best veel over roestproblemen, maar over deze bussen vind ik niet zoveel vandaar dat ik het hier maar eens probeer.
Ah..Ok. Vaak verraadt een bus zelf wel hoe hij gebruikt is, dat is in dit geval ook het meest bepalend, of het een goede aankoop is, of niet.

Deze bussen roesten niet gigantisch veel. Als ze roesten zijn de bekende plaatsen de wielranden en de binnenzijde van de wielkasten, maar ik verwacht niet, dat je veel zult vinden op een bus uit 2006.
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
28-3-2011 21:05
versnellingsbakken en aandrijfassen goed on de gaten houden wink ;)
Wiellagers willen ook wel eens wat minder zijn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MaliboomerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2011
Laatste: 27-1-2014
Berichten: 16
8-5-2011 01:57
Ik vervoer het met een auto en een aanhang waggie.

Fiat doblo Cargo (dus met schuifdeuren en al..) en een aanhangwagen van ruim 2.5 meter lang,
Op de zaak hebben we nog grotere aanhang wagens. Maar over het algemeen is dit wel makkelijk voor de standaard shows.
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
8-5-2011 03:45

partyfish schreef:

Ik heb het in dit geval over het 2.0 84 pk hdi blok.
Dan dat die een generatie jonger is dan het blok wat jij bedoelt. Heeft ook een turbo.

Van vito's lees je best veel over roestproblemen, maar over deze bussen vind ik niet zoveel vandaar dat ik het hier maar eens probeer.
Ik heb de jumper uit 2005 2.0 HDI 84pk. Door de HDI motor trekt hij lekker krachtig en snel op. Met een volle bak haal ik toch wel de 150 km/h. Het is wel fijn om een HDI motor te hebben wil je een keer wat vrachtwagens e.d. inhalen laugh :D . Toen ik aan zijn maximale gewicht zat had hij ook geen problemen met het optrekken. Momenteel heb ik gehad dat de accu kapot was, hierdoor is mijn boordcomputer van slag en is er zeer veel vermogen uit mijn auto (red de 120 niet eens meer) Hopelijk is dit door een reset opgelost. Voorderest vind ik hem fijn rijden, en ja alle auto's gaan stuk.. sad :( hopelijk blijft deze het wat beter doen als mijn oude peugeot expert (die om de maand wel wat had, kosten c.a. 500 euro per keer).
I Love House Music!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
8-5-2011 08:54

Maliboomer schreef:

Ik vervoer het met een auto en een aanhang waggie.

Fiat doblo Cargo (dus met schuifdeuren en al..) en een aanhangwagen van ruim 2.5 meter lang,
Op de zaak hebben we nog grotere aanhang wagens. Maar over het algemeen is dit wel makkelijk voor de standaard shows.
Hoe bevalt de doblo; problemen? verbruik? comfort? :)

Ben van plan de fiat doblo cargo maxi aan te schaffen vandaar:)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
8-5-2011 12:16
Mijn ervaringen met de doblo; Perfect.

De mijne heb ik verkocht aan mijn ouders, en die rijden er nog steeds in rond. Ding heeft ruim 2 ton op de teller, en enige heftige onderhoud tot nu toe:
- Uitlaat vervangen
- Data kabel (is een keer stil gevallen, kabeltje van €14,- dat moeilijk deed).

Karretjes zijn ongekend zuinig, zeker op de snelweg. Ben er laatst nog met 500KG aan versterkers achterin teruggereden vanuit Frankfurt, nog steeds 1 op 16 met een hoge snelheid.

Nadeel is, Fiat is qua interieur vrij plastic fantastic, je moet daar wat meer zorg aan besteden en je kan er niet mee omgaan als een Duitse auto. Daarvoor krijg je wel een heel ruim interieur voor terug, grootste in zijn klasse. En motorisch is het een feest om in te rijden, ding trekt als een achterlijke, en rijd ook prive uitermate fijn.

Ik heb mijn VW Transporter intussen ook de deur uitgedaan en ben terug naar Fiat. Zal zo even op zoek naar een foto en die posten.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
8-5-2011 12:39
Hierbij de foto van mijn nieuwe voiture. Foto gemaakt bij Victor en mijn terrasstack in Rotterdam, met mobiele telefoon, vandaar de kwaliteit.

Ik was ansich niet ontevreden over mijn T5, die ik hier voor had. Maar daar past gewoon niet genoeg in, en onderhoud bij Volkswagen hier is explosief duur.

De auto:
- Fiat Ducato L4H2 (duitse lengte 4, scheelt nog paar centimeters of de Nederlandse wat ik begrepen heb).
- JTD 3.0 liter, 160 PK

Voordelen van deze wagen, vierkant met laden (3x 60 langs elkaar, 3x op elkaar). Lage instaphoogte, wat lekkerder werkt met een ramp.
Heerlijke motor, waanzinnig veel trekkracht (net als de doblo). Relatief zuinig voor zo'n grote bak, en zeker in vergelijking met een Sprinter / Crafter.

Je ziet ze nog niet zoveel bij licht- & geluidsbedrijven op dit moment, maar in Duitsland heeft deze bus reeds de Crafter / Sprinter volslagen vervangen. Rijden ontzettend veel koeriersbedrijven mee. Let op de Duitse autobahn maar eens op, hoeveel deze intussen rondrijd, ik stond er van te kijken.

Nadelen; Wederom plastic fantastic interieur, wat overigens wel weer heel ruim is, en 3 personen zitten met veel comfort en beenruimte. Niet zoals in de sprinter dat de middelste man de alarmverlichting non-stop aanzet met zijn knie.
Ook de bumper moet even plaatje overheen, anders blijft daar niets van heel. En de wielkasten moet je kistjes omheen bouwen omdat Fiat niet allerbeste staal gebruikt naar mijn mening.

Ander minpuntje, het uiterlijk. Is niet de mooiste van het stel, maar wat wil je met zo'n puist ruimte die je toch nog een beetje aerodynamisch moet maken. Uiteindelijk gaat het om van A naar B te komen met zoveel mogelijk spullen en comfort. En dat is aardig gelukt.

Binnenkort word ie bestickert en dan zal ik nieuwe (betere) foto's maken.

WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
8-5-2011 13:23
hmm dan klinkt mijn keuze om een fiat doblo (maxi) te nemen als ene goede :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
8-5-2011 14:14
Hoeveel kilo mag er nou in die Ducato?
En als je het kwijt wilt; quanta koste?
If it ain't Dutch it ain't much...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
8-5-2011 14:27

Daniel-sound schreef:

Hoeveel kilo mag er nou in die Ducato?
En als je het kwijt wilt; quanta koste?
Ze zijn er met 2 laadvermogens: tot 3500kg en tot 4000kg. Dat is echter het technische laadvermogen, de auto mag zelf niet meer dan 3500kg wegen (B rijbewijs) en weegt zelf ongeveer 1920kg. Reken maar uit, wat het netto laadvermogen is....het 4 ton model zit een extra zwaar verenpakket onder. (Handig als je structureel overbeladen bij de weg bent, de auto zal het zelf niet zo laten merken.... sneaky :V )

Dit model kost om en nabij de 29.800 euro excl. BTW en BPM (nieuw) aldus fiatbedrijfswagens.nl. Wat overigens wel briljant is: dit model mag met de 3.0 multi-jet maar liefst 3 ton aanhangergewicht achter zich aan slepen.

Dat het in DLD de sprinter en de crafter verdreven heeft, is niet zo gek, die zijn zo 20% duurder, minder gemakkelijk te laden door de hoge tildrempel en roesten al zo'n beetje op de folder! Als je met die auto bij de dealer binnenrolt voor onderhoud, wordt je nog eens helemaal uitgekleed! Het verbruik van die auto's is ook niet echt jofel...
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)