Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 165 van 345)
Moderator(s): Dré
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
13-5-2006 04:25

big bang schreef:

big bang schreef:

KVM schreef:

Tevens was het destijds mogelijk om een eigen maat case als kit te krijgen.

Martin.
Was bij Conijn ook altijd mogelijk, behalve de handvaten en sloten geloof ik.
Je betaalde dan de materiaalkosten en een uur werkloon ofzo, maar hoe het sinds de overname zit weet ik niet...
Helaas nu niet meer dus. Helaas vooral omdat het t zelfde idee was, maar dan wel met penn beslag etc. Maar voerterug zag er geen heil in helaas.
Zijn ze volledig gestopt met flightcases nu dan? Zou een slechte zaak zijn, kwam daar toch regelmatig voor mijn cases...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
13-5-2006 10:32
Nee, maar nu moet je of helemaal een case laten bouwen, of alleen de onderdelen er halen. Ik stel voor dat we allemaal eens flink gaan zeuren daar, dan komen ze wel weer terug razz :p
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-5-2006 11:21
Mijn nieuwe zelfbouw kist, gister afgemaakt, enigste (schoonheidsfout) die ik kan ontdekken zijn de popnagls boven het handvat, maar daar valt mee te leven. Er komt een pctje in.

https://www.jbhfeesten.nl/DSCN3233.jpg
https://www.jbhfeesten.nl/DSCN3234.jpg
https://www.jbhfeesten.nl/DSCN3235.jpg
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
17-5-2006 11:35
Netjes. Enige kleinigheidje is dat de overzethoeken nog wat netter kunnen, maar dat valt verder niet op. Waarom heb je het sluitprofiel vastgezet met popnagels trouwens?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-5-2006 11:45
Ja, met de overzethoeken heb ik altijd ruzie, ze zitten soms wat meer naar boven, soms wat meer naar onder. Hoe doe jij dit dan altijd?

Sluitprofiel zet ik altijd vast met popnagels. Ik pop namelijk eerst altijd het sluitprofiel aan de bodem en deksel, en daarna zet ik de vlindersluitingen erin. Als ik het sluitprofiel niet vastzet, ben ik bang dat ze gaan bewegen als ik de vlinders en hoeken boor. Heb je hier ook tips voor?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
17-5-2006 12:11

dj Jasper schreef:

Mijn nieuwe zelfbouw kist, gister afgemaakt, enigste (schoonheidsfout) die ik kan ontdekken zijn de popnagls boven het handvat, maar daar valt mee te leven. Er komt een pctje in.

https://www.jbhfeesten.nl/DSCN3233.jpg
https://www.jbhfeesten.nl/DSCN3234.jpg
https://www.jbhfeesten.nl/DSCN3235.jpg
Popnagels zitten niet echt mooi in lijn.

Popnagels in de korte stukjes locatieprofiel zijn totaal overbodig. In verband met viezigheid kiezen we er meestal voor het male gedeelte op de onderkant van de kist te plaatsen (en volgens mij heb jij daar het female gedeelte zitten). L-brackets aankloppen voor poppen, hoeken van locatieprofiel van tevoren even zoeten (rond afvijlen).

Er zitten popnagels op plaatsen waar een handvat kwam (beter over nadenken bij de volgende kist). Popnagels elke 15-20cm (en liefst NIET om en om zoals je soms ziet maar gewoon beide benen op dezelfde plek). Je gebruikt geen bolhoeken dus even rubber voetjes onder de kist zetten. Popnagels consequenter poppen (dus niet de ene keer in ril-1, de andere keer in ril-2).

Als je de vlinders pas plaatst nadat je de rest gepopt hebt dan gebruik je OF spanbanden OF lijmklemmen om de boel stevig bij elkaar te houden (en dan nog goed waken voor verschuiven van profielen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-5-2006 12:38

Dré schreef:

Popnagels consequenter poppen (dus niet de ene keer in ril-1, de andere keer in ril-2).
Popnagels zitten inderdaad niet echt mooi, dat klopt. Er is 1 popnagel wat hoger gepopt, omdat er daar een gat zat in het sluitprofiel. Was nog het enigste stukje wat op had. Verder doe ik altijd female gedeelte onderop. Dit zie ik veel meer mensen doen.
Er zitten popnagels op plaatsen waar een handvat kwam (beter over nadenken bij de volgende kist).
Handvat paste er precies onder.

Al met al niet het netste kistje, dat weet ik. Maar het voldoet aan mijn eisen.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
17-5-2006 19:18
Heeft iemand het stappenplan van Tom nog ergens opgeslagen, aangezien het adres van tom offline is.
Focus on the customer and the rest will follow.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
20-5-2006 21:08
Van de week nog een kistje afgemaakt, is de eerste MH case. Het is een stolpkist met bovenop stapelbare hoeken zodat de onderbak bovenop gezet kan worden. De kist is niet zo hoog, maar op een podium staat het geheel wel hoog genoeg. (En anders zijn er nog wel wat onderzetters te vinden)

1
2

Sindskort met mezelf afgesproken eerst de lopende projecten af te maken, voordat ik met nieuwe begin. (Cases voor anderen uitgezonderd uiteraard) Niet alleen met kisten, maar met vanalles. Was ook hard nodig. Deze kist stond bijvoorbeeld al 7 maanden te wachten totdat hij afgemaakt werd.

En oja, ik heb weer plannen voor nieuwe kisten. Nu ik toch bezig ben gaat ook de rest maar in kist. Totaal nog een kist of 8 voor mezelf ( ashamed :$ ) en 5 voor Jeroen, Maarten, Sander en Henk.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
20-5-2006 21:13
Waarom zou je headjes in een stolpkist vervoeren? Lijkt me niet makkelijk met eruit pakken waneer je ze vervolgens moet omdraaien om in de truss te hangen. Of ben je niet van plan deze headjes in de truss te hangen gezien het feit dat je ze bovenop de case wil plaatsen.

Ziet er verder weer keurig uit wink ;)!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)