Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 16 van 345)
Moderator(s): Dré
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
8-3-2004 11:55
Valt op zich wel mee, ikzelf zet de rookdozen gewoon kwartier voor (of als nodig, na) afloop uit. Dan is die wel afgekoeld. Maar ieder op zijn eigen manier he happy :).

Je wou commentaar op je kistje, die kreeg je razz :p laugh :D.

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
8-3-2004 12:27

martijn schreef:

Joost schreef:

Kistje ziet er zelf leuk uit, alleen dat ventilatie rooster overbodig. Zit die rookmachine nou vast aan zijn beugel aan het hout? Ik had persoonlijk voor een case zonder die houten beugel gekozen en alleen dun laagje hardschuim aan de binnekant van de case gezet.

Groeten Joost
ventilatierooster overbodig? als de rookmachine 4 uur aan heeft gestaan is ie behoorlijk heet. ik wil niet hoeven wachten om de deksel erop te zetten tot hij af is gekoeld. zo kan de case als ie dicht is toch zijn hitte kwijt.

en die beugel is bedoeld om hem te kunnen richten. als hij gewoon op zijn poten staat is hij te laag, en zo is het opgelost.
Ik heb niet zoveel last van de warmte van een rookdoos ...
Wij gebruiken de Antari X-515 (degene met DMX en Timer) en we gebruiken dan meestal de timer met als settings:
Duration: 6s
Interval: 10s
Output: 10%
Vooraf spuiten we manueel tot we een goed volume bekomen en tijdens de live-optredens spuiten we af en toe nog eens manueel bij.
En wij ondervinden geen hinderlijke warmtelast ...
(we spreken hier dan van +- 6u onafgebroken output...)
happy :)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
14-3-2004 13:09
zo, een kleine update:

gisteren ben ik nog even verder gegaan met de flightcase van de showmaster: de gaten voor de vlindersloten gezaagd. en natuurlijk ook wat fotootjes gemaakt:groups.msn.com/Fotosvandoormijgebouwdeflightcases/hetschuurtje.msnw?Page=2

ik liep alleen wel tegen een probleem aan.

als ik de uithangbare scharnieren op de sluitprofielen pop, (het draaipunt precies op de rand waar beide delen van het sluitprofiel bij elkaar komen) gaat de case wel open, maar krijg ik hem niet meer dicht. het sluitprofiel zit dan in de weg. hebben jullie dit ook wel eens gehad? en hoe lossen jullie dat dan op?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
14-3-2004 18:58
je moet het gedeelte waar je mee moet inhaken ook niet te laag doen.
Je kan de haakjes een beetje openbuigen, dan werkt het waarschijnlijk wel weer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
14-3-2004 21:12
oke, dat zal ik morgen eens proberen. als dat lukt is als het goed is de case van showmaster morgen ook af. happy :)

[edit] Tom, moet het inhaakgedeelte dan hoger of lager liggen dan de rand van de sluitprofielen? ik wil het ff zeker weten, niet dat ik het straks weer verkeerd doe.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
14-3-2004 23:15

martijn schreef:

[edit] Tom, moet het inhaakgedeelte dan hoger of lager liggen dan de rand van de sluitprofielen? ik wil het ff zeker weten, niet dat ik het straks weer verkeerd doe.
Het meet idd vrij nou, maar het is ook een beetje moeilijk uit te leggen in schrift.
Het grappige is dat bij mij de inkepingen op het sluitprofiel precies gelijk viel met de plaats waar de gaatjes moesten komen om de scharnieren vast te zetten.
Misschien dat de fc materialen fabriek dat expres zo gedaan heeft.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
15-3-2004 22:00
Tom, vandaag de uithangscharnieren erop gepopt, en de lipjes wat verder naar buiten gebogen. werkte prima. happy :) nu is het grootste deel wel klaar. hier en daar nog een bolhoekje of overzethoek. en de binnenkant. dan is ie klaar. misschien morgen. foto's van de "tussenstand" komen morgen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
19-3-2004 17:31
het heeft even geduurd, maar de case is zo goed als af(alleen het con. panel ff fiksen), en de foto's staan online.

groups.msn.com/Fotosvandoormijgebouwdeflightcases/flightcaseshowmaster24.msnw?albumlist=2

de scharnieren werkten in het begin niet goed, tot mijn grote ergernis. maar na net verbuigen van de lipjes was het verholpen.

de showmaster en het connectorpanel moeten inderdaad nog vastgeschroeft worden. dat heb ik nog niet gedaan omdat ik zit te wachten op mijn blindplaatjes. in die blindplaatjes moeten ook nog een paar niet D-hole compatible chassisdelen in.
met dat schuim vooraan lijkt het trouwens net een duurdere tafel met polskussens. laugh :D

morgen weer es naar de dixoboer. gauw wat flightcaserommel halen. stilzitten is niks voor mij.

graag jullie kritiek/tips!
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
19-3-2004 23:38
Je wilde kritiek?
volgende keer inbouwhandvaten nemen, ipv zo'n uitstkeende-overalachterblijven- hangende zwengel.
Vlindersluitingen, ipv opzetsluitngen die gemakkelijk stuk/krom stoten.
Sluitprofielen, want zo is het niet af, en als je buiten in de regen er mee loopt, word hij zo nat. En randen bij de sluitprofielen afwerken met hoekjes, zo haal je je er aan open.

Je kan wel zien dat je je best gedaan hebt, want je hebt met de spullen die je nu gebruikt hebt wel netjes gewerkt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
20-3-2004 08:46
volgens mij zitten er wel degelijk sluitprofielen op. je moet die foto colage zien als een soort metamorfose, voor de behandeling (zonder sluit profiel) en na de behandelijk (met sluitprofielen)
 

Terug naar forum Reageer (zonder quote)