Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 155 van 345)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
19-4-2006 16:10

CyberDance schreef:

Om HDD's te beschermen: Fatsoenlijke 19" computerkast doet wonderen, die hebben namelijk gedempte drive bays dmv rubbers etc wink ;)
Weet jij ofdat deze toevallig ook los te koop zijn voor inbouw in een standaard atx kast? Kon weinig vinden met Google.

Meer mensen die hier ooit eens overna gedacht hebben?
Maar dat is MIJN mening...
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
19-4-2006 16:38
Waarom komen er opstaande schotten in? En wat hebben deze kisten extra wat de oude niet hadden?
Opstaande schotten is vooral voor het achtervak, dan moet er geen schot meer in de deksel, en hangen de omega brackets wat hoger zodat ze niet zo in de weg zitten als je de head eruit pakt als de klemmen er nog inzitten. Heb het tussenschot naar voren toe dan ook maar hoog doorgetrokken, maar daar is verder geen reden voor.

Verschillen t.o.v. oude kisten:
1. foam inlays ipv zelfgeknutselde inlays met blokken hardschuim (toen ik de oude kisten maakte waren er voor de krypton nog geen inlays, aangezien ik die dingen zowat gelijk kocht toen ze uitkwamen.
2. achtervak is nu niet meer de volledige diepte van de kist, enige wat erin zit is eigenlijk een paar kabeltjes, dus nutteloos om zo diep te graaien + door het extra plankje als bodem meer stevigheid naar tussenschot toe.
3. houders voor de omega brackets, zodat ze niet meer door heel het achtervak van de kist kunnen denderen, en vanwege plaatsgebrek (achtervak is door de maat van de inserts niet groot genoeg om de omgea's zo in te leggen, en ik wil, zo koppig als ik ben per se 60x80 kisten en geen 60x100 shut up :X )
4. oude cases waren met grote haast gebouwd, dus intern niet zwart gespoten en iets minder afgewerkt, deze uiteraard wel gewoon keurig.
5. en de reden waarom ik de oude er ook uitmik: door de diefstal indertijd heb ik nog maar 2 cases, maar inmiddels wel weer 8 kryptons, dus 2 kisten tekort, als ik dan toch 2 nieuwe nette kisten maak, maak ik de andere 2 ook liever even opnieuw ashamed :$
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
CyberDanceVIP Lid
19-4-2006 16:55
Weet jij ofdat deze toevallig ook los te koop zijn voor inbouw in een standaard atx kast? Kon weinig vinden met Google.
Nope ikzelf ben ze nog nooit tegengekomen. Maar wellicht als je je standaard kast gewoon volledig rondom inschuimt in 3cm schuim dat je ook al een best end komt qua demping. Anders zou je nog kunnen overwegen removable bracket in te bouwen zodat je de disk eruit kan halen tijdens transport, en in een aparte lade met zachtschuim leggen oid... Maar als je dat allemaal gaat optellen zit je wellicht op dezelfde prijs als een beetje 19" Case....
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
19-4-2006 19:50
Vandaag m'n nieuwe Space-Case binnen gekregen, gemaakt voor 2x eurolite superstrobe 1,5kW. Kistje is gebouwd door DeeJ.

Gekozen voor wielen, waarvan 2 geremd en 2 ongeremd. Uiteraard zwart van kleur. Ziet er stevig uit en voelt ook zo aan.

Foto's: hier.
Vergeet niet te lachen
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
19-4-2006 20:01
Mooie foto's en case.
alleen...waarom zet je onder zoon klein kistje wielen? geheeld lijkt me toch niet zo veel te wegen, en lijkt me onhandig voor vervoer (als je wilt stapelen enz).
Dan ik IK toch een losse wielplaat erbij laten maken happy :)

Marijn
LEDesignStandaard Lid
19-4-2006 20:24

marijn schreef:

Mooie foto's en case.
alleen...waarom zet je onder zoon klein kistje wielen? geheeld lijkt me toch niet zo veel te wegen, en lijkt me onhandig voor vervoer (als je wilt stapelen enz).
Dan ik IK toch een losse wielplaat erbij laten maken happy :)

Marijn
Wielen ivm vervoer, ik wil niks geen flightcases meer tillen zogauw ik m'n nieuwe magazijn heb. En vooral de loopafstand van het huidige magazijn tot de locatie of bus maakt het lastig om met flightcases zonder wielen te lopen.

Vervoer is het probleem ook niet, heb 1 grote Mercedes bus tot m'n beschikking, een Land Rover Defender en een stuk of 3 aanhangers waarvan 2 tandemasser en 1 overdekt (alleen chaffeurs zijn moeilijk te vinden). Hoe groot wil je het hebben laugh :D.
Vergeet niet te lachen
CyberDanceVIP Lid
19-4-2006 20:29
Tjaaaaaa ik heb ook graag alles met wielen, maar je kan het natuurlijk ook te gek maken laugh :D Nee, zo'n kistje zou ik dan toch zonder doen, genoeg rollende cases om zoiets op te zetten, maar dat is een eigen keuze natuurlijk.

Verders keurig kistje, alleen naar mijn idee een beeeeetje overdreven met de dikte van 't schuim intern. Kunnen de clamps op de strobo's blijven als de case dicht is?
LEDesignStandaard Lid
19-4-2006 21:21

CyberDance schreef:

Tjaaaaaa ik heb ook graag alles met wielen, maar je kan het natuurlijk ook te gek maken laugh :D Nee, zo'n kistje zou ik dan toch zonder doen, genoeg rollende cases om zoiets op te zetten, maar dat is een eigen keuze natuurlijk.

Verders keurig kistje, alleen naar mijn idee een beeeeetje overdreven met de dikte van 't schuim intern. Kunnen de clamps op de strobo's blijven als de case dicht is?
Love the wheels razz :p

50% van mijn klussen zijn momenteel klussen op locaties die binnen 1500 meter van het magazijn liggen, daar pak ik geen auto voor maar ga ik lopend. Je bent langer bezig met in en uitpakken van de auto's dan heen en weer lopen. Omdat ik nu grotendeels alles til, vind ik wielen een uitkomst. Fixture kisten krijgen allemaal wielen, kabel cases ook, geluid heeft al wielen. Wielen op dit kistje vind ik niet overdreven, dat vind ik pas als m'n Behringer LC2412 ook een case met wielen krijgt (beetje een duur betaald skateboard zeg maar razz :p)

Dikte v/h schuim, hmm vind het nog wel meevallen, zo uit mijn hoofd 5cm. Had wat minder gekund, maar voor mij geen punt om de kist op af te keuren. Heb zelfs liever iets teveel schuim dan iets te weinig.

Kist kan nog net dicht als de clamp erop zit, maar dan moet ik de clamp wel bijdraaien. Als ie verticaal omhoog staat, kan ik het vergeten. Dan kom je net 2cm tekort.
Vergeet niet te lachen
MitchelStandaard Lid
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
19-4-2006 21:34

Dj Mark schreef:

Vandaag m'n nieuwe Space-Case binnen gekregen, gemaakt voor 2x eurolite superstrobe 1,5kW. Kistje is gebouwd door DeeJ.

Gekozen voor wielen, waarvan 2 geremd en 2 ongeremd. Uiteraard zwart van kleur. Ziet er stevig uit en voelt ook zo aan.

Foto's: hier.
wat kosten het kistje als ik vragen mag?
Waar een wil is, is een weg.
LEDesignStandaard Lid
19-4-2006 21:37
Tussen de 400,- en 500,-. Exacte prijs is niet zo heel erg boeiend (tenzij je het echt wil weten, dan mail me maar even).
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)