Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 154 van 250)
Moderator(s): Dré
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
18-12-2009 18:01
Niet wat eerder weggegaan? Het nieuws had het over 'de grootste spits van 2009'...
Nu ook op internet!
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
18-12-2009 18:47
Wel, de lange rit was gisteren. En neen, vroeger vertrekken was geen optie. Ik had wel vakantie, maar toen ik opstond, moest ik alles nog bijeen zoeken en in de auto proppen (is niet zo dat ik elke week draai). De hevige sneeuwval was ook vrij onverwacht natuurlijk.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
18-12-2009 22:09
Spijtig spijtig sad :( Ben er vandaag achter gekomen dat het slechts 5x 2.5 mm² is.

@ Douwe, als ik me niet vergis hing er iets van 1.5 kW per 1 kanaals dimmer,
en dan 2 kW op die multidim.. zoiets ( kan het ( nog ) niet met zekerheid zeggen )

@ Sgrovert, dankjewel, dit vind ik erg handig om te weten, logica eigenlijk, maar daar sta je niet bij stil!

Ik ben zo na al die reacties wel benieuwd geworden naar de standpunten ( ik gebruikte een gezekerde verdeler.. die is begin vorig jaar volgens alle normen gemaakt.. )

Edit: @ René Eppink, kabel werd vooral in het midden het warmste ( waar die het meeste op elkaar lag.. )

Ik moet trouwens zeggen, ik weet niet of dat die kabel al aan het smelten was, maar de geur die deed dat wel vermoeden, t begon al wel wat te stinken..
If it ain't Dutch it ain't much...
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
18-12-2009 22:11

Sylvia schreef:

JeroenVDV schreef:

YourLiVe schreef:

De winkel van Sinkel... van de week ook al in Oudaen gestaan, maar toen was de gemeente zo lief geweest het paaltje op de oude gracht naar beneden te hebben.
Met Oudaen inderdaad hier ook prima ervaringen. Regelen het netjes.
Het personeel van Oudaen is over het algemeen inderdaad erg vriendelijk en behulpzaam, maar voor zover mij bekend heeft Oudean géén invloed op de stand van het beruchte paaltje bij de Appie to Go. Je kunt het treffen, je kunt pech hebben. Enige andere optie is een pasje regelen voor het paaltje bij het Vredenburg en stukje omrijden. Heb ik eens een twee dagen durende telefoonmissie voor ondernomen en jawel: je moet het pasje aanvragen bij Bureau BAS, onderdeel van de politie, waar zo ongeveer niemand bij de politie of gemeente van op de hoogte was.

Probleem is wel dat je via die omweg weer in z'n achteruit over de Oude Gracht terug moet. Gaat goed in de winter, gaat vrijwel niet in de terrasperiode.
Je kunt ook via de Minrebroederstraat rijden, het Stadhuisplein over en dan bij Oudkerkhof rechtsaf de gracht op. Sinds daar een wagen van de gemeente een paal onder zijn kont heeft gekregen, staat die paal standaard omlaag. Dan kun je links van de gracht rijden, volgens mij tot aan de AH to Go (waar dan weer een paal staat).
I will not comply.
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
4-1-2010 13:33
Ook leuk, draai je al een paar jaar een eindexamenfeest in en tent buiten op het schoolplein. Tegen over dat school plein staat 1 huis met 2 oudere goed gehumeurde personen.

Dus elk jaar stuurt die school netjes een brief naar die personen, dat er een feest plaats gaat vinden op die datum, om die tijd. Die mensen maken daar geen probleem van.

Is er in een jaar tijd, naast dat schoolplein een compleet nieuwe woonwijk gebouwt.

Dus die school stuurt netjes weer een brief naar die mensen daar tegen over, maar niet naar de mensen in die woonwijk.

Komt er tegen half 10 savonds een leeraar naar mij toe en die verteld mij dat er een klacht is geweest over het geluid.

Dus ik draai het volume iets terug, kom ik op gemiddeld 100 db uit op mijn meter. De meet mic hing 10 meter van de PA.

Komt diezelfde persoon een half uur later weer boos naar mij toe dat er weer mensen gebeld hadden over geluidsoverlast. Dus ik zeg, ik draai op een normaal volume, elk jaar is er niets aan de hand en nu is het niets anders en er wordt geklaagd door die mensen? Jullie hebben toch brieven rond gestuurd? Ja zegt ie, maar niet naar die wijk hiernaast.

Wordt die kerel boos op mij omdat ik op een redelijk normaal volume draai en er toch geklaagd wordt, maar zij zijn zo laks geweest om die wijk niet te informeren.
Ik wil best wel die volume knop iets terug draaien, maar dat kun je ook op een normale manier vragen ipv mij de schuld te geven. Daar was hij het wel mee eens, de rest van de avond op 95 db gedraait en ze hebben niets meer op de klachten uit gedaan, na 11 uur de muziek terug gebracht tot 90 db (ze hadden vergunning dus).

Conclusie en je ziet het vaker, de DJ en de technici worden vaak op de problemen aangekeken, maar wanneer iets goed gaat krijgt de organisatie complimenten.

Uitzonderingen daargelaten.
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
4-1-2010 17:03

T_Sound schreef:

Conclusie en je ziet het vaker, de DJ en de technici worden vaak op de problemen aangekeken, maar wanneer iets goed gaat krijgt de organisatie complimenten.
Tja, net hetzelfde dus als in de PA-wereld: is er volop ambiance in de zaal als de band speelt, dan is de band goed. Is er geen sfeer in de zaal dan komt het doordat de PA slecht is...
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
5-1-2010 15:14
Inderdaad. Ik bedoelde ook technici in het algemeen, licht, geluid, video, dj enz.

Ook nog een leuk voorval, oudjaarsdag moest ik een band uitregelen bij een carbidschietfeest.

Ligt er dwars over een (wel met hekken afgesloten) veldje, waar het hout voor de vuurtonnen vandaan gehaald werd, een stroomkabel naar het aggegraat toe.

Hier zat ook de dj/muziekset op voor het vermaak tijdenshet schieten.

Wij kwamen aan met de app. en wilden dus graag een vrije groep voor de FOH. Dat was niet meer mogelijk, omdat de 220 schuko's van het agg. allemaal al in gebruik waren, maar zoals ik kon zien was de apparatuur van die dj prima in orde, dus ik verwachte geen problemen als ik daar bij op ging.

Dus na dat ik alle apparatuur van stroom en kabels hat voorzien, gingen we maar ff kijken of het werkte. Blijk dat er nog wel een 32A CEE vrij was, dus heb ik daar de frontset maar vanaf gehaald, maar de FOH zelf (mixer, EQ e.d.) wel bij de DJ afgehaald.

Dus het ging allemaal prima. Toen moest er een prik-kabel (waar allemaal peertjes aan hangen) van stroom worden voorzien. Dus die ging ook nog eens in diezelfde haspel. Afijn, nog steeds doet alles het prima.

dus het was etens tijd, geen vette troep, maar een netjes buffet, dus lekker gegeten, is het in eens stil. Het podium heeft nog wel stroom, maar de groep van de FOH lag eruit.

Dus na een reset hadden we weer stroom. Afijn nog geen 5 min later, weer alles eruit.

Ik de kabels van die warmhoudt pannen gevolgd (ja die waren op elektrisch en het waren behoorlijke pannen) EN die van de FOH, kom ik met beide kabels bij een haspel uit die nog eens tussen die van de FOH zit en die haspel die over het veld ligt.

Dus ik netjes gevraagd of die pannen er af konden, dat mocht wel.

Hebben we een dikke 2 uur geen problemen gehad, behalve dat er gezaag van moter-zagen vanachter de tent een bult herrie maakten, viel ineens weer de stroom uit. Komt er een persoon wanhopig naar mij toe en zegt schaamtelijk lachend: "euhhh, we hebben de stroomkabel die over het veld ligt door gezaagd tijdens het hout-zagen."

Dus ik er naar toe, wilden ze zo die kabel vast pakken om het te laten zien, terwijl die kabel half door het midden over een besneeuwd veld ligt, met de stekker nog in het aggegraat. Dus ik zeg: "zou je de stekker niet eerst losmaken?"
"Oja, laten we dat maar doen." zegt zon kerel. Loopt ie naar de tent en trekt alle kabels uit de haspel en komt vervolgens terug en vraagt: "zo goed?" ik zeg: "uhm, ik bedoelde eigenlijk de stekker in het aggegraat." daar had die kerel nog niet aan gedacht.

Dus ik heb een 100 meter haspel van mezelf even via een route gelegd waar in principe niemand kwam, dus we hebben tijdens het optreden gelukkig wel stroom gehad.

Conclusie: - Ik erger me aan mensen die zomaar, zonder vragen ergens een stekker indrukken (die horeca met die warmhoudt pannen)
- ik erger me aan mensen die eerst doen en dan pas zien dat er nog iets kapot kan gaan als het al te laat is.

Maargoed, al met al een leuk feestje en tijdens het carbidshieten heb ik me alsnog prima vermaakt.

Groeten T_Sound
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
5-1-2010 21:49

T_Sound schreef:

Inderdaad. Ik bedoelde ook technici in het algemeen, licht, geluid, video, dj enz.

Ook nog een leuk voorval, oudjaarsdag moest ik een band uitregelen bij een carbidschietfeest.

Groeten T_Sound
Ik zou 1 van deze zelfde verhalen even weghalen, je bent al proeftijdlid.... wink ;)
Alles komt goed....
KevVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2006
Laatste: 22-8-2012
Berichten: 11
13-1-2010 17:08
voordeel, ik werk on the road en werk zelf ook wel eens in een discotheek dus ik weet hoe het van beide kanten is.. als er een extra lightjockey komt (die weet waar hij mee bezig is) laat ik hem lekker zn gang gaan en doe wat hij aan mij vraagt..
zo krijg je toch de mooiste lichtshows :D
][Kevv][
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
24-1-2010 11:50
Meneer D-Rashid was gisteren bij ons in de discotheek, elk kanaal stond ruim in het rood, en de master ook helemaal. terwijl wij het steeds terugdraaide, ging het toch steeds weer iets harder.

Rond een uurtje of half 1 viel opeens het laag uit, versterkers in de protect..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)