Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 15 van 345)
Moderator(s): Dré
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
16-2-2004 19:47
Tja, je leert nu eenmaal meer van negatieve reacties dan van postieve reacties.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-2-2004 23:03
Matijn,
1/ Die blauwe powercon zit een beetje ongelukkig.
Als je nu je case een keerjte op een steentje of op iets anders een beetje verkeerd neerzet, is hij stuk.
2/ Had er 1 he meer bijgemaakt, en je had keurig een 19# aansluit plaatje kunnen maken aan de voorkant van je case.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
17-2-2004 17:28

sylvia schreef:

Oooooooooooooh, wacht ff, ik ga even zien of ik er nog wat over te zeuren heb.

[EDIT schreef:

Allereerst, echt heel erg mooi werk. Weinig op aan te merken, keurig kistjes, ik zou hem zo in gebruik nemen.
gaaf! das voor mij een teken dat ie er mee door kan. laugh :D
Een paar dingen:

Ik zie dat het sluitprofiel niet helemaal recht zit. Was het wel recht, en is het scheefgetrokken met het poppen van de oversluithoek, of heb je geen verstekzaag?
Klik voor foto...
daar baal ik zelf ook van. ik heb zo'n simpel houten verstekbakje gebruikt. de ijzerzaag heeft daarin flink wat speling. daarom wil ik voor de volgend 2 kistjes (showmaster, scanmaster) kijken of er ook ijzerzaagbladen voor die verstekzagen zijn. de handzaagjes wel te verstaan, want een electrische zou natuurlijk nog mooier zijn, maar die heb ik niet.
Helt de kist tijdens gebruik nu niet een beetje voorover, aangezien er aan de achterzijde bolhoeken zitten waar hij op stenut? Geen idee om er nog even rubber voetjes onder te poppen?
Klik voor foto...
hij helt inderdaad iets naar voren. het is bijna onzichtbaar, en ik stoor me er ook niet aan. ik had trouwens niet eens gedacht aan rubberen voetjes.
Hoe is de verdeling van het evenwicht als je de kist draagt? Helt-ie niet één kant op?
Klik voor foto...
(Ik heb zelf die fout gemaakt met een kist voor een versterker van 20 kg, dat was niet fijn om constant zo scheef te moeten dragen, maar het zal hierbij zo'n vaart niet lopen.)
hij is niet helemaal netjes in balans, maar anders zou ik het handvat verder naar de zijkant toe moeten zetten. dat vind ik minder mooi, en zo ver is ie niet uit balans. hij hangt een beetje naar binnen, maar komt zeker niet tegen je benen aan.
Zit de bolhoek rechts-onder-achter wel goed vastgepopt? Je hebt er geen ringetjes tussen gedaan om de afstand tot het hout te overbruggen?
Klik voor foto...
het valt mee. hij was lang genoeg om toch goed in het hout te pakken.

Gupy schreef:

Tja, je leert nu eenmaal meer van negatieve reacties dan van postieve reacties.
ik vind hem juist positief, omdat me wat aandachtspunten worden voorgelegd, zodat de volgende case NOG beter kan worden.

Tom schreef:

Matijn,
1/ Die blauwe powercon zit een beetje ongelukkig.
Als je nu je case een keerjte op een steentje of op iets anders een beetje verkeerd neerzet, is hij stuk.
2/ Had er 1 he meer bijgemaakt, en je had keurig een 19# aansluit plaatje kunnen maken aan de voorkant van je case.
1: ja, daar heb je gelijk in. eerst zat daar gewoon een gat voor de stekker (el cheapo oplossing) maar ik heb die maat van me over weten te halen er toch een powercon in te zetten. aan een schoteltje hebben we toen niet gedacht. ik kan het er alsnog met hem over hebben, want ik kom wekelijks bij de dixoboer, en zo veel werk zal het niet zijn.

2: toen we deze case bouwden hebben we daar gewoonweg niet aan gedacht. als ik hem opnieuw zou bouwen, zou er zeker een 19" connectorpaneltje inkomen, maar nu lukt dat niet meer. btw: voor de kist van de show- en scanmaster heb ik wel 2 19" connectorpanels gehaald.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
17-2-2004 20:19
Zelf had ik idd een connectorpaneel gebruikt...
En ook nog een Powercon Out... (En das erg handig)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-3-2004 13:50
gisteren weer een kistje afgemaakt:groups.msn.com/Fotosvandoormijgebouwdeflightcases/flightcaserookmachine.msnw?albumlist=2 de case voor de rookmachine. leeg weegt ie 8,5 kg en gevuld een kleine 15 kg.

de reden dat de rookmachine ver achterover staat op de foto, is omdat de deksel van de case anders er niet op past. de plug van de AB zit dan in de weg. die laat ik er het liefst in, omdat het home-made kwaliteit is. aan het kabeltje zit een 3 polig XLR chassisdeel. kan 3 polig ook? nee, wel 4-polig. voor de nieuwsgierigen:www.new-line.nl/forum/read/?m=109978#109978 de bedoeling was het kastje met het chassisdeel vast teschroeven in de kist. uiteindelijk paste het toch niet zo mooi als ik dacht. daarom ligt het kastje gewoon los in de case.

BTW: ook de nieuwe popnageltang is naar de kl*te. sad :( (kostte een tientje (dus kwaliteit zal het niet zijn), maar dit is wel ERG snel)

wat vinden jullie ervan, en waar zitten de aandachtspuntjes?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-3-2004 13:53
Ik heb hier ook een goedkope popnageltang liggen, en vind het helemaal niks. Je krijgt er zere handen van, en vaak breekt de pin van de popnagel af voordat-ie goed vast zit, omdat ik niet snel genoeg die tang dichtknijp.

Als je veel kisten bouwt, zou ik mooi pneumatisch gaan poppen. Die dingen kun je ook huren, als je eerst alles zaagt wat er te zagen valt, heb je hem maar een half dagje nodig.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-3-2004 14:28

martijn schreef:

BTW: ook de nieuwe popnageltang is naar de kl*te. sad :( (kostte een tientje (dus kwaliteit zal het niet zijn), maar dit is wel ERG snel)?
Die goedkope tangen (Kinzo en dat soort merken) zijn totaal waardeloos. Ik heb ooit zo'n Kinzo tang bij de eerste houtpopnagel die ik popte uit elkaar zien spatten, in de tijd dat ik nog zelf kisten maakte. Daarna een Gesipa gekocht en die is gewoon perfect. Wel een stuk duurder trouwens.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-3-2004 15:52
welke zou je me aanraden? lettend op de prijs/kwaliteit verhouding. (hopen dat ik mijn vader zo gek krijg, want nu heb ik er zelf geen geld voor.)

BTW Victor, het topic "voorbeeldje: scans programmeren" is vanavond een post rijker. (ik zit nu op ruim 1000 woorden, ofwel op lettergrootte 12 ruim 2 bladzijdes) wink ;)

[edit]jammer dat er nog niemand wat heeft gezegd over de case. ik vind dat nou juist zo leuk... kritiek krijgen en proberen dat de volgende keer beter te doen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
7-3-2004 22:25
Kistje ziet er zelf leuk uit, alleen dat ventilatie rooster overbodig. Zit die rookmachine nou vast aan zijn beugel aan het hout? Ik had persoonlijk voor een case zonder die houten beugel gekozen en alleen dun laagje hardschuim aan de binnekant van de case gezet.

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-3-2004 11:26

Joost schreef:

Kistje ziet er zelf leuk uit, alleen dat ventilatie rooster overbodig. Zit die rookmachine nou vast aan zijn beugel aan het hout? Ik had persoonlijk voor een case zonder die houten beugel gekozen en alleen dun laagje hardschuim aan de binnekant van de case gezet.

Groeten Joost
ventilatierooster overbodig? als de rookmachine 4 uur aan heeft gestaan is ie behoorlijk heet. ik wil niet hoeven wachten om de deksel erop te zetten tot hij af is gekoeld. zo kan de case als ie dicht is toch zijn hitte kwijt.

en die beugel is bedoeld om hem te kunnen richten. als hij gewoon op zijn poten staat is hij te laag, en zo is het opgelost.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)