Gezocht: Sparring partner # DTV
(211 reacties. Pagina 15 van 22)Moderator(s): Dré
VrijeVogelStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-12-2013 Laatste: 13-1-2022 Berichten: 279 | 27-12-2013 15:44 |
Volgens mij heb ik duidelijk gemeld wat mijn ervaring in een andere sector / sectoren zijn. Wat ik niet duidelijk heb aangegeven en wat ik eigenlijk bedoelde is dat als men in een personen auto, meestal niet de jongste vaak of de netste dat men daar automatisch een bepaald tarief bij verwacht. Er zijn meerdere drive-in show die met een aanhanger werken en dat alleen al het gemak dat je thuis niet alles hoeft uit te pakken. Ik merk dat ook aan mijn bus, privé rijd ik ook met alles nog steeds met van alles rond, zelfs op vakantie..... Ik denk dat je met een nette V70 geen verkeerde indruk maakt (EDIT) rest commentaar ingetrokken dieper in de materie gedoken, nog niet klaar daarmee, wel achter dat rest verhaal niet passend was | |
Gr Evert M | |
VrijeVogelStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-12-2013 Laatste: 13-1-2022 Berichten: 279 | 27-12-2013 16:47 |
Website gevonden en bekeken. Als je een begin wilt maken, dan is het hier wel. Alle branche vervagende info eraf. Dat je horizon breder zet is goed, ook voor de inkomsten, maar komt rommelig / niet profi over. Denk aan wat ik eerder melde, schrijf nog een bedrijfsnaam bij KvK in en maakt desnoods een aparte website. Link deze websites niet door naar elkaar, ze hebben niks met elkaar te maken. Probeer duidelijk structuur erin te krijgen. Teksten goed nalopen, of beter na laten lopen. * Je legt wel erg veel nadruk op dat je kwaliteit levert en valt per onderwerp pagina vaak ik synoniem vormen van herhaling * Punt die echt opviel: nazorg van een installatie? "Ook nazorg hoort voor ons bij het leveren en aanbrengen van een installatie." Ga je de overleden apparatuur begraven? Excuse moi, zal wel verkeerde interpertatie zijn of aan het feit liggen dat ik uit een andere regio kom, maar hier noemen we dat "service die verder gaat dan de voordeur". Je andere website (naam maar even censuur gelaten), ik vind dat je hier duidelijk een brance onderscheiding maakt, maar ook hier weer, laat je tekst nalopen, schaaf de website bij etc. Je zegt het zelf al, discreet zijn is belangrijk. Vermeld dan niet als reclame de wens van een klant. Wil je onderscheiden, dan zou je hierin meer moeten profileren en netwerken. Social media, je werkt al met twitter, maar menig link naar een foto? verwijst naar een gesloten FaceBoek pagina, sorry ik geen FaceBoek hebben, dus ik kan er niet naar kijken..... Oh ja, als men mijn website bekijkt en heeft commentaar, spam het gerust, product is een jaar oud en we blijven schaven eraan. Ik weet dat er op de foto pagina een paar rare foto's zijn beland tijdens een test van een fotouploader. | |
Gr Evert M | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 27-12-2013 16:59 |
Hallo VrijeVogel, Hele nette en verzorgde stukken ASCII poot je hier neer, allemaal op een presenteerblaadje voor Frank. Ben het ook helemaal met je eens. Een afgeschermde Facebook pagina, als bedrijf, is op zijn minst vreemd. Frank moet het gewoon anders gaan aanpakken en niet zo eigenwijs blijven doen. Over je site; ik zou de foto's wat rustiger presenteren, en niet na het doorschuiven laten na schudden (beter rustig in elkaar laten overgaan). Hoe rustiger een site is hoe fijner hij leest/bekijkt (daarom houd ik van de site en forum opmaak van New-Line, geen opzichtelijke en onnodige opsmuk). Ik haak persoonlijk al heel gauw af bij drukke flashy websites. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 27-12-2013 17:23 |
Ik ben 2 jaar geleden terug gestart met een drive in na 15 jaar niets meer gedaan te hebben op dit gebied en als onbekende dj is het moeilijk om klanten te krijgen, ik heb meteen een nieuwe bus gekocht + aanhanger en die laten bestickeren, je bent onbekend en dus moet je iets doen om naamsbekendheid te krijgen en dit was mijn beste zet, nu 2 jaar later kent iedereen mijn bus en hij brengt mij jaarlijks zeker 15 klanten op (zelfs iets meer) Maar de bus was niet genoeg wilde ik snel mijn dure investering terug winnen (bus, aanhanger, apparatuur, verlichting etc...) dus heb ik met enkele voor mij toen onbekende maar druk bezette dj's gemaild om te vragen of ik niet eens mee mocht op een feest, in ruil bood ik mijn hulp aan om op te bouwen en af te breken en zo ging ik enkele keren mee met een paar dj's, en ook dit was lonend want ik zag na 15 jaar hoe alles nu in zijn werk gaat en de dj's stuurden mij dubbele boekings door zodat ik beetje bij beetje aan de bak kwam en nu 2 jaar later draai ik al niet slecht, dus het loont inderdaad om de juiste mensen aan te spreken. Enkel voor mijn website heb ik iemand aangesproken en dat was voor 150 eruo gefixt, de rest hou ik zelf in handen, reclame, administratie, enz want iemand inhuren kost handenvol geld en als je het zelf kan waarom je dan blauw betalen. Intussen staat er sedert gisteren een 2de website online maar die heb ik professioneel laten maken en de teksten laten schrijven door een copyrighter, kost wel wat maar een website is zo belangrijk dat het niet goed moet zijn maar heel goed. Maar ik begrijp frank wel, ik ben 1 jaar geleden mijn vaste job verloren en gelukkig mocht ik terwijl ik geniet van een uitkering ook mijn bijberoep als dj blijven verder uitoefenen wat niet iedereen mag, maar nu de uitkering flink is gezakt en nog zal zakken begin ik het ook te voelen, tja een andere baan zoeken is niet moeilijk maar wel als je chronisch darmpatient bent dus hoe het verder moet weet ik ook niet op dit ogenblijk en leven van mijn drive in kan ik niet, zeker niet na 2 jaar want om ervan te kunnen leven moet je elke week toch 2 tot 3 maal op pad kunnen gaan. Ik geloof dat frank ook zonder baan zit en nu weet ik wat het is om zonder baan te zitten, vroeger draaide ik mijn hand niet om, om 10.000 of meer te investeren in apparatuur, nu kan ik dat ook niet meer, maar iemand die nog nooit zonder baan is gevallen kan hier niet over mee praten en het is gemakkelijk om te zeggen 'zoek een andere baan' in mijn situatie "ziekte" is dat onbegonnen werk, dit jaar al 4 mooie jobs aan mijn neus zien voorbij gaan. Nu probeer ik dus ook om van mijn drive in te kunnen leven maar dat vraagt tijd. | |
VrijeVogelStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-12-2013 Laatste: 13-1-2022 Berichten: 279 | 27-12-2013 18:16 |
Webbie schreef: Over je site; ik zou de foto's wat rustiger presenteren, en niet na het doorschuiven laten na schudden (beter rustig in elkaar laten overgaan). Hoe rustiger een site is hoe fijner hij leest/bekijkt (daarom houd ik van de site en forum opmaak van New-Line, geen opzichtelijke en onnodige opsmuk). Ik haak persoonlijk al heel gauw af bij drukke flashy websites.Verder hebben we elke vorm van Flashy er juist uit proberen te gooien, sterker nog, we hebben zo ongeveer elke opsmuk eruit proberen te smijten, dat we over zijn gestapt naar symbolen. Dit laatste werkt ook weer zeer prettig mobiel zonder te zoomen, maar dat was een toevallige bijkomstigheid. Maar we gaan nu off-topic | |
Gr Evert M | |
AudaxStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2013 Laatste: 8-6-2021 Berichten: 121 | 27-12-2013 18:41 |
Overigens staat een bus niet bovenaan het prioriteitenlijstje qua investeringen. ... Een busje zou leuk zijn, maar dan toch dubbelcabine maatje Vito. Die kosten in nette staat aardig wat centen die eerst verdient moeten worden. Natuurlijk gaat zo'n bus je niet meer clienteel opleveren: dat is puur voor je eigen gemak.Stel dat ik een JBL vertec systeem zou aanschaffen,kan ik dan een festival organiseren voor 10.000personen? Stel dat ik voor 500.000 euro een proff. keuken zou kopen, kan ik dan zoals Sergio Herman koken met bijhorend clienteel?? Niet toch?!? Investeren in extra materiaal gaat voor jou geen enkele oplossing bieden. Voor het geen je doet moet a) een markt zijn en b) men moet bereid zijn er een (bep) prijs voor te betalen. Daar wringt het schoentje. Kijk naar mijn vriend de osteopaat: er is blijkbaar een grote markt voor mensen die niet (goed) door de klassieke geneeskunde kunnen geholpen worden en die gaan allemaal naar hem en men betaalt maar al te graag die 40euro voor een consult. Dan heb je iets in je handen. Wie zou heden ten dagen geen vast stabiel inkomen van 10.000euro/maand willen hebben. Volgens mij kan Frank beter voor een (audio)bedrijf gaan werken , desnoods als zelfstandige, om zo de eindjes aan elkaar te knopen want puur als zelfstandige zie ik het hem niet redden... | |
If you can't beat them join them... | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 27-12-2013 19:34 |
Wat een mooie, ontroerende en keiharde meningen weer op de man gespeeld. Jammer dat jullie het totaalplaatje en vooral mij niet kennen! Als ik het niet ga redden als ondernemer, dan gaat dat zeker niet liggen aan mijn inzet, houding, kwaliteit of werk, maar vooral aan de zeer belabberde markt. De enkeling die ik dan wel in persoon heb gesproken, die hebben mooi brood uit zaken die hier gewoon niet van de grond gaan komen. Mijn markt zal dus uit andere onderdelen moeten komen, maar ook uit het totaal. Betreffende mijn site (als je al de goeie hebt gevonden): die is zeker voor verbetering vatbaar, maar ook van een goeie site die zelden bezocht wordt haal je geen klanten. Kan nu dus klakkeloos bakken geld aan een webbouwer uitgeven, dat gaat niet helpen. Linkjes met hoe het dan wel moet, die mogen op een PB tje. De diversiteit aan aanbod op mijn site wordt hard aan gewerkt, maar beter iets goeds opnieuw online, dan halfbakken lucht. Een tweede KvK is zo geregeld, maar alles erachter is heel veel werk (2e administratie etc etc) dus ook de KvK moet goed doordacht zijn, in een juiste opzet en structuur. Daarbij blijft 1 inschrijving (zoiets als Frank Beheer) waar diverse onderdelen als aparte takken onder gaan vallen. Nogmaals, een goed gesprek, 1 op 1 is welkom, maar bij voorkeur een beetje in de regio. Praktisch en advies technisch het handigst. @ Jake: ik denk jij precies weet waar hem de schoen wringt op het gebied van jobs. Jij bent een van de weinige in hetzelfde schuitje. De beste stuurlui op de wal weten immers niet hoe deze boot vaart. "ga maar in de mossels" roepen ze hier dan, Yerseke ligt immers in de provincie. Maar helaas, uitzendburo's schrijven me vanwege vooropleiding niet eens in. Leuk een HBO opleiding... Jij hebt dan nog darmproblemen, dat maakt het helemaal niet makkelijk. De Jobs liggen gewoon niet voor het oprapen, er is te veel aanbod van werknemers en te weinig vacatures. @Vrijvogel en Webbie: Facebook moet iets gedaan hebben, maar ik heb mijn FB pagina volledig vrij gegeven. Betreffende de mooie ASCII: je stipt zaken aan, maar ik vind het geen presenteerblaadje. Er is namelijk donders goed nagedacht over een structuur, opbouw en opzet, evenals de teksten. Waar je exact op doelt, buitenom herhaling in jouw optiek, is mij niet geheel duidelijk. PM me maar wat voorbeelden dan, met jouw idee van hoe het zou moeten. En eigenwijs, tja, die zijn er hier nogal wat... Beter eigenwijs dan helemaal geen mening. Want ik kan nu alles veranderen en op zijn kop gooien, maar dan nog krijg ik zeer veel meningen van eenieder en er zullen altijd mensen vinden dat ik het fout doe. En dat vind ik ook van diverse mensen en bedrijven. Het is maar net hoe je wil werken en waar je mee wil wegkomen. Ik kan me iets herinneren uit een ander topic over grote problemen met een bedrijf ergens uit Limburg. Voorlopig lacht die kerel zich de ballen uit zijn broek, lekker geld incasseren, wat gezeik over zijn rug laten glijden en ondertussen hard lachen. Hij het geld. Het is wel de vraag of je zo wil werken! | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
VrijeVogelStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-12-2013 Laatste: 13-1-2022 Berichten: 279 | 27-12-2013 19:54 |
Ik voer geen andere boekhouding voor een tweede Kvk. Ik heb een eenmanszaak en ik kan mezelf maar een keer inschrijven bij de KvK. Wel kan ik verschillende handelsnamen opgeven. Ik heb een hoofdhandelsnaam, dat is inderdaad iets algemeens: Multiservice ....... Daar hangen mijn onderdelen onder. Ik gebruik zelfde KvK nr en zelfde BTW nr. Trek je mij KvK nr na, dan komt Multiservice ...... naar boven als hoofdnaam. Als je BV's hebt zit je inderdaad met verschillende boekhoudingen te werken en wordt je gek. Ik zeg niet dat je iemand moet inhuren voor je website, ik heb zo ongeveer elke vriend en vijand die ik kon vinden gevraagd naar meningen. Ben ondertussen al de tel kwijt van alle tekstversies van de voorpagina, maar het is uiteindelijk een samenspel van verschillende versies geworden. Ik heb gepoogd mijn opmerkingen over je site wat algemeen te houden, zonder teveel online op de inhoud in te gaan. Dit ook om andere te inspireren om eens goed naar hun site te kijken. Je hebt een punt dat je beter iets compleet nieuws kan neerzetten dan aan te blijven modderen met een bestaande site | |
Gr Evert M | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 27-12-2013 20:03 |
Dat is nogal een behoorlijke nuance, een extra handelsnaam. KvK nummer zal dan identiek blijven neem ik aan. Dat is precies wat ik ook ga doen. Een extra inschrijving geeft namelijk een tweede BTW nummer (ook zonder BV) en ook verplichtingen voor een tweede administratie etc. Vandaar een beheersconstructie. En reken maar dat mijn site geen product is van 1 dag. Ook daar is fors aan gesleuteld, naar gekeken. Sommige zaken komen voort uit SEO overwegingen (wat wellicht de leesbaarheid niet ten goede komt) maar hou er ook rekening mee dat iedereen op dit forum enige vorm van beroepsdeformatie heeft en dus anders zoekt, kijkt en leest dan de gemiddelde klant. In prioriteit is het voorkomen van mijn site grotere prioriteit dan de teksten. En tevens is dat voorkomen de meest lastige om aan te laten sluiten bij de behoefte van de klant. Maar als gezegd, er wordt hard aan gewerkt. Iets met Keulen en Aken enzo... | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 27-12-2013 20:19 |
Je kunt niet eens een tweede eenmanszaak inschrijven bij de KvK, zie de site. Je kunt wel meerdere handelsnamen inschrijven bij de KvK onder hetzelfde nummer. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com |