Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 15 van 289)
Moderator(s): Dré
ZzzzzzzzzzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2003
Laatste: 31-3-2011
Berichten: 45
1-10-2003 21:59

Tom schreef:

Laat ook maar?
Lekker naief om dat zo weg te wuiven.
Ik wuif het niet weg, ik zie alleen niet in waarom ik jouw zou moeten overtuigen van wat dan ook. Dus leek het me verstandig om de zaak te laten rusten. We hebben immers beiden gezegd wat we er van denken. En de discussie had niets meer te maken met de startpost.
Mondelinge afspraken zijn precies (voor de wet) gelijk aan schriftelijke afspraken!
klopt, dit neemt echter niet weg dat het verrekte lastig zal worden om te bewijzen bepaalde afspraken, tijdens een 1 op 1 gesprek, gemaakt zijn
Laat ook maar, niemand zit op verkeerde adviezen te wachten waar hij zijn vingers lekker aan kan branden.
Het is géén(!) advies. het was een TIP!
Men mag er dus mee doen waartoe hij zich geroepen voelt.
Ik heb ook reeds gezegd dat het niet echt "net" tegenover klanten is. De keuze is daarom aan de lezer.

================================
Verder nog even een opmerking op het persoonlijke vlak:
In mijn opinie is het de taak van een moderator om de discussies op een forum in goede banen te leiden. Daarbij hoort ook het corrigeren van (in jouw ogen) onjuiste informatie. MAAR ik denk dat dit wel dient te gebeuren op een CONSTRUCTIVE manier. Termen als klink klare onzin en mensen "begroeten" met lekker naief(meer voorbeelden op verzoek) passen mijns inziens níet in deze aanpak.
blaat het niet dan schaapt het niet
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-10-2003 22:30
Verder nog even een opmerking op het persoonlijke vlak:
In mijn opinie is het de taak van een moderator om de discussies op een forum in goede banen te leiden. Daarbij hoort ook het corrigeren van (in jouw ogen) onjuiste informatie. MAAR ik denk dat dit wel dient te gebeuren op een CONSTRUCTIVE manier. Termen als klink klare onzin en mensen "begroeten" met lekker naief(meer voorbeelden op verzoek) passen mijns inziens níet in deze aanpak.
Mwach, een educatieve maatregel richting iemand die op een serieus forum tips geeft over hoe je je eigen klanten kunt afzetten, simpelweg omdat je in de eerste instantie te laag inzet bij onderhandelingen, is toch niet zo erg? Ik vind de inhoud van jouw 'tip', veel lulliger dan de toon van iemand die hierop reageert met termen als 'onzin'.

Als je een tarief afgeeft en erachter komt dat je eigenlijk meer had kunnen vragen, dan ga je die avond gewoon aan het werk voor het tarief dat je hebt genoemd. Klaar, uit.
Bij de volgende die belt zet je eventueel wat hoger in. Wil iemand dan onderhandelen over je prijs dan heb je alsnog de keuze om in prijs te zakken of de klant door te sturen naar een goedkopere drive.
Simpel toch? In de praktijk hoef je de fout van een te laag tarief dus maar één of twee keer te maken en die flauwe btw truukjes kan iedereen dan achterwege laten.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
1-10-2003 22:41
Leg mij eens uit het verschil tussen een tip en een advies,
op een forum? shocked 8O shocked 8O shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
1-10-2003 23:29

zzzzzzzzzzzz schreef:

MAAR ik denk dat dit wel dient te gebeuren op een CONSTRUCTIVE manier. Termen als klink klare onzin en mensen "begroeten" met lekker naief(meer voorbeelden op verzoek) passen mijns inziens níet in deze aanpak.
de taak van een mod is wel duidelijk maar als iemand onderbouwde antwoorden geeft is tom het wel dus dam je een beetje in. en met de tekst "meer voorbeelden op verzoek" doe je wel denigrerend en is WEL een one-liner. en dat is zeker niet de bedoeling.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-10-2003 01:08

zzzzzzzzzzzz schreef:

Verder nog even een opmerking op het persoonlijke vlak:
In mijn opinie is het de taak van een moderator om de discussies op een forum in goede banen te leiden. Daarbij hoort ook het corrigeren van (in jouw ogen) onjuiste informatie. MAAR ik denk dat dit wel dient te gebeuren op een CONSTRUCTIVE manier. Termen als klink klare onzin en mensen "begroeten" met lekker naief(meer voorbeelden op verzoek) passen mijns inziens níet in deze aanpak.
Da's dan jammer maar helaas.

Je kraamde letterlijk onzin uit en vergoeilijkde ILLEGALE praktijken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-10-2003 10:28
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 2-10-2003 10:56
Edit Mod: deleted
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-10-2003 10:55
Zullen we het hierbij laten? Zo'n issue is het nou ook weer niet.

En één ding ben ik met zzzzzz eens: nooit mondelinge afspraken maken. Een mondelinge afspraak is inderdaad volgens de wet net zo geldig als een schriftelijke, maar je hebt een enorm bewijsprobleem als er eens wat misgaat.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ZzzzzzzzzzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2003
Laatste: 31-3-2011
Berichten: 45
2-10-2003 11:01
okee,

Allereerst zijn een paar kleine excuses richting tom op hun plaats. Het was niet netjes op je op deze manier te laten merken dat ik niet echt blij was met hoe je over mijn berichten dacht.

verder,

Sylvia: dus omdat ik een domme en (misschien) foute, maar goed bedoelde tip geef wordt ik uitgemaakt voor rotte vis? Mensen wijzen op fouten is goed, maar op een nette manier zijn mensen eerder geneigd te luisteren.

Tom: In mijn ogen is een advies een manier waarop je iets beter kunt doen en een tip een alternatief. Ik heb net even in het woordenboek gegeven en daar staat niets wat mijn theotie bevestigd sad :( dus ik vrees dat het gewoon hetzelfde is...

nijhuisr: Je hebt gelijk, die opmerking hat niet gehoeven...

Dré: Kun je me vertellen welke letterlijke onzin ik uitgekraamd heb? Het zou goed kunnen dat ik dat gedaan heb, maar ik weet niet welke dingen die ik gezegd heb onzin zijn. Dat "mijn" illegale tip regelmatig (in kleinere) bedrijven gebruikt wordt is gewoon de werkelijkheid. Toen hierop gereageerd word met klink klare onzin is dat bij mij even in het verkeerde keelgat geschoten. Nogmaals mijn excuses hiervoor.

Het was niet mijn bedoeling mensen aan te zetten tot illegale praktijken o.i.d. het spijt me als ik dat wel gedaan heb.
blaat het niet dan schaapt het niet
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-10-2003 13:09
Netjes en sportief dat je zo reageert.
Ik stel (nogmaals) voor het hierbij te laten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
2-10-2003 13:42

Niek Bolscher schreef:

Indien een klant iets wil, kan ie het krijgen. Natuurlijk adviseren we over het inzetten van discoshows en de bijbehorende prijzen, maar eigenwijze klanten kunnen krijgen wat zij willen (ook al is het geen passende discoshow voor een dergelijk feest).
In zo'n geval adviseer ik ze vriendelijk om een andere drive-in te zoeken. Mensen kijken jou eerder aan als het niet hard/groot genoeg is dan de organisator hoor. Weten zij veel. En met een grote show voor een kleine groep staan heb ik ook niks tegen hoor (in beperkte mate natuurlijk), maar andersom wel. Een slechte naam is snel gemaakt.

Prijzen bepalen wordt steeds makkelijker. In het begin komen er steeds meer nieuwe spullen bij, dus is het lastig om een prijs te bepalen. Maar hoe verder je komt, hoe vaster je show wordt en hoe makkelijker het wordt om een prijs op te stellen. Je kan het beginners dan ook niet kwalijk nemen om lage prijzen te vragen. Ja, er zijn uiteraard uitzonderen, maar als je een lage uurprijs tegenkomt hoeven die mensen niet meteen uitgemaakt te worden voor marktverziekers. Kwaliteit heeft een prijskaartje en als jij lage kwaliteit hebt kun je ook niet veel vragen.
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)